Fødslen er sat i stå?

Kl. 9:30 fødte Jessica sin første killing, og den næste blev født kl. 10. Men efter den sidste killing er det ikke kommet flere? Vi kan sagtens se killingerne bevæge sig derinde, men hun presser kun én gang engang imellem. Hvorfor bliver de sidste ikke født? Hvad skal jeg gøre?

Det er bedst du ringer til en dyrlæge, da det lyder som om hun ikke har krafter til at føde

Så længe hun ikke har presseveer, så gør du bedst i at slappe af… Tager hun sig af de to, der er født? Giv hende noget at styrke sig på fx æggeblomme med piskefløde og slap af :slight_smile:

Ro på!!!
Har hun ikke kraftige presseveer og ser ud til at have det fint, skal du bare give hende tid.
Der kan gå op til et døgn mellem killingerne - det er faktisk helt normalt med 12 timer imellem.

Så kom nummer 3 endelig! Pyha, var godt nok ved at være nervøs!

Tillykke med den tredie:)

Det er der ingen grund til :slight_smile:

Alt, alt for mange katte ender med et kejsersnit, fordi heller ikke dyrlægerne kender en normal kattefødsel.

Min dyrlæge fortalte mig engang, at ved en hundefødsel er det meget vigtigt man griber hurtigt ind - og det virker, på mig, som om mange dyrlæger har samme holdning med kattene.

Min første avlshun blev født over 12 timer efter sin bror. Ejeren troede ikke der var flere killinger i morkatten, så det foregik i helt ro og mag.
Da hun selv fødte første gang, var der 3 timer mellem hver killing. Til at blive tosset over når man sad der :tihi:

[quote=Vivi_Fletcher;374501]Det er der ingen grund til :slight_smile:

Alt, alt for mange katte ender med et kejsersnit, fordi heller ikke dyrlægerne kender en normal kattefødsel.

Min dyrlæge fortalte mig engang, at ved en hundefødsel er det meget vigtigt man griber hurtigt ind - og det virker, på mig, som om mange dyrlæger har samme holdning med kattene.

Min første avlshun blev født over 12 timer efter sin bror. Ejeren troede ikke der var flere killinger i morkatten, så det foregik i helt ro og mag.
Da hun selv fødte første gang, var der 3 timer mellem hver killing. Til at blive tosset over når man sad der :tihi:[/quote]

Mange tak for det :smiley: Det er dejligt at vide. Har bare læst at hvis den har kraftige veer, må det ikke vare mere end en time. Har den svagere veer må det ikke være mere end 2-4 timer.
MVH.

Tak :smiley:

[quote=CamillaG;374505]Mange tak for det :smiley: Det er dejligt at vide. Har bare læst at hvis den har kraftige veer, må det ikke vare mere end en time. Har den svagere veer må det ikke være mere end 2-4 timer.
MVH.[/quote]

Det er også rigtigt - en hunkat med kraftige presseveer i længere tid, uden at man kan se en killing på vej, har problemer… det kunne tyde på en dødfødt killing eller en meget stor killing, der fødes ved sædefødsel.

De veer, du beskrev, lød som “nedlægningsveer” - ikke presseveer. Dem kan hunkatten have længe, inden der “sker noget”.

Nogle gange går fødslen helt i stå (ingen veer) i 12 timer eller mere - det er også helt normalt.

[quote=CamillaG;374505]Mange tak for det :smiley: Det er dejligt at vide. Har bare læst at hvis den har kraftige veer, må det ikke vare mere end en time. Har den svagere veer må det ikke være mere end 2-4 timer.
MVH.[/quote]

Ja, kraftige presseveer må ikke vare i mange timer - og hvis hunkatten virker utilpas, skal man naturligvis også søge dyrlæge.

Men almindelige “små veer”, kan sagtens vare nogle timer - og som sagt kan fødslen gå helt i stå, uden det betyder noget :slight_smile:

Tak for svar :)!

Så er der firlinger :smiley:

Næææhh … tillykke :slight_smile:

Super:thumbup: Tror du, der er flere?

Jeg kunne faktisk godt tro at der er 1 til :thumbup: Hun har presset svagt to gange efter den fjerde killing kom til verden. Så måske :smiley: Lige nu er der 2 hunner og 2 hanner:wehu:

Er alle moderkagerne kommet med ud? ellers kan de svage pres, du ser nu, være for at få den sidste moderkage ud…

Tillykke med firlingerne :flag::flag::flag::flag:

Ja efter hver killing fulgte moderkagen lige efter :smiley:

:tak::yatta::yah::wehu: De er såååå søde :wehuu: