Forsikring

Halløjsa.
Jeg har forsøgt at søge lidt på jeres råd om forsikring, men det er godt nok en jungle at finde ud af mange års diskussioner herinde og mange af dem er en del år gamle :blush: så der for vil jeg høre hvad i vil foreslå her i 2020? Dyrekassen er umiddelbart ikke en mulighed da jeg ikke har et dankort… :woman_shrugging:t3::thinking: det drejer sig om Superman, en almindelig inde huskat.

På forhånd tak for jeres input. :blush::heart_eyes_cat:

Jeg ved ikke hvem der er bedst, men vi Agria forsikring på vores katte

Vi plejede at have Dyrekassen, men har skiftet til Tryg for at kunne få tandforsikring.

Jeg har Tryg til begge mine, og til min gamle hankat der ikke er mere
Til den gamle blev den brugt en del det sidste 1½ år, der var ingen problemer med udbetalinger o.lign.

Tryg eller Agria. Hvor gammel er han? :slight_smile:

Han bliver 4 måneder d. 5/12-20. :slightly_smiling_face:

Jeg har også set på både Tryg og Agria, men jeg har ikke haft kat før, så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal kigge efter. :slightly_smiling_face:

Så er det super at du kan forsikre ham nu. Der kan være visse fordele ved at forsikre dem før 4 mdr. fx. dækker Agria tænder hvis man forsikrer før 4 mdr.

1 Synes om

Er han under 4 måneder når du forsikrer ham giver Agria langt den bedste dækning :smil:

1 Synes om

Okay. Jeg kan se at Dyrekassen har accepteret mig, men hvis Agria er bedst, ved i så om man kan fortryde sit køb ala 14 dages fortrydelsesret ved dyrekassen? For så kunne jeg da godt finde på at skifte… :blush:

Der er ALTID 14 dages fortrydelse jvf. købeloven

1 Synes om

Jeg har Dyrekassen på den den første af mine katte. Han er desværre siden tegningen af forsikringen blevet kroniker, så han har brugt sin forsikring meget, og aldrig har jeg haft nogen problemer med dem.

Resten af kattene er hos Agria, men jeg overvejer at skifte dem alle sammen pånær avlskattene over til Tryg af den årsag at Tryg dækker tænder, det gør de ikke hos Agria. Jeg har altid fået dækket alt hos Agria, men jeg synes tit jeg skal slås med dem, slås med dem over ting som der dyrelæge fagligt ikke giver mening - og derfor overvejer jeg at skifte de neutraliserede katte over til Tryg, så jeg kan få tanddækningen med som Agria ikke giver mine (har noget at gøre med deres alder da forsikringerne i sin tid blev tegnet).

…nåhja, så er min Agria forsikring for nyligt steget med 2000,- pr. år fordi de har hævet deres priser. Jo, jeg har mange katte (6 stk), men jeg kan umiddelbart få samme dækning plus tænder til samme pris hos Tryg som jeg gav hos Agria før de hævede deres priser her i efteråret.

Tusind tak for alle jeres svar. Jeg vil lige tjekke Agria ud igen, men synes umiddelbart at den virker ret dyr i forhold til dyrekassen, hvis man gerne vil have høj dækning og lav selvrisiko. Og så har de også den variable selvrisiko udover den faste. :thinking: jeg går lige i tænkeboks… men mange tak for input :blush::blush:

Agria dækker altså tænder :slight_smile: Og med mere end Tryg gør, når det er inden de 4 mdr.
Vær opmærksom på at Dyrekassen kun dækker per diagnose og ikke per tidsrum (135 dage hos Agria, langt den længste tid), dvs. at kommer katten flere gange til dyrlæge med hvad der dybest set er det samme problem, og diagnosen skifter, så skal der betales ny selvrisiko hver gang (det har en af mine veninder bøvlet en del med).

Som jeg også skrev på mit indlæg, så dækkede Agria ikke tænder på de af mine katte jeg vil flytte (De neutraliserede). Jeg er helt enig med dig i at de dækker tænder hvis forsikringen tegnes inden katten er 4 måneder i år. Men det ville de ikke på hverken Mira eller Zilla da de blev forsikret i sin tid (Kan ikke huske hvor gamle de var da de blev forsikrede, men over et halvt år).

Tryg vil gerne dække deres tænder hvis/når jeg flytter dem, og når jeg kan få den samme dækning hos Tryg på de neutraliserede inkl tænder og nu billigere efter Agria har hævet priserne, så ser jeg ingen grund til at blive hos Agria

Ja, det var bare som jeg læste det, ikke helt tydeligt ud fra dit indlæg at det gør Agria altså i normale tilfælde, og både på katte over og under 4 mdr. Bare bedst med dem under 4 mdr :slight_smile: De har i øvrigt ikke sat mine priser op?

Jeg giver 79 kr/mdr for en alm. kastrat med sygeforsikring :slight_smile: Det er så med lidt rabat, men kan se at uden nogen form for rabat er det 90 kr./mdr. for en huskatte kastrat han under 4 mdr på regningstidspunkt (90% dækning, fast selvrisiko på 1167 kr., 135 dages selvrisikoperiode, og op til 25000 kr. i dækning)

Pr september i år hævede de mine priser på 6 policer, således at jeg betaler 1900 mere på årsbasis, og jeg har vitterlig ikke brugt dem mange gange i de år jeg har været medlem, og det har primært været opdrætterforsikringerne der har været i spil.

Jeg mener jeg giver over 100 kr pr måned for kastraterne. Kan ikke huske det nøjagtige beløb. Kan lige prøve at tjekke policen imorgen. Det er sandsynligvis racen der afgør prisen

Har du fået at vide hvorfor, eller spurgt dem om hvorfor så voldsom en prisstigning? Det lyder ret vildt med mere end 300 kr/år ekstra per kat? :gruble:

Ja, har spurgt og fin at vide det var alm prisregulering fordi der var flere og flere der forsikrede deres katte. Det har været nævnt herinde tidligere at nogen af de andre brugere også havde oplevet eller kendte nogen der havde oplevet nogle ret store prisstigninger på deres policer.

Har lige kigget på vores agria forsikringer,
Killinger tegnet inden de er 4 mdr med højeste selv risiko er steget 153kr pr år.
Killinger tegnet inden de er 4 mdr med mellemste selvrisiko er steget 249kr pr år
voksne og kastrater med mellemste selvrisiko er steget 118kr pt år
Kastrater med højeste selvrisiko er steget med 72 kr

Har efter at have læste mere i tråden kigge polisen igennem og må tilstå at jeg nok ikke syntes agria er god at tegne til kastrater over 4 mdr. for stort set alle steder står der forudsat at forsikringen er tegnet før katten er 4 mdr

Men når nu min kastrat ikke er 4 mdr endnu, vil du så anbefale Agria?