For mange certer til en titel

Vi har sat og diskuteret reglerne for at udstille og om det er tilladt at tage certer, som man ikke har brug for :?:?

Eksempelvis har vi tilmeldt vore to drenge begge dage i både Grömitz og Fredericia, samt i Herning til både katteklubben og racekatten. Hvis vi er heldige skulle den sidste af de 6 certer jo være et udenlands for at få titlen IC.

Sidste tilmeldings og afmeldings frist til Herning er d. 2 marts, så vi har jo endnu ikke overstået udstillingen i Fredericia, hvor vi ved der kommer en del KBL og vi kan jo derfor ikke være sikker på at katten også får deres Certer.

Men skulle vi være heldig, må vi så deltage på begge udstillinger i Herning og tage et ekstra dansk CACIB ??

Du må ikke tage flere certifikater end du har brug for :slight_smile: så kommer du i den situation hvor du SKAL bruge et udlandscertifikat, må du abse din kat :frowning: er det et CAC i skal have i Grömitz? for ellers tæller det jo fint som dit 2.landscert i IC classen.

Drengene bliver først 10 mdr. d. 11 feb, så Grömitz er kl 9 og forhåbentligt to stk CAC til dem begge. Den ene af drengene skal kun lave et max.to kuld, hvorefter han skal neutraliseres og være udstillingskastrat, så vi vil prøve om vi kunne nå at får ham gjort til IC inden bollerne ryger

Hvis kattene får 2 CAC hver i Grömitz kan de tage 1 CAC og 2 CACIB hver i DK inden I igen skal til udlandet for at have det sidste CACIB til IC.

Ja, og det er skal. (min understregning i Annies indlæg)
Når I har fået to CACIB i DK, så må katten ikke udstilles igen i DK før den har været i udlandet :slight_smile:

[QUOTE=Eife;1023972]Ja, og det er skal. (min understregning i Annies indlæg)
Når I har fået to CACIB i DK, så må katten ikke udstilles igen i DK før den har været i udlandet :)[/QUOTE]

Men hvis den er tilmeldt, og man ikke kan nå at afmelde eller ikke har lyst til at afmelde, må man selvfølgelig gerne tage katten med uden for konkurrence. Så det kunne blive løsningen til Herning. :slight_smile:

Det har været stor diskussions emne herhjemme, jeg mener at have hørt at kattene kun må deltage om certer, når de mangler dem og hvis man tager flere certer end man har brug for kan det give karantæne, men det fremgår faktisk ikke helt klart i reglerne, det er derfor jeg spørger :høhø::høhø:

I reglerne finder man oplysninger, hvor mange certer og hvor man skal have dem for at opnå de forskellige titler, men der står ikke at man ikke må deltage i en udstilling, hvis man har de ceter man skal bruge. (Så jeg ved godt at det 3. cert skal være udenlands):):slight_smile:

Men kæresten syntes det var noget pjat, hvis man ikke bare kunne udstille katten for sjov og spurgte, hvad gør man så når katten har fået de titler, som den kan opnå. Er det så bare ærgerligt og slut på den fornøjelse :?:?

Samtidig med at han jo også gerne vil have kattene kvalificeret til world show og det kræver jo enten titlen som IC BIV, NOM eller BIS

Det er en endags udstilling, hvor man kan få 2 certifikater, så de vil under alle omstændigheder være med, men har ikke lyst til at betale 500kr ingenting

Ja, selvfølgelig :slight_smile: Bedømmes havde nok været mere korrekt end udstilles i min sætning.

[QUOTE=Jeanette;1024020]Det har været stor diskussions emne herhjemme, jeg mener at have hørt at kattene kun må deltage om certer, når de mangler dem og hvis man tager flere certer end man har brug for kan det give karantæne, men det fremgår faktisk ikke helt klart i reglerne, det er derfor jeg spørger :høhø::høhø:

I reglerne finder man oplysninger, hvor mange certer og hvor man skal have dem for at opnå de forskellige titler, men der står ikke at man ikke må deltage i en udstilling, hvis man har de ceter man skal bruge. (Så jeg ved godt at det 3. cert skal være udenlands):):slight_smile:

Men kæresten syntes det var noget pjat, hvis man ikke bare kunne udstille katten for sjov og spurgte, hvad gør man så når katten har fået de titler, som den kan opnå. Er det så bare ærgerligt og slut på den fornøjelse :?:?

Samtidig med at han jo også gerne vil have kattene kvalificeret til world show og det kræver jo enten titlen som IC, BIV, NOM eller BIS

[/QUOTE]

Nej nej, når katten er blevet Supreme Champion/Supreme Premier, så får den det der kalde HP (honour Prize) i klasse 1 eller 2., og kan så stadig være med om BIV, NOM og BIS :slight_smile:

Dejligt at høre, selvom der jo nok går lidt tid inde vi når dertil :):):slight_smile:

Ja, det tager jo minimum 3+3+6+9 certifkater, evt. 3+3+8+11 certifikater hvis man i klassse 5/6 og 3/4 tager den lange vej med kun to lande og to ekstra ceritifkater af den grund :slight_smile:

Tjek lige Fife show rules § 5.1.

Mvh Brian

[QUOTE=Brain;1024213]Tjek lige Fife show rules § 5.1.

Mvh Brian[/QUOTE]

5.1 Konkurrence i den rigtige klasse
En kat kan kun konkurrere i den klasse, den tilhører.
Klasseinddeling skal være i henhold til FIFe-regler.
Kattenes alder skal fremgå af dommersedlen.
Den anvendte standard, skal være den af FIFe anerkendte.

Har læst det, men der står jo rent faktisk ikke noget om at der ikke må tages flere certer en dem der skal bruges :tihi:

4.2 Opnåelse af titlen Champion eller Premier
For at opnå titlen Champion eller Premier skal katten opnå henholdsvis tre CAC’er eller tre CAP’er fra tre forskellige dommere på tre nationale eller internationale udstillinger i FIFe re
gi.
4.3 Opnåelse af titlen International Champion eller International Premier
For at opnå titlen International Champion eller International Premier skal katten opnå henholdsvis tre CACIB’er eller tre CAPIB’er fra tre forskellige dommere i to lande på internationale udstillinger i FIFe regi. Efter at have opnået to CACIB’er eller CAPIB’er i det samme land, skal katten opnå det tredje CACIB eller CAPIB i et andet land. Der kan opnås maksimalt 2 (to) CACIB/CAPIB i det samme land.
4.7 Oprykning til en højere klasse
Så snart en kat har opnået en gyldig titel (som bekrevet i artikel 4.2, 4.3, 4.4, 4.5. og 4.6) er det obligatorisk for katten at den bliver udstillet i den følgende, højere klasse.
En kat som allerede har opnået det maksimale antal af certifikater, som katten kan opnå i et givet land på vej mod en titel, kan ikke udstilles i konkurrence i dette land i den klasse hvor kravet er opfyldt. Bliver katten alligevel udstillet, kan den kun deltage “udenfor konkurrence”

Nu er det da skåret ud i pap :? ! ? … og det forklarer 5.1

Mvh Brian

      • Updated - - -

… og derudover vil jeg tilføje, at du ved tilmelding til udstillingerne underskriver at du er bekendt med udstillingsreglerne

Mvh Brian

[QUOTE=Brain;1024279]4.2 Opnåelse af titlen Champion eller Premier
For at opnå titlen Champion eller Premier skal katten opnå henholdsvis tre CAC’er eller tre CAP’er fra tre forskellige dommere på tre nationale eller internationale udstillinger i FIFe re
gi.
4.3 Opnåelse af titlen International Champion eller International Premier
For at opnå titlen International Champion eller International Premier skal katten opnå henholdsvis tre CACIB’er eller tre CAPIB’er fra tre forskellige dommere i to lande på internationale udstillinger i FIFe regi. Efter at have opnået to CACIB’er eller CAPIB’er i det samme land, skal katten opnå det tredje CACIB eller CAPIB i et andet land. Der kan opnås maksimalt 2 (to) CACIB/CAPIB i det samme land.
4.7 Oprykning til en højere klasse
Så snart en kat har opnået en gyldig titel (som bekrevet i artikel 4.2, 4.3, 4.4, 4.5. og 4.6) er det obligatorisk for katten at den bliver udstillet i den følgende, højere klasse.
En kat som allerede har opnået det maksimale antal af certifikater, som katten kan opnå i et givet land på vej mod en titel, kan ikke udstilles i konkurrence i dette land i den klasse hvor kravet er opfyldt. Bliver katten alligevel udstillet, kan den kun deltage “udenfor konkurrence”

Nu er det da skåret ud i pap :? ! ? … og det forklarer 5.1

Mvh Brian

      • Updated - - -

… og derudover vil jeg tilføje, at du ved tilmelding til udstillingerne underskriver at du er bekendt med udstillingsreglerne

Mvh Brian[/QUOTE]

Mange tak :slight_smile: , det var lige det jeg ledte efter :thumbup: så jeg kan få lukket diskussionen herhjemme :tihi: