Se, hvad jeg lige brugte en times tid på her til aften, da det pludselig blev helt fint vejr
Hvor ser det dejligt og farverigt ud. Hvilke blomster er det, og hvor har du købt dem? Jeg skal også have købt noget til mine krukker/bede, men kan ikke helt finde ud af hvad
Hvor dejligt!
Hvis ikke det var fordi bagsædet skal ligges ned for at have plads til noget, så kunne du da være kommet med i BilligBlomst engang i næste uge
Årh ØV! Det ville jeg ellers rigtig gerne. Det var super hyggeligt sidste år Kan man ikke nøjes med at lægge den ene side ned? Eller er bilen for lille til at have opdelt ryglæn?
Der er georginer, fuchsia, campanula, stedmødre, nelliker, pelargonier, stuebambus og i den forreste krukke græsfrø, der skal blive til kattegræs. Krukken i hjørnet er en hortensia fra sidste år, som jeg klippede ned. Den har sat nogle små skud, så jeg er spændt på, om den kan blive til noget.
Jeg gik efter så mange farver som muligt, og jeg er slet ikke færdig. Om jeg så skal falde over krukkerne derude, så skal der være endnu flere Desuden har jeg set, at jeg i Plantorama kan få sådan nogle ampler til at sætte på muren. Sådan et par stykker tror jeg også, jeg skal have.
Man bliver i så godt humør af alle de farver
[QUOTE=galath;1059750]Der er georginer, fuchsia, campanula, stedmødre, nelliker, pelargonier, stuebambus og i den forreste krukke græsfrø, der skal blive til kattegræs. Krukken i hjørnet er en hortensia fra sidste år, som jeg klippede ned. Den har sat nogle små skud, så jeg er spændt på, om den kan blive til noget.
[/QUOTE]
Jah, farver er godt, man bliver så glad i låget af pæne blomster. Jeg glæder mig til at se det færdige resultat, hvis vi også må det?
Nu er jeg måske lidt besværlig, men hvilke er de planterne på billedet her, som jeg har markeret med 1-6? (Jeg tror 2 og 3 begge er georginer, men med forskellig farve?)
1-2-3 er alle georginer, 4 er fuchsia, 5 og 6 er nelliker
[QUOTE=Eife;1059760]Jah, farver er godt, man bliver så glad i låget af pæne blomster. Jeg glæder mig til at se det færdige resultat, hvis vi også må det?
[/QUOTE]
Sidste år købte jeg nogle metalholdere til altankasser - men uden altankasser. Planen er, at jeg skal have fat i nogle brædder, der så skal skrues på i stedet for altankasserne, så det bliver til hylder. Både til kattene at sidde på og til en krukke eller to
Lupoen har ikke opdelt ryglæn. Men men, Martin “kom til” at sige at han måske gerne ville se det nye sted så måske vi kan hitte ud af noget enten torsdag i næste uge eller den kommende weekend. Har også stadig en kradsepind til Bente der skulle ud i dit skur, så vi skal alligevel til Egå
[QUOTE=Eife;1059760]Jah, farver er godt, man bliver så glad i låget af pæne blomster. Jeg glæder mig til at se det færdige resultat, hvis vi også må det?
Nu er jeg måske lidt besværlig, men hvilke er de planterne på billedet her, som jeg har markeret med 1-6? (Jeg tror 2 og 3 begge er georginer, men med forskellig farve?)
[/QUOTE]
Jeg gætter på Dahlia/georginer 1-3, Fuchsia 4, Nelliker 5-6
[QUOTE=Gizzemissen;1059774]
Jeg gætter på Dahlia/georginer 1-3, Fuchsia 4, Nelliker 5-6 :)[/QUOTE]
Du var hurtigere end mig Ingrid.
Synes for øvrigt det ser skønt ud - farvestrålende og sommeragtigt.
Mine altankasser er stadig tomme, men det håber jeg at gøre noget ved i næste uge. Nåh ja, har en altankasse der ikke er helt tom, men det er ikke til at se endnu. Der er sået grøntsager til den store guldmedalje i: pluksalat, forårsløg, purløg og persille. Jeg er godt nok spændt på om det bliver til mere end et par blade på en stilk
Årh, det var da smart…
Og tak for info, nu ved jeg hvad jeg så skal kigge efter at blomster, når det er
Det nye sted? Men torsdag eller weekenden lyder som en god plan
Og nårh ja, den har du da (nu vi ikke kunne huske den )
Godt gættet
[QUOTE=Gizzemissen;1059775]Du var hurtigere end mig Ingrid.
Synes for øvrigt det ser skønt ud - farvestrålende og sommeragtigt.
Mine altankasser er stadig tomme, men det håber jeg at gøre noget ved i næste uge. Nåh ja, har en altankasse der ikke er helt tom, men det er ikke til at se endnu. Der er sået grøntsager til den store guldmedalje i: pluksalat, forårsløg, purløg og persille. Jeg er godt nok spændt på om det bliver til mere end et par blade på en stilk :D[/QUOTE]
Det kan også være, jeg kommer til at fortryde at have plantet dem allerede, hvis der stadig kommer nattefrost. Så måske er det en god idé at vente til næste uge
Det er nu mest af nød jeg venter - det skal lige passe med penge og en chauffør der gider køre mig i planteslaraffenland i Århus
Tror og håber at den smule nattefrost vi måske stadig kan få, ikke påvirker synderligt meget på min lukkede altan selvom den er lavet så luft frit kan strømme ind og dermed ikke er lufttæt. Mit kæmpestore paraplytræ der plejer at bo i stuen har stået på altanen i 2½ uge nu uden problemer - det er begyndt at sætte en masse nye topskud, så nattekulden har ikke påvirket det synderligt
:)
Hvor er det bare flot med alle de forskellige farver og forskellige blomster - det er lige til at blive glad af, at se på dem.
Det gør man nemlig. Mange farver og mange forskellige - så behøver altanen såmænd ikke at være så stor.
Og de er endnu finere i dag, hvor solen skinner på dem
I går var det jo så småt ved at blive mørkt - eller solen var i hvert fald væk, da jeg var færdig med at plante dem.
Hvor ser det bare godt ud
Billedet yder dem slet ikke retfærdighed - elendigt kamera. Men alligevel - er det ikke nogle smukke stedmødre?
Sjovt lige at se det første billede igen. Der er godt nok sket en hel del i mellemtiden
Jo, de er smukke, og den røde med hvid er rigtigt god. Man ser ikke så mange med så klar en rød farve - oftest er de mere brunrøde.
Det hele eksploderede bare, da varmen kom.