Forladt kat.. HJÆLP søges!

Jeg vil stadig gerne køre den til et sted hvor de kan forsøge at hjælpe den, men spørgsmålet er hvem vil modtage den??

:kryds::kryds:

Hittekilling ???

vi har prøvet hittekilling men de har ikke tid… :frowning:

Ring til Falck eller Ørsted kattehjem som Kamikaze foreslog.:slight_smile:

Puha godt du tag hånd om dem :tak:
Hvis du har lidt creme fraise, til torskerognen eller makrellen :?De må ikke få mælk, det slår deres mave i stykker(.diarre)
:tak:

:?:?:?

Jamen altzå… tid ??

Hvis KKH kører den til nærmeste plejefamilie ???

:kryds:

Åhhh jeg bliver helt desperat efter at hjælpe den stakkels killing.

miyake: mit tlf nr er xxxxxxxx så kan du lige ringe, så kommer jeg gerne og kigger på den, og så må vi sammen beslutte om den vil have bedst af at blive aflivet eller kan hjælpes.

Nu har vi sat den ind i vores stue i en papkasse… Den ligger bare helt stille men sir nogen lyde nu når vi flytter på den… Den sover bare…

Det kan være den blot er dybt udmattet. Åh jeg håber sgu den lille klare den :frowning:

Åh hvor er jeg glad for at høre det. Tak for det, Miyake.

skal man prøve at sætte den ind til brændeovnen? jeg tænde den lige op og ser hvad der sker… lidt varme tager den nok ikke skade af… tror i???

DEt vil nok ikke være en dum ide at sætte den hen i nærheden af den - men pas på at den ikke bliver for varm heller :slight_smile:

:hjerte::hjerte:

Ja, den har god brug for varme - du kan også fylde en stor sodavandsflaske med varmt vand - pakke et håndklæde rundt om og lægge det ned til den.

Kan du evt prøve at veje den på din køkkenvægt, så er der sikkert nogen herinde der kan pejle sig ind på, hvor gammel den er ???

Du er bare en skattepige.

:hjerte:

ok…
vi ser lige tiden an her så.

Hvis du tager et billede og lægger det herind, så er der sikkert een som kan aldersbestemme den.

Så er det nemmere at vide hvad den har brug for, nemlig.

[quote=miyake;266924]ok…
vi ser lige tiden an her så.[/quote]

Efter dine beskrivelser af killingen, så tror jeg det haster med lidt hjælp til den.
Super flot at du har taget den ind, men pas på at den ikke bliver for varm, så kan den nemt dehydrere.

Håber at det lykkes for dig at hjælpe den stakkels lille mis.
Det er dejligt at du er der for den og tager dig af den.

Har du set, om pjevsen er kommet af med urin og afføring?
Hvis den er så lille, skal den muligvis have hjælp til det. Tag en engangsvaskeklud eller et stykke vat, kom lidt varmt vand på og lav så cirkelbevægelser på dens mave, mens du gravist flytter nedad mod numsen. Gnid så forsigtigt på den numse, til der kommer noget.

Jeg tror bestemt, det er dens mor, I fandt død - måske påkørt og alligevel som det sidste søgt tilbage til sine killinger.

Jeg synes, det er flot, I trods jeres manglende glæde ved katte, har taget pjevsen ind - Håber, den overlever!

PS: Helt små killinger kan godt tåle lunken sødmælk. Det er først når de bliver ældre, de ikke kan (dog kan nogle, incl. et par af mine).

Synd, atstanden er så stor, for jeg har tre store dåser flydende KMR-mælk + hvad der ellers skal bruges.

Nu har jeg lige snakket med en bekendt som bor her i byen og som selv har katte… Hun mener vi bare skal lade den ligge herinde i varmen og se om den kommer til sig selv i løbet af aftenen eller natten…
Mit største dilema var hvis den lige nu ligger og lider, men hende jeg snakkede med mener altså at den ikke lider, så ville den have pevet hele tiden? Og HVIS det er fordi den har lagt sig til at dø lider den ikke men dør da i det mindste et dejligt sted!??
Den ligger i hvert fald i papkassen lige nu og sover med både vand og kyllingmad dernede… Så må vi se om den liver op i løbet af aftenen/natten eller om den desværre ikke kunne klare det, og har lagt sig til at sove for altid… ??
Hende min bekendte vil gerne tage sig af den, og henter den imorgen… Hun bor på en gård og har andre katte, så det er helt sikkert et godt hjem, hvis det er…

[quote=miyake;266953]
Hende min bekendte vil gerne tage sig af den, og henter den imorgen… Hun bor på en gård og har andre katte, så det er helt sikkert et godt hjem, hvis det er…[/quote]

Det lyder rigtig godt, men jeg synes I lige skal se tiden an en dags tid eller to. Mest af hensyn til hendes andre katte, hvis den skulle være syg.

Synes du skrev, at det var en morkat med flere killinger? Den I har fundet død er det morkatten eller en anden killing?