Før og efter

Minsandten om der ikke var en lille hund inde i pelsbunken :høhø:

Hvor er hun fiiiin :slight_smile:

Neeeeeij, hvor blev hun fin! :klap:

Hun ser helt frisk og fræk ud som nyklippet :smiley:

Nurh, hvor er hun fin og kær.
Hvordan endte du med at gøre det? Kan huske du havde en tråd hvor du spurgte ind til hvordan man gjorde på lige den race :slight_smile:

Hvor blev hun fin.:hjerte:
Hun ser rigtig fræk ud nu :høhø:
Hilsen Lisbeth

[QUOTE=Eife;559406]Nurh, hvor er hun fin og kær.
Hvordan endte du med at gøre det? Kan huske du havde en tråd hvor du spurgte ind til hvordan man gjorde på lige den race :)[/QUOTE]
Jeg kom i kontakt med en hundefrisør, som kom hjem og ordnede hende + fortalte mig, hvad jeg fremover selv kan gøre og hvordan.
Holly blev både maskinklippet og (mest) håndklippet, da hendes pels på kroppen ikke skulle være for kort pga. årstiden.

Kors hvor er hun sød …Og fræk :slight_smile:

[QUOTE=Mega;559410]Jeg kom i kontakt med en hundefrisør, som kom hjem og ordnede hende + fortalte mig, hvad jeg fremover selv kan gøre og hvordan.
Holly blev både maskinklippet og (mest) håndklippet, da hendes pels på kroppen ikke skulle være for kort pga. årstiden.[/QUOTE]

Hun ser ultra charmerende ud med den klipning :hjerte:

Men nu bliver jeg jo så lidt nysgerrig, men var det den lhasa apso opdrætter som jeg linkede til der kom eller ? Kunne være skønt med et link så man kan henvise til vedkommende hvis man en dag høre om andre der har små hunde eller apso´er der kunne bruge en proffesionel til at komme forbi :slight_smile:

Hvor er hun blevet fin med sin nye frisure :wehuu:

[QUOTE=MoMo;559447]Hun ser ultra charmerende ud med den klipning :hjerte:

Men nu bliver jeg jo så lidt nysgerrig, men var det den lhasa apso opdrætter som jeg linkede til der kom eller ? Kunne være skønt med et link så man kan henvise til vedkommende hvis man en dag høre om andre der har små hunde eller apso´er der kunne bruge en proffesionel til at komme forbi :)[/QUOTE]
Jeg fandt annoncen i lokalavisen. Vedkommende har 30 års erfaring som hundefrisør og har selv engang opdrættet Shih Tsu. Hun kører hjem til folk og har hele udstyret med. Efter hvad jeg har hørt gennem tiden om flere hundefrisører og deres behandling af hunde (hvilket hun også kunne bekræfte), vil jeg nemlig selv være til stede under hele seancen og ikke bare aflevere og hente min hund.

Vi startede med at sludre over en kop kaffe, for - som hun sagde - ville hun ikke komme ind af døren og gå i gang med det samme.
Holly skulle lige vænne sig lidt til hende!

PS: Tror ikke, hun har en hjemmeside!

Lyder som en super dejlig oplevelse du har haft, og ja jeg kan godt forstå dit forbeholde med at bare afleverer hunden og gå igen. Det er trist at de dem som “larmer” mest er dem der overskygger en hvilken som helst branche/hobby :frowning:

Men altså hvis du gider sende mig hendes navn og adresse på PB ville jeg blive glad og en dame og hendes vaps også :slight_smile:

:hopla:Oss’ mig!

Jeg har jo en shih tzu-blanding, der bliver klippet ned hver 3. måned, og jeg har ikke kunnet finde en frisør, der gider lære fra sig.
Og hvis hende her er i dit nærområde, er det nok heller ikke så langt fra mig :slight_smile:

[QUOTE=MoMo;559542]Lyder som en super dejlig oplevelse du har haft, og ja jeg kan godt forstå dit forbeholde med at bare afleverer hunden og gå igen. Det er trist at de dem som “larmer” mest er dem der overskygger en hvilken som helst branche/hobby :frowning:

Men altså hvis du gider sende mig hendes navn og adresse på PB ville jeg blive glad og en dame og hendes vaps også :)[/QUOTE]
Det gør jeg om lidt!

PS: Hun fortalte selv, at hvis en hund er meget genstridig, tager man fat i den i læberne på siden af munden og løfter den op!
Hundefrisørerne lærer nemlig også, hvordan de skal tackle “umulige” hunde.

[QUOTE=Else;559556]:hopla:Oss’ mig!

Jeg har jo en shih tzu-blanding, der bliver klippet ned hver 3. måned, og jeg har ikke kunnet finde en frisør, der gider lære fra sig.
Og hvis hende her er i dit nærområde, er det nok heller ikke så langt fra mig :)[/QUOTE]
Du skal blot stå ved siden af, have øjnene med dig og spørge og spørge!

løfter en hund i læberne???

undskyld mig…

godt jeg kan ordne mine hunde selv

[QUOTE=Rikke;559769]løfter en hund i læberne???

undskyld mig…

godt jeg kan ordne mine hunde selv[/QUOTE]
Før i tiden var det skam også et alm. brugt opdragelsesmiddel (nogle bruger det endnu)!

:hjerte:Hvor ser hun sød ud

Marianne