Forkælelse eller nødvendigt?

Hmm
Ens pelsbørn bliver hurtigt forkælet og man kan jo bilde sig selv ind at ligegyldigt hvad man falder over på nettet til udstillinger fra reklamer osv så kan ens kat jo nærmest ikke fortsætte sit liv uden det … deres cute ansigt deres miaven kan næsten opfattes som når ens børn plager livet ud af dig for at få et eller andet hipt som de bare må have …

Og ja Rex er møgforkælet fordi jeg er bange for at han skal blive understimuleret få adfærdsproblemer ene og alene fordi han er den 1. kat jeg har haft der har været enekat på borgen og 100 % indekat
Calle min hellig birma var også indekat men han delte livet med vores gamle mco han Felix og han kom og gik som det passede ham men aldrig længere væk end at han altid kunne se entredøren…

Så jeg vil jo gerne give Rex et pragtfuldt liv uden at han får lov til at rende frit omkring og jeg gud forbyde det mister ham…

Jeg må desværre ikke bygge et bur eller lignede til ham på teressen eller i haven hvor jeg bor fordi udlejer har en politik om at alle havestykker og teresser skal være 100 % ens - hvilket er helt kukke bøh men sådan er det …

Så jeg går tur med ham i selen tager ham med når jeg kan - leger med ham døgnet rundt - træner med ham forsøger at give ham så meget som muligt følger hans rytme …

Men jeg føler tit at han keder sig han taler hele tiden når han spiser går på bakken leger bliver kælet med og går jeg fra ham græder han højlydt ved døren så naboerne tror der er noget galt …

Har aldrig haft en kat som taler og er så højlydt…

Hvad er jeres erfaringer er der noget jeg gør helt galt ?
Og jeg har faldet over noget der hedder katteboxen et abonnement hvor man hver mdr modtager en godiebox til katten i 3 prisklasser
Er der nogen af jer der har erfaringer med dette gode eller dårlige ? På forhånd tak
Kom frisk

1 Synes om

Mere mental stimulering som foder aktivering (aldrig foder i bare en skål) og klikkertræning vil nok gøre ham godt.
Selvom han også er ved at opdrage dig godt :grin:

5 Synes om

Tak jeg ved sgu godt at han opdrager mig mindst og sikkert også mere end hvad jeg får mår at opdrage ham - klikker træning er jeg allerede igang med og jeg smider ofte hans tørkost så han skal lede efter det … har et fodre tårn det tog ham 20 min så havde han udregnet den gåde så nu fjerner han bare bunden og foder ligger frit … har prøvet med huller i en plastflaske men det gidet han ikke … tja måske har hsn det i bund og grund fint og det bare er mig der er blæst lol…
Men han er jo mit lille barn og jeg vil gerne give ham et langt liv ligesom Felix fik det …

3 Synes om

Prøv at kigge på de intiligens legetøj til hunde, hvor der kan gemmes godbidder i, der skal han bruge hovedet for at få fat i dem.

Det har vi brugt med fordel til nogle af vores

Tilføjelse, vi har prøvet flere af dem til katte og de er simpelthen for lette for de fleste katte, dem gennemskuer de løbet af få minutter

3 Synes om