Er der nogle af jer, der har forstand på, hvordan jeg kan gemme hele adressekartoteket i Outlook og føre det over igen, når jeg har formateret min pc?
Jeg kan huske fra tidligere formatering, at jeg kunne gemme alle favorit-adresserne fra Exploreren, men nu kan jeg ikke huske, hvordan jeg gjorde. Det vil jeg også gerne have hjælp til.
Jeg er næsten på vej ud ad døren, men tjekker om der er gode råd, når jeg kommer hjem i aften. På forhånd tak!
Adressekartoteket og din indbakke og sendt post kan du gemme ved at gå op under FILER, der er et punkt der hedder importer og eksporter. Hvis du gemmer som eksporter som en fil, kan du vælge hvor du vil gemme, f.ex. extern harddisk. Jeg plejer at lave en mappe for indbakke, sendt post, adressekartotek og kalender, så man ikke overskriver den forrige man gemte, for Outlook gemmer nemlig kun under navnet backup.
Dine explorer-foretrukne kan du gemme ved at gå ind i brugerkartoteket på drev C, finde dig som bruger, der ligger en mappe med ikonet “en stor stjerne” den vælger du bare kopier til “dit gemmested”.
Pøj, pøj 
en tilføjelse til det Bente skriver
Hvis du bare skal overføre hele din outlook direkte, så start med at rydde op i slettet post, spam ect…
Så tjekker du om du har nogle regler du vil gemme (hvis du laver regler der organiserer din post når den ankommer) Det gør du INDE i “rules and alerts” (ved ikke hvad den hedder på dansk) - det er i “options” - yderst til højre toppen af dialogboksen
Så går du som Bente skriver ind i eksporter til fil, og vælger .pst fil og vælger hvor den skal gemme den. Den kalder sig backup som standard og giver dig en standard placering - men den kan du bare ændre som du vil.
Hvis alt skal overføres direkte, så vælge personlig folder med ALLE undermapper… alternativt som bente skriver - en eksport for hver mappe så du ikke blander tingene
MHT dine favoritter - så ligger de i en prædefineret mappe der hedder “favoritter” og der kopierer du så vidt jeg husker bare hele folderen med over til din nye maskine
-kramer
Tusinde tak for hjælpen til jer begge to, jeg har fulgt jeres råd. Nu skulle alt så være gemt på min nye eksterne harddisk og snart bliver alt slettet på min nuværende harddisk.
Jeg har så besluttet mig for, at jeg bare henter det ind fra den eksterne, som jeg bruger meget ofte. Her tænker jeg specielt på de virkelig MANGE billeder, jeg har liggende.
Pyh, håber det kommer til at gå smertefrit med at komme igang igen. Det er faktisk helt fantastisk, for jeg har haft min nuværende pc i næsten 4 år og det er først her den sidste måneds tid, den ligesom er begyndt at blive langsom og ind imellem lidt ustabil, ellers har der stort set ikke været noget med den. Så ham der solgte den til mig havde ret i, at den dengang VAR en monstermaskine - som dog lige skal have lidt ekstra ram nu.