Foder uden kylling

James W er bare lige så småt som Z/D.
Du kan jo prøve D/D - det er altså nogle pænt store bidder. Mange kyllinge-allergikere kan godt tåle det hydroliserede kylling, som Z/D jo også er lavet af.

Hvad er blevet afprøvet efter mistanken om foderallergi?
Og hvor kraftige er din kats symptomer?

[QUOTE=pivnu;1028450]James W er bare lige så småt som Z/D.
Du kan jo prøve D/D - det er altså nogle pænt store bidder. Mange kyllinge-allergikere kan godt tåle det hydroliserede kylling, som Z/D jo også er lavet af.

Hvad er blevet afprøvet efter mistanken om foderallergi?
Og hvor kraftige er din kats symptomer?[/QUOTE]

da jeg fodrede med JW var der forskel på pillerne på lam og på fiske varianten… jge husker ikke hvilken der er størst, husker faktisk måske på at det er fisken, den var vist trekantet mod “rund” hos lam, men det kan de selvfølgelig have lavet om på. jeg gik væk fra JW igen da jeg ikke længere havde allergikat mere - simpelthen for at have det som “reservefoder” i tilfælde af “hvis nu” jeg fik en allergikat igen…
jeg skiftede mellem lam og fisk og mine fungerede utroligt godt på det! :slight_smile:

som vådfoder købte jeg animonda carni (husker jeg på det hedder) - det er nærmest rent kød, og det tog lidt tilvænning for at kattene ville spise det, men til gengæld er det helt uden kylling/fjerkræ i.
min allergi kat kunne nemlig ikke tåle noget som helst, som en gang havde set en fjer - kylling, gås, and you name it! :S

Og jeg har i øvrigt en enkelt kat, der reagerer på Royal Canin Exigent ved at få en masse små sår i hovedet. Hun har aldrig reageret på andre RC produkter før, og dette kom promte.

Jeg har endnu ikke forsøgt mig med andre RC produkter igen, men hun tåler fint alt muligt andet i form af Hills, Iams etc.

[QUOTE=Eife;1028496]Og jeg har i øvrigt en enkelt kat, der reagerer på Royal Canin Exigent ved at få en masse små sår i hovedet. Hun har aldrig reageret på andre RC produkter før, og dette kom promte.

Jeg har endnu ikke forsøgt mig med andre RC produkter igen, men hun tåler fint alt muligt andet i form af Hills, Iams etc.[/QUOTE]

herhjemme reagerer Yasha på RC - indtil videre ved jeg han reagerer med sår på Exigent, Calm og så en mere jeg ikke lige kan huske navnet på… alt andet RC får han (heldigvis) bare verdens kedeligste pels af…
generelt har jeg desværre ikke ret meget positivt at sige om RC og kattenes pels/hud herhjemme :S det er faktisk kun Queen og Babycat/Kitten jeg har rigtig gode erfaringer med til killinger og morkat fra da jeg havde hittekattene.

åh ja havde helt glemt carny - det er glimrende - og portionsbrevene med kænguru osv er rent faktisk med det og ikke bare med smag af det.

ifht pille størrelse så server evt i et form for aktivitetsbræt/bold /… så fylder man sig ikke helt så hurtigt

ja herhjemme holdte 400g dåser næsten to dage til tre katte når de fik en portion morgen og aften fordi der var så meget reelt kød i det :tihi:

har ikke lige set at der er kommet poser - det skal jeg HELT sikkert ind og se :smiley: mine er bare gladere for vådfoder der kommer ud af en pose :tihi:

[QUOTE=PiaB;1028535]ja herhjemme holdte 400g dåser næsten to dage til tre katte når de fik en portion morgen og aften fordi der var så meget reelt kød i det :tihi:

har ikke lige set at der er kommet poser - det skal jeg HELT sikkert ind og se :smiley: mine er bare gladere for vådfoder der kommer ud af en pose :tihi:[/QUOTE]

Jeg har så prøvet med både struds og kænguru (de spiser sgi mere avanceret end os :fin: ) men de var “not amused”… Kylling, tak! Eller evt okse- eller svinekød… skært! :regler:

:wink:

man skal lige vide at det ikke er bidder i sovs men sådan mere kød i gele - men mine ville især gerne strud og kænguru. bøffel var ikke sådan det helt vilde

Troede lige at jeg havde fundet det perfekte foder i JW lam, for det var lige sådan noget jeg gerne ville have. Men vil som sagt gerne have lidt større piller.

Kan godt være jeg har overset noget, men hvorfor de større piller? :slight_smile:

Nu kan jeg kun svare for mig selv, men jeg synes, at kattene får flere tandsten af de små bidder. Mens vådfoder og/eller store bidder fungerer bedre her.
Og vi snakker jo killingefoder-størrelse mht. JW - i hvert fald lammeudgaven - og Z/D.
Der ud over spiser de dem hurtigt, men det kan man selvfølgelig bremse lidt med aktivitets-fodring (hvorfor Kong Cat Wobbleren er flyttet ind her ;)).

Bortset fra det er kattene her glade for at have fået JW Lamb & Vegetables igen :slight_smile: Så må vi se, hvordan det fungerer på sigt.

Men hvis Amira ikke lige manglede de sidste 5% for at være super velfungerende på D/D, så ville jeg hellere bruge det som supplement til hendes råfodring. Som sagt har jeg ikke været i stand til at lægge de sidste puslespilsbrikker for hendes allergi; hun reagerer ikke kyllinge-allergisk overfor D/D. Hvis det er fiskeolien, så vil hun nok også reagere på JW med tiden.

[QUOTE=pivnu;1029290]
Men hvis Amira ikke lige manglede de sidste 5% for at være super velfungerende på D/D, så ville jeg hellere bruge det som supplement til hendes råfodring. Som sagt har jeg ikke været i stand til at lægge de sidste puslespilsbrikker for hendes allergi; hun reagerer ikke kyllinge-allergisk overfor D/D. Hvis det er fiskeolien, så vil hun nok også reagere på JW med tiden.[/QUOTE]

Hm. Det kan godt være - nej det er vel mest sandsynligt det ikke er det. Men det lyder bare bekendt, det der. Amira skulle vel ikke være allergisk overfor soya? Det er nemlig ret almindeligt. Greven havde det, og jeg holdt ham væk fra soya. Men der var stadig lige den snert jeg ikke kunne finde ud af. Ligesom du beskriver. En dag faldt jeg over en beskrivelse på astma-allergiforbundets side, der beskrev krydsallergi mellem ærteplantefamilien. Dvs ærter, lucerne og soya, bl.a. Og faktisk - da jeg fjernede ærter og lucerne fra hans mad - så forsvandt de sidste symptomer.
Det er sikkert ikke noget du kan bruge, men når du nu lige nævner DD der indeholder ærter… Jeg ville bare nævne det :slight_smile: