Jeg er så heldig at jeg for et halvt års tid siden, endelig fik min kæreste overtalt til at vi skulle have en kat, hvilket så hurtigt blev ændret til to katte, da jeg var så heldig at jeg havde fundet den det skulle være, kom min kæreste i tanke om at han havde læst en bog med en helt sort kat i, og sådan en kunne han godt tænke sig, så det blev til to, selvom min kæreste aldrig har været det store katte menneske.
Nu er der så bare sket det, at i starten ville “hans” kat (den sorte kaldet Lusifax) gerne snakke med ham, og sad altid ved ham når vi sad i sofaen, mens “min” kat (en rød dreng ved navn Makro) altid sad ved mig. Det er så langsomt hen over de sidste par måneder blevet sådan at begge katte nu konsekvent bare skal ligge på mig og snakke, og ligger de ved ham mens jeg lige laver noget andet, kommer de hen til mig og skal snakke med det samme jeg sætter mig ned.
Mit spørgsmål er nu, om det på nogen måde er muligt at min kæreste kan “få” en af kattene som sin igen, for selvom han ikke rigtig vil være ved det, går det ham meget på at de nærmest forguder mig og at han kun lige får lov til at være her, og kan bruges til at kaste legetøj og tømme bakken.
Hvordan kan man ændre på deres forhold, han har aldrig gjort dem noget, så kan heller ikke lige se hvorfor det kun er mig der dur. Eller er det bare så uheldigt at vi har fået to en mands katte, der begge to har valgt mig?
Håber der er nogen af jer erfarende katte folk der kan hjælpe har selv tænkt på noget klikkertræning han kunne lave med dem, men Lusifax kan ikke lokkes med nogen form for godbider rigtig (han tager en evighed om at spise alt hvad man giver ham) og legetøj er ikke lige det mest spændene i verden, har også tænkt på nus, men det er næsten kun noget kæresten sådan alder nådigst kan få lov til at give ham.
Og Makro er alt for overivrig, så det går heller ikke helt. Men går lidt og håber på at vi kan komme med på det der klikkertræningshold, næste gang der bliver fundet ud af noget her på sjælland.
Men ind til da, kunne jeg godt bruge nogle gode råd fra jer andre