Foder

Jeg overvejer at prøve råt kød til mine katte, 2 på 1/2 år og en pige på 10 år, alle er neutraliserede. Problemet er bare at jeg kan huske min mor fortalte for mange år siden at vi ikke måtte gi vores hankat dengang rejer eller andet for at forkæle ham, da dyrlægen havde sagt det var derfor han havde haft urinsten!
Så altså, hænger dannelse af urinsten sammen med fodring af rent kød? Jeg havde jo Mickey/ Maiders i 15 år, de sidste 4 år af hans liv fik han skiftevis hills metabollic, og det gav vægttab, derefter jd hills for gigt, til sidst i/d hills for kronisk bugspytkirtelbetændelse. Min hun spiste det samme som ham. Kan nogen herinde anbefale noget godt til hende? Hun er sund og rask

Rejer er ikke en del af råfodring :slight_smile:

Jeg råfodrede for mange år siden, og der kræver en del fryser plads…

Jeg købte dengang hos Rigtig hundemad, da det var billigere end hos Rigtig Kattemad og så delte jeg dem selv op i halve når jeg fik dem…

Dog kræver det også at man kan veje katten, da de skal fodres efter vægt.

Fra 0-6 måneder skal de have 10% af deres kropsvægt om dagen
Fra 6-12 måneder er det 5%
Og 12+ er det 2% af kropsvægten.

Jeg ved ikke om rigtighundemad/kattemad stadig findes, men de kan hvertfald anbefales :slight_smile:

Man skal så huske at tage kødet op hver dag, og fordele det de skal have ud på 2-3 gange om dagen. (Altså de fx 10% er ikke pr fodring, men om dagen)

Når de så skal fodres kan man med fådele give det få sekunder i microen, ikke så det er tilberedt, men bare så det er “kropsvarmt”

Jeg syntes det er besværligt at fodre sådan, derfor bliver min nuværende kat ikke råfodret :slight_smile:

Okay🙂 tak for svar. Jeg er stadig lidt i tvivl om hvad foder jeg vil bruge til hende, men da hun har vist at ha det godt på id, fortsætter jeg nok med det. Har bestemt mig for at til foråret vil jeg prøve at købe frosne kyllingehalse og så kyle dem frem i min lukkede gårdhave når de skal ha dem😅 det glæder jeg mig til

1 Synes om

De må jo gerne få råt som godbidder selvom de får tørfoder :slight_smile:

Men kan jeg så gi dem rå kylling filet uden det har været frosset eller noget?

Ja det kan man godt :slight_smile:

Det vil jeg prøve😊 tak