Forkøbt mig i kærnemælk. gode ideer savnes

jeg købte for en uges tid siden 2 liter kærnemælk. Opdagede jeg kun skulle bruge 4dl til den honning kage jeg har lavet. Er der andre ting end honning og sirup kager man kan lave med kærnemælk. De er nemlig holdbare til idag. Jeg har desværre ikke pastoriserede æg til en koldskål.

Kærnemælk er godt at bruge når man bager brød og boller. Jeg har også opskriften på en god chokoladekage med kærnemælk, hvis det er. Og ellers smager kærnemælk også godt i smooties, eller bare drikke det som det er.

Ja og så kan man forresten også lave fromage af det :slight_smile:

uhhh har du nogle link lyder spændende :smiley:

Man kan også lave kærnemælkspandekager, men hvordan ved jeg ikke :tihi:
Men der er nok en opkrift på nettet, hvis det skulle være interessant :slight_smile:

Jo da. Det her brød smager rigtig godt. Jeg plejer også at putte revne gulerødder i: Landbrød med kærnemælk - opskrift - Alletiders Kogebog

De her boller er heller ikke så ring’ endda: Opskrift - Charlottes boller med eller uden rosiner

Og så er der denne geniale chokoladekage. Det er ikke en fejl at der ikke skal æg i: Chokoladekage – Catarina.dk

Pandekager smager herregodt med kærnemælk. Jeg plejer bare at smide sådan ca halv kærnemælk og halv mælk i.