For jer med PayPal-konto

Lige pt florerer der en del phisingmails, der, hvis ikke I passer på, får lænset jeres konti…
Har man en PayPal-konto VED man udmærket, hvordan mails fra Paypal ser ud i headeren… husk det!!!

Jeg har her til morgen fået en mail om at nogen havde forsøgt sig med at komme ind på min konto, og at jeg derfor skulle aktivere det link, der fulgte med i mailen… Meget professionelt og overbevisende - hvis altså ikke det var for mailens adresse…
Jeg tjekkede min konto og der var ikke tegn på noget som helst mistænkelig! Der står stadig det beløb på kontoen, som der skal være… og der er ikke tegn på nogen uautoriserede har forsøgt at få adgang!

Så se godt efter - og lad være med at tro på mails uanset, hvor vederhæftige de ser ud!

Jeg har fået ca 30 mails indenfor de seneste par uger, at jeg skal tjekke min konto.
Og sjovt nok virker ALLE de passwords jeg kan finde på at skrive - og sjovt nok skal jeg ALTID lige udfylde med mine kortoplysninger :wink:

Netop den med at man skal udfylde sin kortoplysninger er der hvor det hele lyser langt væk af phising, netop fordi Paypal ALDRIG vil udbede sine kunder om at genindtaste kortoplysningerne :wink:

Jeg har også fået den mail, og jeg har ikke engang en paypal konto. Selvom jeg ellers har et rigtig godt spamfilter, så røg den mail igennem filteret, så helt dumme er de ikke, dem der står bag

Det skal lige siges, at jeg naturligvis IKKE har åbnet mailen, eller brugt linket… Jeg ville bare advare fordi det faktisk var yderst proff udført…
Helt idiot er jeg trods alt ikke - og nej, denne udtalelse behøver I ikke kommentere :smiley:

:fløjte:

ja de er faktisk ved at være ret dygtige dem der ønker at snyde folk til at oplyse deres konto nummre.

Synd for dem vi er klogere G

Jeg har også fået den - den ligner dem, der dukker op af og til.
Jeg gør det, at hvis jeg får uopfordrede mails fra firmaer jeg har konto hos, så rører jeg ikke mailens links, jeg logger ind fra firmaets hovedside og undersøger min konto. Hvis alt ser fint ud, arkiverer jeg mailen lodret. Det har jeg også gjort med den her. :slight_smile:

Nemlig Ann… det er også sådan jeg plejer at gøre, når jeg får mistanke om phisingmails :slight_smile: hvilket jeg gør ofte…

Og så synes jeg at Annie skul¨le tage at opføre sig ordentligt! :stuck_out_tongue:

Hvem miiiiiig :?

Den mail fik jeg i sidste uge.
Den røg liiige i spammailkassen.