P.t. ligner jeg en tallerkenneger…har herpes/forkølelsessår på hele underlæben fra den ene mundvig til den anden -what
Købte nogle Compeetplastre igår…7 bittesmå plastre for 62 kr det er fisme lovligt tyveri, og så hjælper de ej en dyt
ØV
NÅ, nu vil jeg køsse alle lånerene på min biblioteksvagt idag så udretter jeg da noget :fløjte:…nej pjat…jeg forskrækker den højest -grrrierdumme for jeg ligner en øjnbæ
Jeg synes faktisk de små plastre hjælper en hel del. Men jeg er også ret nærig, så jeg plejer altså at dele dem, så de kun lige dækker såret - skæres med en lille kniv
Som forebyggelse har jeg haft meget stor glæde af Longo Vital. Førhen havde jeg ca forkølelsessår 8-10 gange om året - nu har jeg højst 2-3 gange og angrebene er væsenlig mindre.
-høhø-høhø-høhø
Som du dog kan sige det.
Jeg kender det - jeg har selv lidt meget af den slags, det er bare øv - for det svier/stikker/brænder gør det.
:S
Det bedste råd, jeg kan give dig er ZOVIR - det har jeg gode erfaringer med.
God bedring med kyssetøjet.
[bigkiss]
Øv, det er træls med forkøelsessår, førhen fik jeg det aldrig og nu kan jeg få det i perioder ( kan det være immumforsvaret der er for lavt )…
Jeg kan godt forstå at det er generende Britta, hvad med det andet middel man kan købe ( kan ikke lige huske navnet) det skulle da hjælpe, sådan nogle snydere så ved vi at det er bare er dyrt fup, tak…stakkels dig ikke sjovt at gå på job så…
Hihi din stakkel. Men forstår ikke du vil gå med de plastre hvis hele din underlæbe er ramt? Så skal du da skisme have mange plastre på
Therese, det var Zovir jeg mente
Min veninde har også døjet en del med herpes-sår - hun spiser nu Longo Vital, og efter hun er begyndt på det, er udbrudene blevet meget mindre
Jeg har så aldrig set nogen virkning af Zovir på mig … men sådan er vi nok bare så forskellige
Plastrene synes jeg lindrer, fordi der så ikke kommer luft til såret.
JA, jeg havde 4 plastre på igår aftes…det endte med et af dem gik løs og jeg var ved at spise det
Jeg har kun haft et udbrud i efteråret og ellers er det meget længe siden.
Dette udbrud er jeg sikker på er fremkaldt at denmegen sol i søndags til babagerumsmarkedet hvor jeg sag/stod i solen fra lidt i 8 til over 16.
Men det er også immumbetinget…ingen tvivl om det.
JA, det gør forbandet ondt og jeg tror læbestiften holder fridag idag
Jeg tager nu plastrene på inden jeg går i vagt for omend ikke andet kan de måske skjule en smule af ulækreheden -fin
Zovir har jeg prøvet…både som creme og piller. Førstnævnte gjorde jeg smittede mig hele vejen over på underlæben (det er den der som oftest er ramt)…kuren som piller tror jeg gjorde jeg ingen udbrud havde i flere år, men det det jo ikke med sikkerhed.
Brita, som tager på arbejde nu, men en sort sæk over hovedet
Jeg synz nu ikke om det med en sort sæk… du kan da nøjz med sådan én her i stedet, så kan du både læse og se og sånt - og den må være lidt mere behagelig end en sort sæk.
-høhø-høhø-høhø
-LOL så tror alle lånerene bare jeg vil røve dem.
Har lige fået et SÅ superflot Laural Burch-tørklæde i forsinket fødselsdagsgave af en gammel kollega, så tror jeg hellere jeg taget det på og svøber det rundt om roe’n
Skulle forøvrigt have været på arbejde for 10 minutter siden og sider i Pouls morgenkåbe…så jeg er virkelig en øjnbæ af rang
[quote=kamikaze;169343]-LOL så tror alle lånerene bare jeg vil røve dem.
Har lige fået et SÅ superflot Laural Burch-tørklæde i forsinket fødselsdagsgave af en gammel kollega, så tror jeg hellere jeg taget det på og svøber det rundt om roe’n
Skulle forøvrigt have været på arbejde for 10 minutter siden og sider i Pouls morgenkåbe…så jeg er virkelig en øjnbæ af rang [/quote]
-what-what-what
Kan du så lette måsen og din ophovnede underlæbe og se at komme hen til bøgerne.
PS : sender lige et lidt mere sommeragtigt outfit til dig, det er lige til at printe ud og tage på.
-høhø-høhø-høhø
Jeg kender om nogen til at have forkølelsessår eller Herpes, som det jo hedder og mit mirakelmiddel hedder Elizabeth Ardens Eight Hour Cream Skin Protectant. Denne creme er sårhelende og bare helt fantastisk. Man kan få en læbepomade, der bare er guld værd, med det samme i som cremen. Denne læbepomade har jeg med held brugt flere gange så snart jeg kan mærke der er noget i anmarch.
Kommer der et lille sår bruger jeg cremen og der går ingen tid før såret er væk igen. Jeg bruger det også hvis jeg får en rift af en eller anden slags og det heler bare meget hurtigere. Det er jo lidt praktisk, særlig hvis man har små missebørn, der kravler op ad benene:)
Knus Ellin
Jeg har god erfaring med altid at have en god læbepomade på mig (jeg sværger til dem fra Body Shop). For tørre læber har nemmere ved at sprække med herpessår.
Hvis det stikker lidt i mundvigene, så kommer der lidt Zovir på lige inden jeg går i seng, så det kan virke i fred.
Jeg har ikke haft synlige herpessår i over 2 år.
Konverter og ta’ en burka på … … du skal bare ikke satse på at komme hjem med bussen
Okay - og mig der troede, at det var sexet med store svulmende læber
[siger hende, der selv lider af forkølelsessår især forår og forsommer, hvor solen gør sit til det]
[QUOTE=Charlotte Oeh.;169368]Okay - og mig der troede, at det var sexet med store svulmende læber
[siger hende, der selv lider af forkølelsessår især forår og forsommer, hvor solen gør sit til det][/QUOTE]
-LOL
Jeg döjer selv med det mög ca 2-3 gange om aaret…
Den bedste opfindelse er nu de der plastre…
Al creme ala Zovirax og og og… de er ikke 5 potter p** värd…
Jeg hader naar det er i opmarsch…
Men det värste er… Jeg behöver kun at se det hos andre… saa blir jeg saa räd… suser ind og vasker händer hele tiden… saa er jeg en hygiene freak naar jeg ser det…
jeg paa herpes… fy!!
Nu skulle herpes jo ikke smitte via luften, men jeg har tit undret mig, fordi vi ofte er flere på mit arbejde, der får udbruddene samtidig, ligesom om man smittede hinanden :? Og det er altså ikke, fordi vi går og kysser på hinanden herinde
Er der andre, der har observeret noget lignende?
Hejsa…
Hmmm - jeg er åbentbart en af de heldige ikke at slås med det er Herpes…men så er der jo alt det andet…ik…det kommer med alderen…suk…
Men herpes kommer jo tid ved sygdom, stress, “mens”, ægløsning, solbadning - eller ski ture hvor solen er skarp…Stress og sygdom er jo ofte på en arbejdsplad på samme tid…kunne det være en af årsagerne…???
af Medicin - ud over det som I har nævnt - er der jo Lysin som man også kan give til katte - forebygger bla. også herpes hos mennesker (dog kun delvist)…eller kan en kur med Zelitrex tabs. hjælpe…sidst nævnte er på recept…
God bedring
anna
Herpes smitter kun når blæren er bristet, altså der kommer væske ud.
Desværre kan væsken smitte over længere tid, så hvis en klør sig på læben , tager fat om et håndtag, kan den næste smittes
Har prøvet Longo vital 3 stk ved morgenmaden, og har undgået forkølelse, herpes, og influensa … så jeg tror på de piller virker!! Har førhen været utrolig hårdt ramt af både herpers og forkølelse.