Foder

Hej alle

Duchess har nu godt et år fået digestive support våd og tørfoder fra royal canin og specific men er det godt nok? Dyrlægen anbefalede dette.

Hun får dette pga skrøbelig mave.

Hun er glad og leger og spiser og drikker og går på bakken… men jeg er bekymret for om hun får kalk nok og alt det andet.

Hun fik virbac en overgang men hun kastede op

Der er helt sikkert kalk og andre vitaminer og mineraler nok i det, og har hun problemfyldt mave ville jeg ikke begynde at pille ved noget, der virker :smil:

3 Synes om

De to nævnte mærker indeholder alt hvad de skal af mineraler, vitaminer etc.

Når din kat nu umiddelbart får det pga. dårlig mave og den fungerer på det, maven er iorden og den heller ikke kaster op som du nævner den gjorde af Virbac. Så er min holdning fuldstændig som @Eva_K - lad være med at pille ved det.

Jeg har selv en kat herhjemme som har en skrøbelig mave og tit kaster op, og i en periode så forfærdelig ud i pelsen - fedtet og skællet. Jeg har langt om længe sporet mig ind på en blanding der virker til hende. Ift. mine personlige foderpræferencer så indeholder hendes foderblanding faktisk ikke det jeg gerne ville give hende - da hun fik min personlige præference så hun forfærdelig ud i pelsen. Så hun bliver hvor hun er nu og ser pæn ud i pels og hud, hun kaster ikke op, har heller ikke dårlig mave. Det er 1000X vigtigere i hendes tilfælde som status er nu.

Foder er en videnskab, og tæt på at være religions-agtig debat nogengange. Der er mange holdninger til hvad foder bør indeholde, det har jeg også selv, men lige i dette tilfælde med egen kat har jeg måtte gå på kompromis med mine normale principper for hun trivedes tydeligvis ikke på det. Så brug kattens udseende og trivsel som en ligeså stor rettesnor når du kigger på dens foder. :slight_smile:

5 Synes om

Hvad for noget foder får hu?

En blanding af Royal Canin Hair and skin, Purina One sensitive, Porta 21 den grønne og Purizon

Men som skrevet tidligere, hvis din kat fungerer på det den får nu, er der ingen grund til at skifte. Den er dækket fuldstændig ind med kalk, vitaminer etc.

Men hendes pels stritter meget for tiden… og det er startet efter hun begyndte at få virbac