Forbud mod 13 hunderacer

[quote=Ann K;385402]ALLERFØRST… TIL MODS OG ANDRE… MIT TASTATUR OPFØRER SIG DÅRLIGT… LIGE PT KAN JEG KUN SKRIVE MED STORE BOGSTAVER. PLAESE - JEG RÅBER IKKE ELLER NOGET, MEN KAN IKKE GØRE ANDERLEDES… LAD VÆRE AT SLETTE :bebe:
[/quote]

Der er en knap der hedder “Caps Lock” tryk på den -LOL-LOL:yatta:

Mage til mere uduelig regering skal man f***** lede længe efter! :argh:

mmmm…ok så får du en særtilladelse Ann - men se at få det bragt i orden :regler: ellers ved man aldrig hvad der sker :muhaha:

:høhø: forresten har jeg en gang prøvet det samme - det hjalp at genstarte computeren

DE FÅR TID TIL AT AFVIKLE VIRSOMHEDEN,KAN MAN SIGE… OG JA, DE KAN SÆLGE TIL. UDLANDET ELLER SELV BEHOLDE HUNDENE

[quote=Ann K;385386]
Det vil være muligt at købe LOVLIGE hvalpe efter disse racer, hvis det sker hos personer med tilladelse til erhvervsmæssigt opdræt af hunde, hvor tilladelsen er givet før 17/3 2010. Dette vil være lovligt frem til d 30 juli 2015…[/quote]

Nu er jeg forvirret -surrender. Reg godkendte kenneler må avle frem til 2015. det er muligt at købe lovlige hvalpe frem til da. Men de må ikke sælge til mig. :? Hvordan køber jeg så en lovlig hvalp :ups:

Vivian… du kan ikke købe en lovlig hvalp nogen steder!
Opdrætterne kan få lov at afvikle deres opdræt over de næste 5 år… de kan vælge selv at beholde hvalpene eller sælge til udlandet.

[quote=Ann K;385424]Vivian… du kan ikke købe en lovlig hvalp nogen steder!
Opdrætterne kan få lov at afvikle deres opdræt over de næste 5 år… de kan vælge selv at beholde hvalpene eller sælge til udlandet.[/quote]
Det kan så være, at MANGE vil benytte sig af at udstationere deres hvalpe.
Det fremgår nemlig ikke, at dette er ulovligt :muhaha:

Udstationering er også en overdragelse…

Ann kommer godt omkring loven. Jeg så godt den gik igennem i går allerede - det er noget værre hø!

En sort dag i DKs hundehistorie. Jeg håber folk husker dette, når de skal ned og stemme

Ja jeg må jo indrømme jeg er virkelig skuffet over den lov nu er trådt i kraft, det vil nemlig gøre at vores hund er tvunget til og skal bære mundkurv, dette til trods for hun nu 3 gangen er blevet overfaldet af andre hunde, uden selv at bide fra sig, ej heller i forsvar.

Vi møder stadig på vores gå turer 2 af disse hunde og min hund har nu ikke en fair chance for at forsvarer sig hvis det skulle ske at en af dem igen gå til angreb, disse hunde er nemlig ikke med på listen over racer der bliver ulovlige.

Undre mig lidt over valget af racer og så at netop lige staffordshire bullterrier ikke er med, da den i mine øjne er meget lig med amstaffen.

MVH
Gitte

Og så er det jo heller ikke bare at give en hund mundkurv på… Det skal den lære. Er hunden utryg ved det kan det opfattes som en straf påført hunden af ejeren = tillidsbrud.

Og sådan en utryg hund, kan faktisk gå hen og blive helt farlig at gå med ude - selv om det er en hund, der uden mundkurv ikke ville være farlig…

Og selve det at lære nogle af hundene at bære mundkurv trygt kan tage lang tid - og hvad gør man så? Lader den gå i en stor bakke og tisse? Ud skal hunden jo…

Ja det er dælme ugennemtænkt!

Vi har indkøbt mundkurv til Eva, men hun sider jo helt med trykkede øre ned langs hendes hoved og er ikke nogen glad hund med den på - så kan kun ved enig med ovenstående.

Jeg er heldig og have en stor lukket have hun kan boltre sig i om dagen og om aftenen hvor der ikke er andre, må vi så nyde vores turer, tænk man nu skal være kriminel for at elske sin hund ;-(

MVH
Gitte

Ja det kan af visse hunde - en hel del tror jeg - opfattes som yderst hæmmende at få sådan en på. Tænk på at halsbånd skal de lære, snor skal de lære - og de fleste lære det nemt som små - men mange af de hunde, der rammes af dette, er jo ikke små mere - og så skal de til at lære at gå med sådan en tingest på hovedet.

Jeg forudser problemer Dk over med denne del alene. Det er noget værre møg

Og smaddersynd for de ansvarlige ejere, der føler, at de skal sætte den på, og som står der og kan se, at deres hund er ked…

Regeringen kan simpelthen ikke være det bekendt

Helle og Ann - Kan I ikke sammen udarbejde en skrivelse til Justitsministeriet, hvor I “kommer hele vejen rundt”.

Hvis det er nødvendigt, er vi nok mange, der vil være medunderskrivere.

PS: Jeg tror netop, at denne lov får den brede befolkning til at sætte krydset det “forkerte” sted ved et valg.

Hanne… det er meget sødt af dig at have så megen tiltro til hhv Helle og mig, at du opfordrer os til at skrive…
Men… Når DKK og et ukendt antal adfærdsdimser, dyrlæger osv osv ikke har kunne råbe ministeriet op, så tror jeg ikke selv meget på at vores pip vil nytte meget :frowning:

DKK og dens specialklubber har jo arbejdet imod denne lov i meget lang tid… de har fordynet meniesteriet med alle de oplysninger, der overhovedet kunne tænkes at få relevans ved en evt beslutning… og lige lidt har de fået igennem denne gang.

Trist… meget meget trist… at et medieskabt problem kan få vores lovgivere til at tabe hovedet og lave denne omgang makværk…

Forbuddet vil ikke have nogen betydning overhovedet!

Kunne de ikke bare sige, at alle hunde over 5 kg skal være ulovlige i Danmark :? Så slipper vi jo for alle de der STOOOORE og FAAARLIGE hunde´. (Ironi kan forekomme)
Okay - så må vi godtnok af med Emma og Toffie, men de kommer sikkert også på listen næste gang en race skal høvles. :thumbdown:

Hold nu kæft hvor har de ikke hjernen det rette sted. :doh:
Jeg ved ihvertfald godt, hvor mit kryds IKKE skal sættes - det er en ting der er helt sikkert.

I andre europæiske storbyer har man båndtvang og krav om mundkurv på alle hunde over en vis størrelse… det virker udmærket. Men det er som sagt på ALLE hunde og ikke kun nogle få udvalgte! Det ville jeg kunne leve med - og også kunne lære mine hunde at leve med…
Så faktisk må jeg indrømme, at det egentlig ikke så meget er båndtvangen og mundkurven jeg har problemer med… snarere at nogen virkelig tror at dette forbud løser noget som helst!

Jeg har nu (som jeg også skrev før) en lumsk mistanke om, at denne lov kommer meget belejligt. Herved flyttes fokus fra den økonomiske opstramning, som just ikke fik en positiv modtagelse, og regeringen vil sikkert også score nogle point hos den brede del af befolkningen, må vi nok se i øjnene.

Men så er der nok nogle politifolk, som nu skal på kursus, for kald mig Mads, om de alle kan se forskel på de tilladte og de forbudte racer.
Og hvis de skal det, bliver der færre ressourcer til at holde øje med, at rygeforbuddet bliver overholdt, og at man ikke har en hobbykniv i lommen.

Under alle omstændigheder burde tidsfristen være længere, for KAN man i det hele taget tvinge familien NN til at få hvalpe i vente aflivet ved fødslen, alternativt deres hunhund givet en abortsprøjte?

Tak Hanne for tiltroen, men mange har allerede været hørt, en hel arbejdsgruppe af adfærdsterapeuter og trænere - men ingen af dem har de lyttet til, så de vil næppe lytte til os… Desværre. Det er pokkers til magtesløshed jeg føler omkring denne lov.