Foderskift og til hvad?

Jeg har længe overvejet at skifte til et andet mærke med mere kød i end RC.

Lige nu får Mini RC exigent og hun er ganske tilfreds med det, men desværre er det korn som står først under ingredienser i foderet.

Derfor overvejer jeg at vælge noget andet, evt. hills, men der er så mange forskellige slags foder i hills at jeg ikke ville ane hvilken en jeg skulle vælge.

Mini er 2 år, neutraliseret, vejer ikke for meget, fejler ikke noget, er kræsen, spiser kun tørfoder med kylling… hmm det er vidst det jeg plejer blive spurgt om når jeg spørger om foder.

Er der en/flere venlige sjæle der kan/vil hjælpe?

Acana, orijen og aplaws bland disse 3 slags og du for en god blanding.

Køb det på zooplus der er mange penge at spare der.

Giv hende rå kød og fisk

Det har jeg prøvet rigtig mange gange igennem de sidste to år, men det siger hende intet, hun snuser kun til det og går sin vej. Hun gider heller ikke vådfoder. :S

Du kunne starte med at dampe det i folie og IKKE koge det og give hende det …

Du kunne tage eks kylling med skind og pak i folie og bag det i ca 30 min på 200 grader lad det køle også har du kylling med sky

Jeg ville prøve f.eks. Orijen med kylling - eller Feline Porta Grain Free, som jeg også mener er med kylling :slight_smile:

Lad være med at købe mange forskellige varianter i større poser til at starte med - det kan hurtigt gå hen og blive dyrt.

[quote=R500;401781]Du kunne starte med at dampe det i folie og IKKE koge det og give hende det …

Du kunne tage eks kylling med skind og pak i folie og bag det i ca 30 min på 200 grader lad det køle også har du kylling med sky[/quote]

Tak, det vil jeg prøve. :slight_smile:

[quote=Temple Bar;401784]Jeg ville prøve f.eks. Orijen med kylling - eller Feline Porta Grain Free, som jeg også mener er med kylling :slight_smile:

Lad være med at købe mange forskellige varianter i større poser til at starte med - det kan hurtigt gå hen og blive dyrt.[/quote]

Ved du hvor man kan læse om de to slags foder henne? (helst på dansk) jeg er en dør til google og kunne kun finde en engelsk side om orijen og da jeg sødte på feline porta kom der en sommerhus hjemmeside frem:tihi:

Hvilke butikker bliver det solgt i? Mener jeg har set orijen før, men kan ikke huske hvor. :ups:

Du kan læse om Feline Finest og Porta 21’s foder på dansk her http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-fp.htm

Og her står der om Orijen: http://www.petfoodnord.dk/pdinf-kattefoder-adult-orijen-cat-kitten-7-kg-zplit/products_id/217

Det sælges på Zooplus til en lidt anden pris :slight_smile:

Det har også tidligere været solgt hos BARF-forhandlere (Rigtig Hundemad). Om de stadig har det, ved jeg ikke.

[quote=Temple Bar;401798]Og her står der om Orijen: http://www.petfoodnord.dk/pdinf-kattefoder-adult-orijen-cat-kitten-7-kg-zplit/products_id/217

Det sælges på Zooplus til en lidt anden pris :slight_smile:

Det har også tidligere været solgt hos BARF-forhandlere (Rigtig Hundemad). Om de stadig har det, ved jeg ikke.[/quote]

Tak. :slight_smile:

Jeg sidder og tænker lidt over at foderet både er til voksen kat og killing, da jeg mener jeg har hørt at voksne katte ikke må få killingefoder fordi de kan ødelægge et eller andet?

[quote=Mette Stevnsborg;401927]Tak. :slight_smile:

Jeg sidder og tænker lidt over at foderet både er til voksen kat og killing, da jeg mener jeg har hørt at voksne katte ikke må få killingefoder fordi de kan ødelægge et eller andet?[/quote]

Mener den eneste forskel på killingefoder og voksen foder er fedtindholdet…
Det er fordi der står cat and kitten?? Det har intet at sige. Mange herinde bruger det. Og hvis der skulle være noget i andet killingefoder som ikke er godt for voksne - er det vel ikke i dette når nu det også er lavet til voksne…

[quote=Mette Stevnsborg;401927]Tak. :slight_smile:

Jeg sidder og tænker lidt over at foderet både er til voksen kat og killing, da jeg mener jeg har hørt at voksne katte ikke må få killingefoder fordi de kan ødelægge et eller andet?[/quote]

I naturen findes der ikke mus til voksne og mus til killinger :slight_smile:
Problemet med meget af det traditionelle foder er, at det er baseret på korn/kulhydrater, hvilket killinger ikke kan vokse på. Derfor laver man en udgave med mere fedt tilsat og lidt ekstra vitaminer og mineraler og kalder det killingefoder (og kibbles er typisk mindre). De voksne har ikke godt af de ekstra vitaminer og mineraler - men killinger har faktisk typisk heller ikke brug for flere, end der er i et rigtig godt og lødigt voksenfoder.
Efter MIN fulde overbevisning.