For tynd kat

Ja vi var ved dyrlægen og få vejet misserne. Hulk vejede 7,86 kg og kunne godt tabe sig en lille smule. Men det burde komme automatisk nu vi har skiftet fra kitten til adult.

Zalsa der imod har tabt sig ca 1 kg og vejer derfor nu 4,6 og MÅ BESTEMT IKKE tabe sig mere, i følge dr. dyr. men jeg har også syntes hun er blevet meget tynd!
Men der er ikke rigtig nogen andre end mig der har syntes det. Men jeg fik jo så lige bevist at jeg hqvde ret og ikke bare er en pylremor.

Jeg ved ikke hvorfor hun har tabt sig jeg har ingen anelse. det er jo først nu vi går til adult. Og hun er blevet meget bedre til bnye mennesker og spiser også alt kødet i vådfodderet nu, ikke kun sovsen.

Det eneste jeg er kommet frem til at gøre er at give hende babycat, men det kan jo ikke bare stå fremme så spiser Hulk det og tager på. Så når zalsa er i køkkenet for at spise sætter jeg en skål med babycat ned til hende. og fjerner den igen når hun er færdig med at spise. Og så har jeg prøvet med baby cat milk, mendet vil hun ikke have, så den står bare og flyder.

Er der ikke nogen der har nogle gode ideer ? Jeg er desperat.

Egentlig har jeg en kat der er som den skal være, en der er lidt for tyk, og en der alt for tynd.

Hvad siger dyrlægen til hendes vægttab? Er hun blevet grundigt tjekket med blodprøver og lign., så du kan udelukke, at hun fejler noget?
Så stort et vægttab er desværre ofte et tegn på sygdom.

Prøv i første omgang at finde ud af om hendes manglende spisning er pga forholdet imellem de to katte.

Jeg har haft en hunkat kastrat som blev tyndere og tyndere fordi de andre i flokken stressede hende når de skulle spise. Så jeg indrettede en hylde til hende, hvor kun hun kunne komme ind, og gav hende exigent (RC?). Det hjalp.

Jeg kender godt problemet. Mufti er evig-sulten og derfor har jeg indrettet en hylde hvor kun Fnug kan komme ind, hun er jo meget mindre end Mufti.
Når nu du har en kat mere, og hvis den er på størrelse med Zalsa, så kan den vel også spise lidt killingefoder, så længe den også spiser voksenfoder - med mindre den ville blive for fed af det… (hvis det er en killing, så kan den jo bare spise sammen med Zalsa på en hylde).

intet tyder på hun fejler noget… Hun er præcis som hun plejer. bare bedre overfor fremmede. hun er ikke så sky mere.
Hun spiser da også. bare ikke så meget.

De to andre katte lader hende være når hun spiser. Der er intet der. de spiser af hver deres skål… De kan sågar finde på at gå hvis hun kommer for at spise. De ved også godt når jeg sætter baby cat fodderet ned til hende må de ikke spise af det.

Jeg tager hende med når Hulk skal til sit et års tjek.

[quote=RF;99407]Jeg kender godt problemet. Mufti er evig-sulten og derfor har jeg indrettet en hylde hvor kun Fnug kan komme ind, hun er jo meget mindre end Mufti.
Når nu du har en kat mere, og hvis den er på størrelse med Zalsa, så kan den vel også spise lidt killingefoder, så længe den også spiser voksenfoder - med mindre den ville blive for fed af det… (hvis det er en killing, så kan den jo bare spise sammen med Zalsa på en hylde).[/quote]

Jeg ved ikke hvordan jeg skal lave en hylde til kun zalsa som Hulk og Filur ikke kan komme op på…

Jeg tror ikke Filur har godt af at spise killingefodder. Han er som han skal være, så vil helst holde ham på adult.

Kender du de der opbevaringsbokse på hjul? De er som regel hvidlige og kan købes i supermarkeder, Silvan og lign steder.
Sådan en med låg på. Og så laver du et hul, der er så lille, at kun Zalza kan komme ind i den - og derinde stiller du hendes mad :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;99431]Kender du de der opbevaringsbokse på hjul? De er som regel hvidlige og kan købes i supermarkeder, Silvan og lign steder.
Sådan en med låg på. Og så laver du et hul, der er så lille, at kun Zalza kan komme ind i den - og derinde stiller du hendes mad :)[/quote]

smart, den havde jeg ikke lige fundet på selv tror jeg. tak :slight_smile:

Jeg har haft gode erfaringer med A/D vådmad. Det smager fantastisk for kattene og der er rigeligt med fedt i.
Hvore gammel er hun?
Jeg synes godt nok også et vægttab på 1 kg er meget. Over hvor lang en periode er det?
Hvordan ser hendes pels ud?

Jeg håber hun får spiselysten igen og bliver stor og fin!

[quote=Vivi_Fletcher;99431]Kender du de der opbevaringsbokse på hjul? De er som regel hvidlige og kan købes i supermarkeder, Silvan og lign steder.
Sådan en med låg på. Og så laver du et hul, der er så lille, at kun Zalza kan komme ind i den - og derinde stiller du hendes mad :)[/quote]

Det er noget lignende med hylden jeg har: Den er i en reol og hullet for enden er så småt at kun Fnug kan komme ind. Hylden sidder altså sådan at Mufti også ville kunne komme ind hvis han var lille nok. Det handler ikke om at kunne springe højt nok!

Det du skal lave, er altså bare et sted med et lille indgangshul hvor der lige er plads til den hvide dame :slight_smile:

Er missen testet for orm ? Ved så ikke lige, hvor stort det problem er for indekatte…

Du har skiftet fra kitten til adult, så der er jo mindre fedt i maden.
Nogle gange tror jeg ikke man skal gå så højt op i kattenes vægt, hvis de trives og ellers har det godt. Vores Somali Blonde vejer 3,8 kilo og hans kuldbror 5,2 kg. Jeg var i mange år lidt ked af at han var så mager, men har fundet ud af, at sådan skal han altså se ud. Han fejler ikke noget og er 13 år.
Molly som jeg havde tidligere var ret meget til den buttede side, men jeg ville ikke sætte hende på slank, da jeg vurderede at en ældre kat, på det tidspunkt 10 år, ikke havde godt af det. Hun blev 18 år.

Hvad koster en dåse hos dyrlægen?

[quote=Bamse;99444]Jeg har haft gode erfaringer med A/D vådmad. Det smager fantastisk for kattene og der er rigeligt med fedt i.
Hvore gammel er hun?
Jeg synes godt nok også et vægttab på 1 kg er meget. Over hvor lang en periode er det?
Hvordan ser hendes pels ud?

Jeg håber hun får spiselysten igen og bliver stor og fin![/quote]

A/D er det hills ? For her i omegenen kan man kun få rc hos dyrlægerne.

hun er halvandet år. Hun er eller rigtig pæn, i pels og det hele og aktiv som hun plejer. Det er på et halvt års tid hun har tabt sig tror jeg. ikke mere i hvert fald. Jeg fik bare at vide at vådfodder ikke ville gøre det helt store… men eller kunne jeg vel bare købe growth vådfodder fra rc hos min dyrlæge. Men hun har4 altid været til den slanke og elegante side.

Men i babycat fodderet går hun glædeligt til den når jeg stille det ned. altså hvis hun allerede var i gang med at spise. Jeg kan ikke bare sætte det ned og kalde på hende, så gider hun ikke spise det. næææh du damen vil selv bestemme hvornår hun vil spise.

Ja jeg gav hende en ormekur forleden for at være på den sikre side hvad angik det.

Min første tanke er også orm, det kan de tabe sig meget af.