Fordomme der blev gjort til skamme

Inspireret af de tråde der er om fordomme om racer har jeg lyst til at dele om første gang jeg var alene med Elins bengal Leopold.

Elin og Mogens var på kro og jeg kendte kun Polle en lille smule fra et par besøg i hjemmet. Jeg havde læst og hørt en masse om bengalere, og selv om Elin fortalte en masse godt om Polledrengen, så var jeg ikke helt overbevist - jeg havde en masse fordomme om den race:ups:

Det første der sker, da jeg ankommer til huset - alene - er, at Leopold smutter mellem mine ben og ud i baggangen. Han vil ud i selen, men jeg skal dælme ikke ud og gå i sele med en fremmed kat og slet ikke en bengal da! Så jeg forsøger at få ham ind i køkkenet og resten af huset igen - men nej - INTET kan lokke den kat og nu har han gemt sig under et stort bord nede bag et forhæng!

Med rystende hænder og en venlig tanke til Vorherre om, at jeg heldigvis ikke skulle tisse, går jeg på knæ og stikker begge mine - ubeskyttede! - hænder ind under forhænget og får fat i katten og halet ham ud.

I det jeg rejser mig og løfter ham, begynder en lyd som jeg aldrig på det tidspunkt havde troet en kat kunne frembringe - gæk gæk gæk gæk gæk - Jesus - jeg bærer Polle ind i udstrakte arme - så langt fra mit ansigt som muligt, slipper ham og ånder lettet op, da jeg ser ham løbe ind i stuen.

Så lukker jeg døren til baggangen, fodre de andre katte og efterlader en seddel til Elin, som jeg ved hun ville ønske hun havde lamineret og gemt i dag:

"Kære Elin og Mogens
Kattene har det godt. Leopold løb ud i gangen, og jeg måtte løfte ham ind.

Jeg passer ham aldrig mere!"

Skriften var virkelig svær at læse:høhø:

Siden har jeg så lært Polle at kende rigtig godt og i dag ved jeg, at den lyd er normal for ham samt at jeg muuuligvis fik overdrevet min “håndtering” den dag en smule. Faktisk synes jeg han er en af de mest fantastiske personligheder på 4 poter!

Vi er rigtig gode venner nu, og ja jeg har passet Polle igen:rock::inlove:

Jeg tør vædde med, at Polledrengen har tænkt sit, da jeg var kørt den dag for år tilbage. Jeg tror næppe den kat før eller siden har oplevet en så ukærlig og afstandssøgende behandling:høhø:

Jeg skylder ham naturligvis for det stadigvæk - og det gør han højlydt opmærksom på hver gang jeg ser ham:)

Har du haft en sjov oplevelse, hvor en fordom om en race blev gjort godt og grundigt til skamme, så del den endelig :velkommen:

Ja jeg er så en af dem der aldrig har oplevet de der fordomme mod Bengalere andet end dem jeg læser fra andre brugere eller ser i tv.

MIT første møde med en Bengal husker jeg også tydeligt. Jeg havde set billeder - jo klart. Var MEGET forelsket i det vilde look de havde i pelsen.

Så mødte jeg Najas “Lus”. Det aller aller første der slog mig omkuld er den latterligt, vanvittigt silkebløde pels! savle

Det næste var hans (altså lusens) super venlige og snakkesagelige væsen - jeg var SÅ solgt til bengalere! Jeg overvejede faktisk at få dem - men så fik jeg at vide at bengalere skulle have minimum 100kvadratmeter at boltre sig på, og min lejlighed er kun på 54 :frowning: ævæv.

Så nu har jeg mine 3 smukke aby-drenge i stedet. Men jeg savler sgu stadig over de smukke plet-missere. og SIKKE nogle øjne! Wauw!

Nu er det ikke meningen tråden som sådan skal handle om bengalere:-) Men om de fordomme man kan gå med om en race og som på sjov vis blir gjort til skamme ved mødet med racen.

Jeg skrev det naturligvis ikke for at genere bengal - det håber jeg fremgår tydeligt. Jeg skrev det for at vise, hvor dumt fordomme er og så synes jeg det er total sjovt, at jeg skrev den seddel med rystende hånd:-)

Jeg har ikke lignende fordomme om andre racer, men tænkte, at andre måske havde oplevet noget tilsvarende med andre racer:-)

Det var såmænd blot for at få et godt grin af fordomme, at jeg oprettede tråden.

MVH

Nå joh - første gang jeg så en MCO på en udstilling var jeg forelsket. Jeg droppede dog tanken straks, da jeg tænkte at så STOR en kat nok kostede mindst 30.000 kroner. Det var mit første spæde møde med racekatteverdenen og jeg var nok 16 år - i dag har jeg to styk - og de kostede naturligvis 60.000 at anskaffe:-)

Jeg synes det er sjovt i dag at tænke på, at jeg den gang troede, at pris og størrelse hang sammen:-)

Piiinligt

Helle, dit første indlæg er faktisk godt. Det viser at hearsay er så overdrevet og at personer der lytter til samme ikke forsøger at sætte sig ind i den race,

Jeg er sikker på at flere der skal passe persere af samme grund forventer at finde dem med både iltapparater og sonde :S

Jeg har et stort ønske og det er at man sætter sig bare lidt ind i en race inden man indvilger i at passe dem :slight_smile:

Ja sonde og iltmaske - det kan jeg forestille mig. Jeg har dog aldrig haft den forestilling om persere for har kendt dem hele mit liv - :slight_smile:

[quote=lenschow;332735]Nå joh - første gang jeg så en MCO på en udstilling var jeg forelsket. Jeg droppede dog tanken straks, da jeg tænkte at så STOR en kat nok kostede mindst 30.000 kroner. Det var mit første spæde møde med racekatteverdenen og jeg var nok 16 år - i dag har jeg to styk - og de kostede naturligvis 60.000 at anskaffe:-)

Jeg synes det er sjovt i dag at tænke på, at jeg den gang troede, at pris og størrelse hang sammen:-)

Piiinligt[/quote]

AI hvor fedt…Helle skylder mig en masse penge :rock:

Jeg er glad for du og Leopold er på tale/kælefod nu.
Lige nu ligger den prikkede og gnækker efter en solsort.
Knus Elin