Fordomme mod mænd der har kat

Ja, nogle gange ved man næsten ikke, om man skal grine, græde eller bare ryste på hovedet - jeg vælger det sidste.

Heldigvis siger den slags mere om de mennesker, der har disse fordomme, end det siger om dem, de udtaler sig om.

Man kan jo kun håbe for staklen, at hun bliver klogere engang :wink:

[quote=Charlotte Oeh.;534315]Hvorfor skulle katte dog ikke også kunne holde mænd på lige fod med, at de
holder kvinder? :gruble:[/quote]

Jeg sku hilse fra Tara og sige:

:rock::rock::rock::thumbup::thumbup::thumbup::ok::ok::ok::ok::ok::ok::rock::rock::thumbup::thumbup:

og så gik hun og lige før hun forlod rummet, vendte hun sig og bad mig sige:

:klap::klap::klap::juhu::juhu::klap::klap::klap:

Uha da, katte kan skam skaffe slaver i begge lejre!!!

De kattemænd jeg kender er faktisk rigtig interessante emner, de er kloge, ser godt ud og har store hjerter - men har desværre også fundet koner med tiden, ævbæv.

Jeg kender kun 4-5 bøsser, men de to af dem har hund, og de andre har ikke dyr.

Jeg er aldrig selv stødt på fordomme, heller ikke som kvinde med kat(e). Tværtimod faktisk, synes altid folk spørger udfra interesse og stiller interessante spørgsmål omkring kattehold, og flere i min omganskreds har selv fået kat, efter jeg har givet dem en pep-talk omkring fordelene ved at have kat, istedet for hund. Særlig hvis man ikke rigtig gider at trække i tøjt om aftenen og gå ud og lufte sådan en basse, men alligevel gerne vil have et intelligent og dejligt selskab i sin dagligdag, uden at være bundet af 5-6 daglige lufteture…

Mænd der vælger kat istedet for hund, ER bare klogere. Iøvrigt er det langt mere ‘fimset’ med en mand der render rundt med en meget lille hund i snor…det nægter ‘rigtige’ mænd da. Enten skal hunden være lige så stor som bilen, ellers gider de ikke. Ok, der findes nok undtagelser:D

Så er de nok ikke rigtige bøsser :ups:

[quote=Charlotte Oeh.;534393]Så er de nok ikke rigtige bøsser :ups:[/quote]Gid du havde ret, for de er godt nok nogle flotte og lækre fyre:D

[quote=PiaB;534309]da jeg boede hjemme oplevede jeg den faktisk en del…
mine forældre er meget aktive i byen generelt - alt lige fra kasser- og bestyrelsesposter i div. lokale foreninger til at være med i 2 jagtkonsortier.
så de kender MANGE i byen, og har tit et vennepar på middag i weekenden eller er i byen hos nogle i weekenden.

efter et lille halvt års tid begyndte de har “venner” - især mændene! i parforholdet - at spørge min far om, hvordan det så var at få kat i huset, med den der drilske toneleje, som om at de forventede, at min far ville sidde og rakke ned på kattene…
i starten veg min far altid udenom det spørgsmål, men det sidste halve år, fik de sq igen! Han svarede ærligt at de katte hørte lige så meget til i hjemmet som hunden gjorde! :uha: jeg var flad af grin hver gang, for mændene sad og måbede! hvordan kunne to KATTE have lige så stor plads i hjemmet som hans jagthund?! :klapper:

jooo nogle gamle forstokkede mænd kan godt overbevises om, at katte er værd at leve med! Det kræver bare den rette type kat!

Min far stod næsten med tåre i øjnene da jeg flyttede - han spurgte om ikke jeg ville lade Yasha blive hjemme hos dem :klapper:
og da jeg var hjemme en gang fra fredag til lørdag uden kattene, og de havde venner på middag fredag, kom spørgsmålet jo så
“er det ikke rart at kattene er flyttet”, hvortil min far prompte svarede at han savnede dem, og overvejede at købe en kat, når nu jeg havde taget mine med mig - at se deres ansigtsudtryk var fantastisk :klapper:

jeg morer mig gerne over folk med den slags fordomme - for de er ikke værd at spilde en masse gode frustrationer over alligevel :ok:[/quote]

Kender jeg godt , min far var ikke så glad da de første katte flyttede ind som kun inde katte , han fik indhegne haven meget hurtigt de skulle jo have det godt.
Han går meget op i hans heste og deres jagt hund en weimeraner . Og i starten und gik han også spørgsmål ang. kattene. da der kom lidt flere katte begyndte folk , i de to omgangs kredse at mobbe ham med kalde ham Jens kat.:dokdok:
Til sidst hoppe han op og ned på det , og han fortæller glad og gerne og meget stolt om kattene der hjemme nu. For han elsker jo at ligge på sofaen med en på kat maven. Han spiser morgen mad med dem på bordet , hvor der også nogle gange falder noget fra. Han sidder ikke selv mere om morgen , når han står meget tidliger op end min mor , så kommer han lige hjem til lidt formiddags kaffe sammen med min mor i stedet for. Men han nyder da de ting .:thumbup:

Arjj… come on… I ved da godt at man humoristisk plejer at sige, at de eneste enlige mænd på en katteudstilling er bøsser! :klapper: Bare se på dommerstanden - hvor mange af de mænd er gift ? med en kvinde ? :wink:

Når det så er sagt…
Hvor er det dog et fordomsfuldt kvindemenneske, du har haft på besøg!
Har lige spurgt Jan, der jo til dagligt befinder sig i et virkelig machomiljø, hvor dyrehold begrænser sig til stoooore Rottweilere (man kan “forstå” sådan noget) - og altså ikke indbefatter katte som sådan…
Han fik ikke en eneste bemærkning, da han sidste år fortalte at han havde fri i en weekend, fordi han af sin kone var kommanderet til deltagelse på en KATTEudstilling!
Nja - det passer f’resten ikke helt det med ingen bemærkninger… Han fik at vide at han måtte have en kone gjort af et specielt stof, når hun sådan ville være sammen med ham :lol:
Men at han skulle udstille to katte, det var der kun almindelig interesse for - altså på samme måde, som hvis han havde annonceret at han skulle på kroferie i sønderjylland :slight_smile:

Jan er i øvrigt passioneret hunde-menneske… der ikke vil leve uden sine elskede katte :thumbup:

I udstillingsverdenen er der en del homoseksuelle, fint nok med mig…
jeg kan virkelig ikke være mindre ligeglad, hvis de har smukke katte og passer dem til UG, så er deres seksuelle overbevisning ikke noget jeg går op i

men ligefrem en fordom… nej det har jeg ikke oplevet

Har aldrig hørt den fordom før… men sikke utroligt at den findes :thumbdown:

Fint nok - lad bare fjolserne beholde deres fordomme.

Jeg tror snarere, at enlige fyre, der går på katteudstilling, har chancen for at møde rigtigt mange piger. Det er vel lidt li’som når piger går til fodboldkampe - bare modsat… :høhø:

Gud ved om det er fordi jeg bor i det mørkest vest egens sønderjylland , vi er jo lidt laaaaaaaaaaangsom heeeeeer neeeeeede :tihi::tihi::tihi::tihi::tihi::tihi::tihi::tihi::tihi:

Og mænd skal forstille sådan et vesten vind blæste driv tømmer
Eller er det mon en fordom igen :s:tihi::tihi::tihi:

Det er måske derfor jeg er endt op med en mand fra sjælland ,der elsker alle sine dyr :hjerte::hjerte::hjerte:

Uhh det er godt min lille bror ikke læser det ,når jeg plejer og siger sådan , og han mugger . Så plejer jeg at sige , ja du har da været i aalborg efter din pige :stuck_out_tongue:

Jeg har aldrig kendt andre end mandlige jægere, der har fordomme imod mænd der har katte.

Det er min fars skyld at vi fik kat. Da min mor lærte min far at kende var hun rædselsslagen hvis en af hans 2 katte og bare kiggede på min mor. Hun blev stiv af rædsel. Men hun havde aldrig været vant til dyr og min mormor var lige så bange for katte. Da jeg var omkring 5 år gammel kom han slæbende hjem med en sort/hvid huskatte ungkat som han havde reddet fra en bonde, der ellers ville have skudt ham. Det blev startskuddet for mig til et liv sammen med katte.

Mine forældre har 2 burmesere og der er ikke tvivl om, at det er min far der er yndlingsoffer, når de skal ligge på skødet (måske fordi han har de længste ben). I det hele taget har de fleste katte vi har haft altid elsket at ligge på skødet hos min far.

Jeg har så aldrig hørt noget om det. Men det er nok fordi at ingen af fyrene i min omgangskreds har/har haft kat.

Jeg må indrømme, at inden jeg fandt sammen med ham var jeg et “hunde-menneske”, men nu vil jeg da ikke drømme om at bo uden en kat. En af tingene jeg faldt for ved min kæreste (udover hans personlighed), det var nok hans kat :ups:

Ja fordomme og dumme mennesker er der jo nok af :slight_smile:

Vi oplever ikke så meget fordomme over at vi har kat, nærmere over at vi har 4 af slagsen - fordomme oplever vi til gengæld meget over vores øvrige dyrehold som pt tæller 4 tamrotter, 2 ørkenrotter + unger, ca 25 mus + unger, 1 dværghamster og 3 marsvin :høhø: regner forøvrigt snart med at dyreholdet snart blir udvidet med zebramus og på et senere tidspunkt osse afrikanske dværgmus :stuck_out_tongue:

Min kæreste har i hvert fald hørt meget “sjovt” gennem årene fra venner og kolleger over alle “mine” dyr (gnaverne), men det tager han nu meget koldt selvom han da osse selv synes det tager lidt overhånd ind i mellem - MEN som han siger, det er min hobby og den blander han sig ikke i :thumbup: Kattene elsker han til gengæld over alt på jorden, og har heller aldrig mødt en med så meget katte-tække som ham, tror jeg endnu har til gode at se en kat som ikke kunne lide ham:)

Selvom han ikke er til diverse smågnavere kan han da sagtens nusse rotterne (når jeg holder:høhø:), give godbidder og synes museunger og ørkenrotteunger er søde OG endda 2 gange har fodret/vandet for mig da jeg lå møghamrende syg og ikke selv kunne :thumbup:

[QUOTE=Sannela;534228]Neeeeeeiiiiiii
Der kan man bare se.
Jeg har også en hankøns-ven med kat…og jeg var ikke engang klar over han var homoseksuel :besvimer::besvimer::besvimer:
Har ellers kendt ham i mange år.

Jeg må skynde mig, at fortælle ham det, for jeg tror altså heller ikke selv, han er klar over det.
Han skal nok blive overrasket!!!
Måske jeg skal fortælle ham det forsigtigt!

ironi kan forekomme[/QUOTE]

:tihi: Ja det må du hellere - det er da bedst at det kommer fra dig og ikke en fremmed :smiley:

Det er da godt nok laaaangt ude i skoven med sådan en udtalelse :høhø:
Der er da sikkert nok nogle katte-mænd, der er homoseksuelle ligesom der er hunde-mænd, der er homoseksuelle…
Men der er sgi da ingen hobby/interesse, der bestemmer om man er homoseksuel eller ej - det er godt nok laaaaangt ude :lol:

Jeg kender så pænt mange bøsser med katte - men endnu flere (tror jeg …) uden katte - og der er ved gud ingen tvivl om, at der masser af bøsser med katte på katteudstillingerne, og fint med det :slight_smile: Jeg plejede nu også at joke med en tidligere chef, som var bøsse, om at hvis han gerne ville score, så skulle han bare købe en kat og begynde at gå på udstilling.

Men derfra og så til pr. automatik at antage, at fordi en mand har kat, så er han bøsse, er der alligevel et pænt stykke vej.