Forkølet? - Luftvejsproblemer

Så vidt jeg ved så kan en kat ikke blive forkølet. Right?

Jeg står nu her med 2 katte… Den ene hoster som at få en hårbold op… Gjort i nogle dage nu, flere gange om dagen.

Den anden hoster os, men oftere og man kan høre hende trække vejret.

Jeg ringede til dyrlægen og forklarede problemet.

Svaret var:

“Din kat har bare fået en alm. forkølelse og det går over i løbet af 14 dage. En alm. forkølelse kan vi ikke gøre noget ved. Hej hej”

Øhm??

Ja, det lyder mærkeligt.

Så vidt jeg ved kan de ikke blive forkølet…

Ved at hunde kan hoste, hvis de har orm.

Luftvejsproblemer, det er normalt virus - virus kan ikke behandles (som når vi har influenza). I slemme tilfælde behandler man for følgevirkninger

Forkølelse hos katte er ikke som forkølelse hos mennesker, kattens forkølelse kan være forårsaget af bl.a. herpes - Calici. Og det skal kattens imumforsvar selv bekæmpe. Så så længe dine katte ikke har påvirket almentilstand, så er der ikke meget dyrlægen kan gøre.
Men får dine katte feber eller bliver dårligere, vil dyrlægen sætte dem i antibiotika behandling alligevel, selv om det ikke hjælper på “forkølelsen” men derimod på de følgesygdomme der kan følge med - F.eks lungebetændelse.

Langt de fleste katte, kommer sig fint selv over " forkølelsen" - God bedring

Jeg har haft en kat, der hostede voldsomt og blev undersøgt på mistanke om lungebetændelse - det viste sig, at den havde orm.

En anden kat, jeg har haft, hostede og snottede, og det viste sig at være en svampeinfektion i luftvejene, som blev behandlet medicinsk.

Måske du skulle lade dyrlægen kigge på katten? :S

Længerevarende antibiotikabehandling kan give god grobund for svampelidelser

[bigloony] [bigloony]
Hey
Hoste kan også skyldes orm.
Hilsen Pia -engel

Free Jazz - Spole orm, ikk? :slight_smile: