Hvor er det dog trist, at man altid skal være nødt til at tænke på, hvad man har råd til, når ens kære katte bliver syge. Desværre har jeg ingen katteforsikring på dem og nu er de for gamle. Jeg er førtidspensionist og har et lille barn som jeg er alene med, så der er ikke meget at gøre med i hverdagen. Derfor tæller jeg kr og øre og frygter altid sygdom hos mine katte.
Indtil er det gået rigtig godt med de to, jeg har nu, fordi de altid har haft et godt helbred, men nu begynder de at skrante. De er ved at være gamle (15 år, søskende), så der begynder at komme alderdomstegn. Den ene har jeg lige fået taget blodprøver på og fået at vide, at den har lidt forhøjede nyre- og levertal. Det har foreløbig kostet mig 2500 kr. Den har det ellers godt og virker normal, men der kommer jo nok noget hen af vejen og jeg er nødt til at begynde at købe nyrediæt kost til den. Udover det, skal den måske ha skyllet nyrerne igennem ind imellem.
Den anden kat har det endnu værre og er lige nu akut dårlig, så jeg sidder stand-by og skal ha den afsted på dyrlæge hospital imorgen - dvs. der løber vagtgebyr på, både på det ene og det andet. Den skal sandsynligvis indlægges og ha skyllet nyrer og ved slet ikke, om den klarer det.:( Tør slet ikke tænke på regningen.
Er der ikke nogen, der kan hjælpe økonomisk ? Kender I til gode muligheder ?
Jeg har nogle gange prøvet Karen og Carl Johnssons legat (kun århus), men de har kun midler til 1000 kr. om året og det forslår jo ingenting, når man har dyrlæge regninger på 10.000 kr. !