Hej.
Tror I dette er foderallergi?
Skal lige sige vi har været ved dyrlægen og fået ordineret antibiotika.
Beklager kvaliteten af billederne. Men det er sørme lidt svært at tage billeder af en kat der ikke kan stå stille:-)
Hej.
Tror I dette er foderallergi?
Skal lige sige vi har været ved dyrlægen og fået ordineret antibiotika.
Beklager kvaliteten af billederne. Men det er sørme lidt svært at tage billeder af en kat der ikke kan stå stille:-)
ja det er ej gode skarpe billeder:-) Hvor sidder det?
det er hele nakken. Prøver at tage nogle bedre i morgen
Hvad fodrer du med?
Nakken er klassisk med allergi - med mindre du har dryppet loppekur
Hvad foder vil være godt til foderallergi. Har altid fodret med rc. Kan de pludselig godt udvikle allergi for det eller?
Det er helt normalt de slår ud på foder de har fået længe. Det er ofte kylling der katte er allergisk overfor - desværre er der kylling i stort set alt
Lam tåler mange - f.eks Grau - vær opmærksom på det har kort holdbarhed. Der må intet andet fodres med.
Har katten været ved dyrlæge?
Har læst lidt i trådene herinde og er lidt forvirret omkring foderallergi. Kornfrit, ikke kornfrit. Protein og fedt indhold m.m.
Fik hende behandlet hos dyrlægen og det gik også godt i et stykke tid bagefter, men nu er det ved at komme igen. Det holder sig til hovedregionen.
Hvad kan jeg gøre? Hvilket foder kan jeg prøve at give hende.
Har virkelig brug for lidt hjælp. Det er forfærdeligt at se hende sådan:-(
Det handler mere om proteinkilden = kødet end om der er ris, majs osv i.
Igen GRAU MED LAM er en mulighed - det og KUN det - købes på zooplus.de
Har læst colostrum skulle kunne hjælpe på autoimmune lidelser - men har ikke brugt tid nok undersøgelse til at kunne rådgive
Wild cat med hest
Vi brugte Hill’S d/d tørfoder til Mille i ca 6 uger, da hun manglede pelsen på store dele af kroppen, (hun vaskede pelsen af fordi det kløede)Hill’s d/d hjalp hurtigt. Jeg opdagede, at der var fisk i stort set al det mad vores katte havde fået gennem årene. Og så efter Hill’s d/d, gik vi over til Happy Cat uden fisk, det får hun stadig, blandet med FP21 Holistic med and og ris, også uden fisk. Mille har stadig fin pels på hele kroppen. Så jeg tror godt jeg kan fastslå, at det var fisk hun ikke tålte.
Men i hvertfald, gå efter en kost med kun en proteinkilde ad gangen, så du kan finde synderen.
Held og lykke med det.
Her i huset er det noget mere kompliceret…
Umiddelbart troede jeg at det var kylling, som var den store synder, men nej… det handler snarere om en kombination af flere faktorer, hvor kylling skal være til stede, for at det går galt.
Helt “ren” kylling, som fx hjemmekogt eller i vådmad fra Applaws, Felina porta osv kan min kat sjovt nok sagtens tåle…
Det betyder i praksis, at der er indtil flere fodermærker, som min kat ikke kan tåle (kingsmoor/Purekat og især Royal Canin er de helt store “syndere” i den forbindelse)…
Løsningen er her så vidt muligt at fodre med monoproteinfoder, dog kan det tillades med fx coating i kyllingefond…
Så jeg kan langt hen af vejen klare mig med fx Six Fish fra Orijen eller andre lignende fodertyper… De har ovenikøbet den fordel, at mine kattes pels aldrig har været så flot før
glemte og linke til det wild cat med hest