Føllebobben

Indtil man kan ride på den,skal den trænes:)

bare sådan en ting som at stå bundet,blive striglet og få løftet ben.Meget nemmere at lære et føl,end at skulle slås med en stor stærk hest.:høhø:
Meget træning foregår også fra jorden.Klikkertræning er også brugt på heste,ikke bare på katte:p

Hilsen en anden hestetosset Tine

Indtil man kan ride på den,skal den trænes:)

bare sådan en ting som at stå bundet,blive striglet og få løftet ben.Meget nemmere at lære et føl,end at skulle slås med en stor stærk hest.:høhø:
Meget træning foregår også fra jorden.Klikkertræning er også brugt på heste,ikke bare på katte:p

Hilsen en anden hestetosset Tine

Ps.Og selvfølgelig et stort tillykke med den flotte fyr

Ih hvor er det nice, at I også synes han er smækkerlækker :slight_smile: Han skulle gerne med tiden blive mørkere, som sin far (og mor) :savle:

Trekkie: Som Skoglund også siger, så gør man sig selv en kæmpe tjeneste, ved at lære sådan en bette fyr en masse ting fra lille af. Han skal fx. lære at stå bundet, at få løftet ben, at blive rørt over det hele, at blive trukket med, at flytte sig for mennesker, at stoppe på signal, at have mærkelige ting på ryggen og benene, at trafik ikke er farligt, at blive taget væk fra sin flok, at gå i trailer osv., osv., osv. :slight_smile: Og så skal ham og jeg jo ellers bare lære hinanden at kende, og ih hvor jeg glæder mig til det alt sammen :hjerte:

og når man har hyppen fra bette af, så ved man også hvordan den har lært tingene, og hvad den har lært :slight_smile:

Åh så smukke dyr !:inlove::inlove::inlove::inlove::inlove::inlove::inlove:

Jeg har altid ønsket, at ha’ min egen hest:ked:

Cats og Conni

åh for pokker en lækkerbidsken du har fundet dig der :smiley:

Nemlig Eva :slight_smile: Det var faktisk det allervigtigste for mig…ingen lig i lasten denne gang! :slight_smile:

Tusind tak Connie og Pia :slight_smile: :slight_smile:

Prince T - er det ikke Karinas hingst?

Han er bare så dejlig Tine - kan godt forstå at du glæder dig!

[QUOTE=Margrethe;818801]Prince T - er det ikke Karinas hingst?

Han er bare så dejlig Tine - kan godt forstå at du glæder dig![/QUOTE]

Jo det var det :slight_smile: Han er solgt til rytteren Maiken nu, og skal kastreres inden for den nærmeste fremtid, så vidt jeg har forstået… Karina har så købt helbroderen til føllebobben, som er fra sidste år… Han skal være hendes nye avlshingst. De to ligner hinanden på en prik…det er ret skægt.

Hvis han har en profil på HG - må vi så ikke få linket? :smiley:

Eva:

Avlers datter har en profil på HG, hvor hun har en profil-ting på William :slight_smile:

Tine - Nurh, hvor var han kær! :slight_smile:
Men er der ikke mulighed for at han bliver højere end de 145 cm, når han mor er er 146½ og far er 149? :slight_smile: (Ikke at det gør noget, går jeg ud fra :høhø:)

Jo han bliver nok 147 +/- :slight_smile: Ved ikke hvorfor hun har skrevet 145 :slight_smile:

Jo højere han bliver, jo bedre for mit vedkommende… :wink: Jeg er 1,70, så burde nok i manges øjne have en hest på 160+ …

Pletpigen var nok 145 på sine gamle dage… og William bliver noget bredere end hende… :slight_smile: Så håber ikke det kommer til at se alt for katastrofalt ud :smiley:

[QUOTE=Tine M;819366]Jo han bliver nok 147 +/- :slight_smile: Ved ikke hvorfor hun har skrevet 145 :slight_smile:

Jo højere han bliver, jo bedre for mit vedkommende… :wink: Jeg er 1,70, så burde nok i manges øjne have en hest på 160+ …[/QUOTE]

Tjaeh, jeg er 163, og foretrækker også noget omkring de 1½ meter… :wink: Jeg synes alt for mange små piger futter rundt på aaalt for store heste, de ikke kan indvirke ordentligt på med schenklerne…

[QUOTE=Tine M;819374]

Pletpigen var nok 145 på sine gamle dage… og William bliver noget bredere end hende… :slight_smile: Så håber ikke det kommer til at se alt for katastrofalt ud :D[/QUOTE]

Næh, det ser da fint ud det der :slight_smile:

Ham her er max 1’er

Og så en i ca. samme højde, men heeeeelt anden statur :tihi:

Og så en ung islænder på 138

og en NF på 144 cm

Jeg synes sådan set ikke at noget af det ser forkert ud… (Det sidste på NFen ser lidt forkert ud pga alt det meget tøj jeg havde på :tihi:)

Billedet snyder måske lidt, fordi det er lige midt i et galophop…

Hende her var vist 161 or so…det synes jeg klart er pænere at se på, ift mine ben…

Men jeg føler mig altså ligesom dig bare bedre tilpas på de 1½ meter (og så koster det lidt mindre i opstaldning mange steder, hvis de lige holder pony-mål :wink: :wink: :wink: )… og det må være det (altså det med the feeling :smiley: ) der er det vigtigste :slight_smile:

Er også meget glad for ikke at skulle stå med en 160+ unghest i trodsalder om et par år :stuck_out_tongue:

Du har ret, du er lige det pænere derpå. Men det betyder nu altså rigtig meget om der er sadel på eller ej :slight_smile:

Du kan jo se mine ben her, til forskel på det andet (og det er endda næsten samme vinkel på de to billeder)

Det her er forresten mig, på en på 163

Og her er hans ejer på 180 cm

Men ja, forstår også godt at du hellere vil have de 15 cm mindre i sådan en unghest :tihi:

Du passer jo lige så godt på ponyerne, som på den hest der, fordi den er så klein/smal…! Håber William får godt med fylde :slight_smile:

Åha, jeg vil ud og ride NUUU (skal i morgen :rundtosset: ) Det kribler jo helt i hele kroppen, når man sådan kigger billeder :slight_smile:

Jeg vil ozzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz :smiley: :smiley:

Og jeg har det som jer :slight_smile: Jeg er 170 og vil helst have en stor 1’er eller lille hest. Jeg duer ikke længere til de store - dem har jeg haft! Jeg syntes der er enorm stor forskel på hvordan man ser ud på dem - netop fordi drøjde i mange tilfælde betyder mere end højde…

Åhhhhhhh SAVN