Forladt kat.. HJÆLP søges!

Vi har i længere tid set at en kat med dens små killinger har boet omme bag ved vores hus i vores brændeskur… Jeg har for et par dage siden undret mig over at jeg ikke har set moren i nogen dage… De små katte har virket meget mere kontaktsøgende end normalt… Skal lige siges at jeg aldrig har rørt ved dem eller taget kontakt med dem… (Jeg er desværre ikke den store katteelsker)
Igår kom to af dem så helt hen til mig og min søn da vi legede i sandkassen så jeg tænkte at nu måtte jeg da hellere give dem et eller andet… Så jeg gik ind og fandt det vi nu havde som jeg tænkte katte godt ku li (torskerogn, makrel, mælk og vand) og stilte ud til dem… Da jeg så kom om i skuret så jeg en kat ligge og var død :ked:
Vi gik derud en times tid efter og alt maden var næsten væk men kattene var der ikke…
Så gik jeg derud igen imorges og der var kun en kat, som lå hen over den kat der var død… :frowning: Jeg gav den noget mere torskerogn og noget mere mælk…
Jeg har virkelig ondt af den eller måske de katte der stadig lever… Jeg vil meget gerne hjælpe den/dem! Selvom jeg ikke er det store kattemenneske har jeg bare lyst til at tage den med ind foran brændeovnen :høhø:MEN jeg er ikke interesseret i at have en kat, så ved godt at det ik er den bedste ide…
Jeg vil meget gerne have nogen råd til hvad jeg skal/kan gøre for denne/disse kat(te)!!! Og gerne hurtigt hjælp… Syns jeg har hørt noget med at katte helst ikke skal have alm. mælk (som jeg jo har givet den) Men jeg havde jo ik lige andet igår aftes…
Håber på svar snart!!! :tak:

Og selvfølgelig vil vi fjerne den kat der er død… Jeg kan bare ikke gøre det!! Men min mand gør det når han kommer hjem senere i dag… :slight_smile:

Hvor i landet bor i?

hvor mange killinger er der?

Hvor længe har de boet i jeres skur?

:bebe::bebe:

Skynd dig at gå ind på dette link - der står alt hvad der kan/skal gøres med forladte killinger - både med hensyn til mad, varme, lopper og alt andet man har brug for at vide i en nødsituation :

http://hittekilling.dk/

:kryds:

Alleos7: Der var nok 4-5 stykker dengang moren var der… Vi så to levende igår, i dag har jeg kun set 1 levende og 1 død… :frowning:
Vi bor på Djursland…
Tror de i alt har boet der i en måned ca.

Jeg har skrevet en PB til dig, hvis ikke du bor alt for langt væk på Djursland, kommer jeg gerne forbi med noget killingefoder indtil du har fundet ud af noget permanent med den stakkels lille killing.

:kryds::kryds::kryds::kryds:

Kan du ikke tage den med ???

PLEASE ?!

Jeg er sikker på, at du kan holde liv i den… måske indtil Hittekilling evt kan tage over ?

Den skal have varme-varme-varme og en erfaren katteejer - den skal ?!

:kryds:

Jeg kan desværre ikke tage den med hjem, for jeg har en regel om at der ikke kommer nogen katte ind i huset, som ikke skal bo her. Men jeg kører den gerne hen til en som vil ligge hjem til sådan et bette kræ.

:):):slight_smile:

Jeg kan godt forstå dig :hjerte::hjerte: - jeg blev bare lige revet med, ved tanken om en lille, kold og sulten killing.

SUPER tilbud, at du vil køre den til et hjem… du er en HELT i mine øjne…

:tak::tak::tak:

Ring til Ørsted Kattehjem…det er lige i nabolaget
De vil helt sikkert hjælpe

[quote=miyake;266514]
Jeg har virkelig ondt af den eller måske de katte der stadig lever… Jeg vil meget gerne hjælpe den/dem! Selvom jeg ikke er det store kattemenneske har jeg bare lyst til at tage den med ind foran brændeovnen :høhø:MEN jeg er ikke interesseret i at have en kat, så ved godt at det ik er den bedste ide…
Jeg vil meget gerne have nogen råd til hvad jeg skal/kan gøre for denne/disse kat(te)!!! Og gerne hurtigt hjælp… Syns jeg har hørt noget med at katte helst ikke skal have alm. mælk (som jeg jo har givet den) Men jeg havde jo ik lige andet igår aftes…
Håber på svar snart!!! :tak:[/quote]

Jeg ville ikke turde tage sådan en killing ind til andre katte - vi ved jo ikke om det er noget smitsomt de andre er døde af.
Det er heller ikke nogen god idé at tage den ind, hvor der ikke er katte - en lille killing skal vokse op med prægning på andre katte.

Du kan kontakte et internat, men husk at fortælle om den døde kat. Alternativt ville jeg søge dyrlæge og lade killingen få fred.

Men hittekilling tager ikke et “gebyr” for at modtage killinger:)

Jeg har intet hørt, så jeg går udfra at hun har fundet ud af en måde at håndtere situationen.

Puha sikke da en masse bøvl der er blevet ud af det her…

Nå men mht katten så har den fået noget at spise og jeg har lagt en papkasse med håndklæder ud til den… Vi puttede den med håndklæderne da vi kørte ud for at handle og da vi kom tilbage lå den bare og pev… :ked:Vi fik givet den lidt mere vand og så lagde den sig i håndklæderne igen og sov… Det virker jo som om den ikke er helt frisk, men det er selvfølgelig også klart hvis den har manglet mad og vand… Nu gir vi den lige en time og hvis den stadig ser skidt ud mp vi ringe og få den aflivet…
Jeg HAR ringet til nogen jeg fandt på nettet som ville skulle kunne hjælpe og hente den… MEN de sagde at de har så travlt så de ku ik hjælpe. Hun rådede mig bare til at give den mad og vand og se om den ku klare sig selv for det…

Til dig der gerne ville hente den:
Det er virkelig stort af dig, og det må du selvfølgelig meget gerne, men jeg syns lige vi skal se om den kan klare det eller om vi skal ha en dyrlæge til at kigge på den inden du kommer…???

:kryds: Håber det bedste for det lille skind.

:vræle: Håber ikke det lille pus skal aflives!

[quote=miyake;266847]Puha sikke da en masse bøvl der er blevet ud af det her…

Nå men mht katten så har den fået noget at spise og jeg har lagt en papkasse med håndklæder ud til den… Vi puttede den med håndklæderne da vi kørte ud for at handle og da vi kom tilbage lå den bare og pev… :ked:Vi fik givet den lidt mere vand og så lagde den sig i håndklæderne igen og sov… Det virker jo som om den ikke er helt frisk, men det er selvfølgelig også klart hvis den har manglet mad og vand… Nu gir vi den lige en time og hvis den stadig ser skidt ud mp vi ringe og få den aflivet…
Jeg HAR ringet til nogen jeg fandt på nettet som ville skulle kunne hjælpe og hente den… MEN de sagde at de har så travlt så de ku ik hjælpe. Hun rådede mig bare til at give den mad og vand og se om den ku klare sig selv for det…

Til dig der gerne ville hente den:
Det er virkelig stort af dig, og det må du selvfølgelig meget gerne, men jeg syns lige vi skal se om den kan klare det eller om vi skal ha en dyrlæge til at kigge på den inden du kommer…???[/quote]

Hvor stor/gammel er den?

Hvis den ikke er så stor så hjælper mad og vand måske ikke så meget? Måske skal du have fat i noget KMR? Det er sådan noget mælke-erstatning til killinger.

Kan den spise selv og sådan noget? Husk det er alfa omega at den bliver holdt varm og tør.

Den er rimelig stor… Altså stadig en lille killing, men den har i hvert fald små tænder…
Den har sagtens kunne spise det torskerogn og makrel vi har stillet ud til den…
Vi har lige kigget til den og den ligger stadig og sover i håndklædet… Den er i hvert fald i tørvejr deromme og jeg tror også den holder sig varm i håndklædet?
Jeg tænker bare på om det er “normalt” at den er så træt og næsten helt livløs?? Den er jo garranteret mega afkræftet?? Så måske skal vi bare lade den ligge og sove og gi dem lidt mad igen senere? Eller om den måske er syg og bare skal ha fred??

[quote=miyake;266870]Den er rimelig stor… Altså stadig en lille killing, men den har i hvert fald små tænder…
Den har sagtens kunne spise det torskerogn og makrel vi har stillet ud til den…
Vi har lige kigget til den og den ligger stadig og sover i håndklædet… Den er i hvert fald i tørvejr deromme og jeg tror også den holder sig varm i håndklædet?
Jeg tænker bare på om det er “normalt” at den er så træt og næsten helt livløs?? Den er jo garranteret mega afkræftet?? Så måske skal vi bare lade den ligge og sove og gi dem lidt mad igen senere? Eller om den måske er syg og bare skal ha fred??[/quote]

Jeg ville tage den indenfor hvis jeg var jer. Hvis den er syg kan den ikke overleve i kulden derude selvom den ligger i et håndklæde. så bruger den alle sine kræfter på at holde varmen.

I kan fore en papkasse eller noget med et tæppe og stille den i nærheden af en radiator måske? Hvis den spiser og drikker så er det vigtigt at den har en god temperatur. Måske der kommer noget mere liv i den hvis i tager den med indenfor i varmen?

[quote=miyake;266870]Den er rimelig stor… Altså stadig en lille killing, men den har i hvert fald små tænder…
Den har sagtens kunne spise det torskerogn og makrel vi har stillet ud til den…
Vi har lige kigget til den og den ligger stadig og sover i håndklædet… Den er i hvert fald i tørvejr deromme og jeg tror også den holder sig varm i håndklædet?
Jeg tænker bare på om det er “normalt” at den er så træt og næsten helt livløs?? Den er jo garranteret mega afkræftet?? Så måske skal vi bare lade den ligge og sove og gi dem lidt mad igen senere? Eller om den måske er syg og bare skal ha fred??[/quote]
Hej

Altså er den lille killing udenfor eller indenfor?

Hvis den er syg, synes jeg da du skal tage den indenfor. Moren har født killingerne lidt sent på året, og den kan ikke klare sig, hvis moren ikke kommer, og det gør den nok ikke hvis killingen ligger i et fremmed håndklæde nu.

Har du ikke et varmt bryggers, den kan komme ind og varme sig i? jeg tror ikke en lille killing kan overleve helt for sig selv udenfor i dette vejr.