Fordomme mod mænd der har kat

Fordomme mod mænd der har kat.
Sorry ved ikke om den høre til under denne gruppe /tråd . Ellers så må den jo bare flyttes.
Er der nogen det har oplevet det, nu har jeg to gange i denne uge oplevet det første gang ved egen familie, en onkel og tante som ikke bryder sig om katte. Og som mener at mænd som lever selv og har kat og går op i det, er sær.
Sejr og min far har de ondt af, for de må jo leve med og tåle, vores katte.
Gider ikke diskutere det med dem, for de er så forstokket, i deres livssyn, at det er spild på kræfter.
Så i går kom min veninde efter en dessert, hun havde en nye veninde med, som jeg ikke havde set før. Hun ville gerne se vores katte, det var så også okay.
Min veninde spørge så til Sejr, og senere om vi snart skulle på udstilling, jeg fortæller så at min mor, Sejr og Samson og jeg i næste weekend skulle af sted. Min venindes bekendt, spørger så hvem af kattene var Samson. Min veninde fortæller så at Samson ikke er en kat men min svoger. Lidt efter kommer spørgsmålet, hvordan er det at have en homoseksuel i familien.
Jeg siger det ved jeg ikke, men vi har da bekendte som er det, og de er da herlige mennesker.
Hun mente bestemt og helt ærligt at Samson var bøsse, fordi han havde 6 katte og at han lever og ånder for dem, og elsker går på udstilling. Jeg havde godt nok svært ved at finde en grimasse. :surrender1:
Hun mente så at jeg da selv måtte kunne se, at sådan op førte en rigtig mand sig ikke. Så han måtte jo være bøsse eller bare være sær.
Det kunne jeg så ikke give hende ret i. :thumbdown:
Ja og Sejr måtte jo være godt under sutskoen ved mig når ham fandt sig i sådan et liv. Eller lige så sær som sin bror.
VOR HERRE TIL HEST.:dokdok::dokdok::dokdok:
Vi lever i 2011 sikke nogle fordomme.
Er der andre som oplever det, jeg har godt nok tygget godt på det siden i går. Og jeg har godt nok svært ved at sluge sådan nogle fordomme, og den medlidenhed nogle har over for de arme mænd som skal leve under de vilkår, kvindelige livs partner har sat dem i. Eller valg af livs partner lige meget køn.
Ja det er nu ingen som har brug for at har medlidenhed med Sejr :thumbdown:
For her bestemmes alt i fællesskab og ingen tvang.:thumbup::thumbup:
Og Samson er ikke homoseksuel, og hvis han havde været, så ville det jo være hans liv hans valg , som vi ikke havde noget problem ved.
Men hvorfor har folk så travlt med at sætte folk i bås.:?

Det var da en ret så respektløs og fordomsfuld “veninde” du har der. :dokdok:

Jeg ved ikke, hvorfor nogle mennesker har travlt med at sætte i bås. Jeg synes heldigvis ikke, jeg plejer at møde den slags. :slight_smile:

Åh suk ja, snæversynede mennesker er der nok af…
Hvor er det dog lidt, man kan tillade sig mht at stikke udenfor rammerne - der skal så lidt til, så er man udnævnt til “sær” “skør” “underlig” og hvad har vi.
Til gengæld synes jeg, at du har rigtig godt fat i den lange ende, der hedder at grine ad det :lol:

Jeg fik ihvertfald flere gode :klapper: under læsning af din beretning :ok: Tak for det :slight_smile:

fordi det er nemt… når folk er i bås, så ved man hvad hvor man har dem og så kan man frit udtale sig uden fare for at sige noget forkert…

hvad folk ikke ved er at de er så galt på den at det er grænseløst pinligt for alle os andre…

hop op og fald ned… de er ikke tiden og kræfterne værd

Fordomme mod mænd der har katte, har jeg aldrig hørt, må jeg indrømme :slight_smile:

Selv kan jeg ikke stå for mænd, der har katte :tihi: Jeg synes at det er super herligt.
Og at mænd der har katte er homoseksuelle… Tja hvis de nu er det, nogen af dem, jamen så er det da bare sådan. :slight_smile:

Homoseksuel, biseksuel eller heteroseksuel, det har desuden ikke en betydning for vores katte :ok:

Jeg syntes til gengæld at det er meget værre at være så fordomsfuld :cool2:

Det skal så siges det ikke er min veninde der har de fordomme ,men den nye veninde hun havde med .Og som nok ikke kommer mere her i huset . da vi nok ikke
var hinanden grønne eller hvad man nu kan kalde det :tihi:

Sikke da et ubehøvlet fjols, hun kommer som gæst i dit hjem og tillader sig at genere både din svorger og mands måde at leve på.
Tror jeg havde haft svært ved at opføre mig høfligt overfor sådan en person.
Min kæreste elsker katte ligeså højt som mig og bor selv sammen med 2, i hans hjem kommer kattene først og kan gæster ik acceptere dem, så må de blive væk.
Han var kattemenneske før han mødte mig, så er ikke mig som har hjernevasket ham hihi.
Vi siger altid, at folk som ikke kan lide dyr,må være følelseskolde… Man kan da ik andet end elske sådan nogen skønne skabninger.

Det var dog en ganske ubehøvlet veninde din veninde har :thumbdown:
Jeg tror helt seriøst, at jeg havde bedt hende gå, hvis hun var kommet i mit hjem. Man kan simpelthen ikke tillade sig at udspørge som hun gjorde.

Skulle det nu vise sig at han var homoseksuel, så er det bestemt heller ikke sikkert at han ville omtales på den måde.

Ja hvem vil egentligt det.

Folk er UTROLIGE. De bedste mandfolk jeg kender har katte.

http://www.misbehaving.dk/User_files/8d3124d77d659f63c9a5e805f4fc1481.pdf

MVH

Alle de homoseksuelle mænd jeg kender har så godt nok hund, men okay :gruble:

Desuden synes jeg det er super sødt når mænd har katte/tør vise at de synes om katte osv.
Min eks kæreste var fuldstændig væk i Mini, kunne bruge laang tid på at sidde og snakke med hende, og kaldte hende også for lille skat og “kom til” at tabe mad til hende når han lavede mad - noget andet er hun ikke ville spise det :klapper:

Men det smeltede altså mit hjerte.:ups:

Neeeeeeiiiiiii
Der kan man bare se.
Jeg har også en hankøns-ven med kat…og jeg var ikke engang klar over han var homoseksuel :besvimer::besvimer::besvimer:
Har ellers kendt ham i mange år.

Jeg må skynde mig, at fortælle ham det, for jeg tror altså heller ikke selv, han er klar over det.
Han skal nok blive overrasket!!!
Måske jeg skal fortælle ham det forsigtigt!

ironi kan forekomme

[quote=Sannela;534228]Neeeeeeiiiiiii
Der kan man bare se.
Jeg har også en hankøns-ven med kat…og jeg var ikke engang klar over han var homoseksuel :besvimer::besvimer::besvimer:
Har ellers kendt ham i mange år.

Jeg må skynde mig, at fortælle ham det, for jeg tror altså heller ikke selv, han er klar over det.
Han skal nok blive overrasket!!!
Måske jeg skal fortælle ham det forsigtigt!

ironi kan forekomme[/quote]

:lol::lol::lol::lol:

Det er godt du kan hjælpe ham ud af skabet!!

Det er godt du kan hjælpe ham ud af skabet!![/quote]

Ja, må også hellere skynde mig, fordi jeg ved, han er lidt lun på en pige…
Eller det vil jo sige, han TROR, han er lun på hende.
Men det er jo spild af tid, så jo før han får det at vide, jo bedre.

Åhhr, det er godt, han har sådan en god veninde, som mig, som kan hjælpe ham med de ting!!

:klapper:

Jge plejer at fortælle deres KONER det først… Det er mest rimeligt synes jeg LOL

Smil , jeg snakkede med Sejr over skype igår aftens , Han bor over ved sin bror når han arbejder på sjælland . Det er godt min svorger Samson har en god humor , han blev snart mere fornærmet over at, han skulle være sær ,bare fordi han bor med katte og ikke har fundet den rigtig pige endnu .Hun skal jo også kunne lide kattene . Og at han er lidt små stædig ikke sær :surrender1:
Og det er nok ikke hende jeg skal prøver at får afsat min svorger til.
:klapper::klapper::klapper::klapper::klapper:

Og som sagt så kommer hun ikke på besøg her mere . Nu er jeg en meget mild person, og jeg prøvede at fremme vores syn på livet med kat. Og det kunne vi også godt blive enig om , bare ikke lige punktet mænd og kat.:S

Som før sagt - man får aldrig bugt med idioter :slight_smile:

Hvor jeg kender det.
Min mand havde hund da jeg lærte ham at kende og han brød sig ikke særligt om katte. Han måtte så vælge mig med katte eller ingen. Heldigvis kom både katten og jeg med ham og det gik sådan, at da vi havde boet her en uge, havde min lille hvide pigemis eftertrykkeligt sat hans store rottweiler på plads. Hunden gik i en stor bue uden om den pelstot med knappenåle:)
Nu har vi 6 katte og Mogens elsker dem og er mere pylret om dem en jeg er. Hvis han ser en har et lille sår, ja så skal det behandles med både det ene og det andet, hvis han kunne få lov. Her i huset er små skrammer ikke så alvorlige , at det kræver dyrlæge, nej vi holder øje med dem.:slight_smile:
Men Mogens er altså verdens bedste katteven, han og Otto er bedste venner og nu er han og Knud også bedste venner og han ville ikke undvære nogen af vore dejlige misser.
Vort barnebarn spurgte ham for sjov: Farfar, hvis du kunne bestemme, hvad ville du så helst have, hund eller kat?
Kat kom det fra Mogens.
Ellers har vi måtte høre meget fra Hans søskende, han har 9, om alt det der vi gør for katten og ovenikøbet giver penge for dem. Pyt, vi vender det døve øre til og lader dem snakke. Det skal så siges, at nogen af søskende er ved at finde ud af hvad det vil sige at have kat og kommer og spørger os om forskellige ting, men det har også taget næsten 20 år at nå så langt.:slight_smile:
Knus Elin

da jeg boede hjemme oplevede jeg den faktisk en del…
mine forældre er meget aktive i byen generelt - alt lige fra kasser- og bestyrelsesposter i div. lokale foreninger til at være med i 2 jagtkonsortier.
så de kender MANGE i byen, og har tit et vennepar på middag i weekenden eller er i byen hos nogle i weekenden.

efter et lille halvt års tid begyndte de har “venner” - især mændene! i parforholdet - at spørge min far om, hvordan det så var at få kat i huset, med den der drilske toneleje, som om at de forventede, at min far ville sidde og rakke ned på kattene…
i starten veg min far altid udenom det spørgsmål, men det sidste halve år, fik de sq igen! Han svarede ærligt at de katte hørte lige så meget til i hjemmet som hunden gjorde! :uha: jeg var flad af grin hver gang, for mændene sad og måbede! hvordan kunne to KATTE have lige så stor plads i hjemmet som hans jagthund?! :klapper:

jooo nogle gamle forstokkede mænd kan godt overbevises om, at katte er værd at leve med! Det kræver bare den rette type kat!

Min far stod næsten med tåre i øjnene da jeg flyttede - han spurgte om ikke jeg ville lade Yasha blive hjemme hos dem :klapper:
og da jeg var hjemme en gang fra fredag til lørdag uden kattene, og de havde venner på middag fredag, kom spørgsmålet jo så
“er det ikke rart at kattene er flyttet”, hvortil min far prompte svarede at han savnede dem, og overvejede at købe en kat, når nu jeg havde taget mine med mig - at se deres ansigtsudtryk var fantastisk :klapper:

jeg morer mig gerne over folk med den slags fordomme - for de er ikke værd at spilde en masse gode frustrationer over alligevel :ok:

Hvorfor skulle katte dog ikke også kunne holde mænd på lige fod med, at de
holder kvinder? :gruble:

[quote=Sannela;534228]Neeeeeeiiiiiii
Der kan man bare se.
Jeg har også en hankøns-ven med kat…og jeg var ikke engang klar over han var homoseksuel :besvimer::besvimer::besvimer:
Har ellers kendt ham i mange år.

Jeg må skynde mig, at fortælle ham det, for jeg tror altså heller ikke selv, han er klar over det.
Han skal nok blive overrasket!!!
Måske jeg skal fortælle ham det forsigtigt!

ironi kan forekomme[/quote]

Tror osse jeg skal have en alvorlig snak med kæresten idag:LOL: