Jeg putter altid også bacon i farsen men ellers som
Thomani skriver, en god frikadelle fars også godt med bacon om.
[QUOTE=DK Thomani;778401]Krydderi:
:)[/QUOTE]
Ah jeg har godt set de bøttter men aldrig anet hvad det egentlig var. Hvordan smager det? Er det sådan lissom bouiilonterninger på dåse?
Det er svært at forklare hvordan det smager, men nej, jeg synes ikke det smager af bouillonterninger
Det er bare et rigtigt godt all-round krydderi
Jeg må vel bare købe en bøtte og selv afprøve det så Jeg har bare altid syntes at “aromat” lød som noget meget kunstigt. Sådan i retning af “frikalet”
Hvad er det der er kunstigt ved Frikalet? Det er da bare mel og krydderier
Lidt kunstig er det altså også : Salt, maizeflour, monosodium glutamate, yeast extract, flavourants, partially hydrogenated vegetable fat, anticaking agent (E551), flavour enhancer (E631, E627), vegetables, spices, herbs, soya lecithin, garlic.
Ja, men den har også et eller andet fint fransk navn
Okay, så må vi nok ha Birthe på banen :høhø:
Tysk - Römertopf
Cocotte?
Andre muligheder er Römertopf og tagine (omend taginen kan lidt mere end den almindelige stegeso).
Eller tagine
Den her tråd er for øvrigt skyld i at mine fødselsdagsgæster både torsdag og fredag bliver trakteret med forloren hare serveret med grove pommes frites med skræl, tyttebærmarmelade og haresovs. Nåh ja - tråden her og så det faktum at tilbuddene i reklamerne lige passede til forloren hare
Jeg laver også en fars af kalv/flæsk, jeg putter bare halvt kalv/flæsk med oksefars
Nårh ja, en römertopf - hverken fint eller fransk :høhø: Jeg tænkte nok på cocotte
Ja. Masser af smagsforstærker. Men det er nu heller ikke af det onde. Så en meget interessant udsendelse på svensk tv for nylig hvor der blev gjort op med myten om at folk blev syge af det. Eller… det blev de godt nok, men de blev det også af naturligt forekommende glutamat som er i en masse madvarer - blandt andet har parmasanost et helt skyhøjt indhold af det
Jeg købte en dåse af det i dag, vi sku’ ha kyllingefrikadeller og så var det jo oplagt at prøve det af Nu endte jeg så med osse at ploppe en smuldret hønsebouiilonterning i farsen så hvad det egentlig var jeg ku’ smage er jeg ikke sikker på - men de kom til at smage rigtig godt. Det skal helt klart afprøves igen
Så fik vi afprøvet den. Det var MUMS Og sovsen blev også rætti god
Det var godt Simone