Forsikring

Har ikke forsikret nogen af dyrene her- regnede på det og var ved at falde bagover.
Bruger dyrlæge(r), der gerne giver en regning og også gerne deler den op, hvis det skulle blive et stort beløb.
Har aldrig haft en større regning end omkring 3500 kr. ( sjovt nok på en fugl, men den var indlagt i Abild i en uge ) og der har også været flere weekend- og sene besøg igennem årene.

Jeg har Buster forsikret i Tryg, og har haft den i de 1½ år de har tilbudt forsikring til katte - før det var han ved Gartnernes Forsikring.
Jeg har brugt hver forsikring en gang, og uden noget at klage over.
Ifm Bisters sygdom og indlæggelse tog de hans blodsukker dagligt - havde forventet at Tryg ikke ville betale det, da det var ifm en kendt diagnose. Næ nej, alt blev betalt.
Er også glad for at man kan få dækket medicin ved Tryg.

Udover at have forsikringen, som koster lige under 1.000 kr om året, har jeg en konto hvor jeg sætter en fast beløb af hver måned. Det dækker foder, årlig sundhedstjek/vacc mm.

Vi har 4 katte, og de er ikke sygeforsikret. Til gengæld har de en Aniplan (Anicura tilbyder det) og så sætter vi ellers penge til side, og vores dyrlæge kan dele regning op uden renter og lign.

Men havde vi “kun” 2-3, så ville jeg have dem forsikret :slight_smile:
Havde tidligere Dyrekassen og dem oplevede jeg kun gode ting med dog.

Jeg har Robin og Elias forsikret i Dyrekassen.

Da jeg (heldigvis) ikke har haft brug for den, kan jeg ikke udtale mig om, hvor gode de er, men ud fra de gode anbefalinger andre brugere har, agter jeg ikke at skifte! :ok:

Jeg har Robin og Elias forsikret i Dyrekassen.

Da jeg (heldigvis) ikke har haft brug for den, kan jeg ikke udtale mig om, hvor gode de er, men ud fra de anbefalinger andre brugere giver, agter jeg ikke at skifte! :ok:

Vi har alle 4 katte forsikret. Havde alle 5 forsikret, da Nobby var her.

Nobby har været en god kat at forsikre - sådan i gåseøjn. Han har på 3½ år hevet lidt over 10.000 ud af Dyrekassen, så teoretisk set har han betalt for de andres forsikring i perioden :dokdok: Pga. det vi har oplevet med ham, så tør vi ikke lade være med at have kattene forsikret. Tænk hvis to af dem skulle blive syge som ham i løbet af kort tid, det ville kræve sin opsparing… Så ud fra jeg heller spilder penge på at føle mig sikker, så forsikrer vi :slight_smile:

Jeg har begge sygeforsikret i agria - og det må jeg sige at jeg ikke har fortrudt :slight_smile: min nu 9,5 år gamle hankat var i vinteren igennem en større udredning og behandling, og lige der tjente forsikringen gennem 6 år sig selv ind på en gang! :slight_smile: og det gav en vis ‘ro’ ift økonomien i at få min gamle ven hele vejen igennem og ikke skulle give op pga økonomien med noget der kunne fikses :slight_smile:

[QUOTE=Mijv;1290825]istedet for at benytte mig af ikonet for neden vil jeg hellere skrive et kæmpe TAK til dig, for at vise forståelse.
Synes netop selv det er hul i hovedet, når økonomien ikke vil kunne bærer det.

I dit tilfælde kan jeg også godt se, at en forsikring måske er dumt.
Men hvorledes vil du bedømme at man ikke længere har få katte. Nu har jeg 3.

Har du erfaring med de to forsikringer jeg spørger ind til eller har dine killingekøbere ?[/QUOTE]

Vi har 10 katte, og har valgt ikke at forsikre dem. Vi har isf. valgt at lave en “kattekonto”, som vi hver måned overfører penge til. Hvornår man skal forsikre, og hvornår man har mange/få katte, kan kun være ens egen vurdering. Mange ting spiller ind: ens økonomiske situation, er man en eller flere om udgifterne, risikovurdering, hvilken aftale/priser har man med sin dyrlæge osv.

tak for din beretning :slight_smile:

jeg kan også sagtens forstå hvorfor i ikke har valgt at forsikre. 10 katte er dælme en dyr fornøjelse årligt.

På en SU må min økonomiske situation siges at være dårlig :smiley:
Men “luksus” udgifterne går næsten også kun til mine katte og mit hår. Det er sådan jeg har valgt at prioterer

[QUOTE=louiseogbuster;1290840]Jeg har Buster forsikret i Tryg, og har haft den i de 1½ år de har tilbudt forsikring til katte - før det var han ved Gartnernes Forsikring.
Jeg har brugt hver forsikring en gang, og uden noget at klage over.
Ifm Bisters sygdom og indlæggelse tog de hans blodsukker dagligt - havde forventet at Tryg ikke ville betale det, da det var ifm en kendt diagnose. Næ nej, alt blev betalt.
Er også glad for at man kan få dækket medicin ved Tryg.

Udover at have forsikringen, som koster lige under 1.000 kr om året, har jeg en konto hvor jeg sætter en fast beløb af hver måned. Det dækker foder, årlig sundhedstjek/vacc mm.[/QUOTE]

dækker agria ikke også medicin? men overvejer godt nok at skifte

og jeg vil så lige tilføje at Agria var super fine - min dyrlæge har direkte afregning med dem inden de sender “rest-regning” til mig. Det betyder også noget for mig :slight_smile:
Og der var slet intet bøvl med at få dem til at dække det de skulle, det kørte bare totalt gnidningsfrit :slight_smile:

[QUOTE=PiaB;1290900]og jeg vil så lige tilføje at Agria var super fine - min dyrlæge har direkte afregning med dem inden de sender “rest-regning” til mig. Det betyder også noget for mig :slight_smile:
Og der var slet intet bøvl med at få dem til at dække det de skulle, det kørte bare totalt gnidningsfrit :)[/QUOTE]

jeg har også oplevet dem total gnidningsfri de gange jeg har måtte bruge dem. Og alligevel hænger jeg mig lidt i, at trust pilots anmeldelser decideret fraråder, især hundeejere at tegne forsikring der. Og så er der lige den med prisen.

For med 1.000 kr i besparelse er det en del at spare. Det er ærgeligt at det hos Tryg forsikring er pr. diagnose, men omvendt, så vil den ekstra selvrisiko gå lige op med besparelsen, i så fald det usædvanlige skulle ske, at katten kom til at fejle noget andet indenfor de 125 dage.

Jo, de har en tillægsforsikring for små 100 kr eller sådan noget.
Jeg har Agria og er glad for det, og jeg har flere gange benyttet mig af at katten inden for 4 mdr har haft to forskellige småting, som så har betydet jeg har fået dækket noget af nr. 2 besøg :slight_smile:
Tryg kan dog godt være en mere seriøs konkurrent kan jeg se, men jeg er også glad nok for at Agria faktisk poster en del penge i forskning, hvilket ingen af de andre selskaber, så vidt jeg ved, gør :slight_smile:

[QUOTE=PiaB;1290900]og jeg vil så lige tilføje at Agria var super fine - min dyrlæge har direkte afregning med dem inden de sender “rest-regning” til mig. Det betyder også noget for mig :slight_smile:
Og der var slet intet bøvl med at få dem til at dække det de skulle, det kørte bare totalt gnidningsfrit :)[/QUOTE]

min dyrlæge har nemlig ikke direkte afregning med dem. Noget de burde ha, synes jeg, og også har nævnt for dem.
Havde de haft det, var der en stor fordel ved at blive hos Agria.
Men skifter jeg til tryg kan jeg spare 88 kr/månedligt og være dækket bedre ind. Selvrisikoen vil hos Agria jo falde, hvis jeg ikke har nogle skader, er også værd at tage med

Jeg ved ikke hvordan det er med dækning af medicin ved andre selskaber.

Jeg tror det med forsikring er meget et spørgsmål om temperament og hvad man er til.
Jeg har 9 katte - og ALLE 9 er sygdoms-forsikrede. Og det stammer simpelthen tilbage til, at jeg for 10-11 år siden havde et rigtigt langt kompliceret sygdomsforløb på en kat (ikke forsikret), som løb op i 25.000 kr, og jeg svor efter det, at jeg altid ville have mine katte sygeforsikret efterfølgende. Og det har jeg holdt fast i.

Jeg har Dyrekassen, som jeg er yderst tilfreds med, og som altid har dækket regninger uden problemer/diskussion overhovedet (selvfølgelig på de problemstillinger, som forsikringen dækker jvf betingelserne).

Min Sasha, som jeg mistede som 13-årig i december 2015, og som igennem sit liv flere gange udviklede livstruende grad af væske på lungerne (lungeødem) på allergisk basis, har igennem årene tjent både sin egen og de øvriges præmier ind…

Min erfaring er, at hvis man står med akut sygdom hos en kat - også i dagtid på en hverdag - og udredning/behandling kræver den mindste form for billeddiagnostisk eller blodprøver, så har man hurtigst lagt de første 3000 kr på bordet. Og jeg synes det er rart, når man står ved dyrlægen i en sådan situation, at man ikke behøver være nervøs for regningens størrelse. Når det kræver større grad af udredning/behandling (fx akut indlæggelse, blodprøver, røntgen, hjerteskanning o.lign.) så rammer sådan et forløb hurtigt op i nærheden af de 10.000 kr.
Jeg er dog også sådan indstillet, at ved sygdom vil jeg hellere betale for diagnostiske undersøgelser fra starten af, og dermed få den rigtige diagnose og behandling straks, end at være afventende og en dyrlæge som famler i blinde. Men undersøgelserne koster selvfølgelig.

Men igen, det er et valg hvad man har det bedst med (forsikre eller lægge penge til side).

Jeg er selvforsikret men reserverer et beløb til kat pr mdr.
Og ja helt enig med at det er et spørgsmål om temperament.
Et er dog vigtigt for mig og det er at folk tager en oplyst beslutning og ikke bare lader stå til, for så pludselig at stå med et syg kat man er nødt til at aflive pga mangel på penge.

Jeg er selvforsikret men reserverer et beløb til kat pr mdr.
Og ja helt enig med at det er et spørgsmål om temperament.
Et er dog vigtigt for mig og det er at folk tager en oplyst beslutning og ikke bare lader stå til, for så pludselig at stå med et syg kat man er nødt til at aflive pga mangel på penge.

Vi sætter 1000 kr til side på en såkaldt dyrlægekonto, det har fungeret rigtig godt i mange år.