Forsikring

Hvilken forsikring af disse to, har i bedst erfaring med?

De ser ud til at dække for cirka det samme. Begge forsikringer dækker tandsygdomme som f.eks. FORL.
Så vidt jeg forstod det rigtigt, er tænder med i forsikringssummen på 22.080 kr. , hvor der hos tryg er dækket tænder for 12.298 kr mere

Alt ser jo ud til at være bedre hos Tryg, men Agria er eneste selskab som ikke kun dækker pr. diagnose. Så hvis katten kommer til at fejle andet i selvrisikoperioden, skal der betales ny selvrisiko hos Tryg.

Hvilken en havde I valgt, og hvilken en har I bedst erfaringer med?

Jeg har forsikret Silke og Elliot hos Agria idag, og Mijv var det tidligere. De gange jeg selv har haft behov for dem, har der aldrig været problemer. Trustpilot taler dog for sig selv, hvor Tryg forsikring ligger langt højere oppe af positive anmeldelser. Dog er de jo ikke et kæledyrsselskab.

vil nogle fortælle mig om deres erfaringer, og hvad de vil ha valgt.

På forhånd tak :slight_smile:

Jeg har ikke mine forsikret så der kan jeg ikke hjælpe dig.
Husk også at kigge på dyrekassen.

Hvis du er medlem af Felis Danica forbund så har de fleste en aftale med en forsikring og dermed en klubrabat. Feks Jyrak har aftale med Agria.

Dyrekassen ved jeg godt der er mange der anbefaler, men de er helt udelukket.

Jeg synes ikke de dækker for ligeså meget for det første.
Og derudover kan de ikke tilbyde en dækning på 90%. Det er nok til at jeg vil vælge dem fra.

De gange jeg har haft ringet derind med spørgsmål, har jeg oplevet at komme i snak hele 4 gange med en medarbejder der ikke virkede interesseret og engageret.
Så nej tak, dem holder jeg mig fra.

Jeg får alle de rabatter jeg kan få igennem Agria. Der er ikke mere at hente. Men synes det er lidt voldsomt at tænke på, at selv med mine rabatter hos Agria idag, så er Tryg forsikring stadig billigere !
Det er tankevækkende

Vi er selvforsikrede.

Dit regnestykke viser alternativet til forsikringen: Hvert år kunne du sætte et beløb svarende til årspræmien plus 10% egenandel plus en selvrisiko til side. Så er der 4.500 - 5.500 kr. Det kan godt dække en større omgang hos dyrlægen.

vh

Andreas

Jeg valgte at forsikre Florian hos Tryg. Jeg ville godt kunne betale selvrisikoen flere gange hvis der kommer mere end én diagnose, men det ville gøre ondt på bankkontoen at skulle lægge hele beløbet ud for f.eks. tænder. :slight_smile:

Her er Agrias regnskab for 2015: http://www.agria.se/globalassets/sv/arsredovisning/agriaarsredovisning2015.pdf/

Deres skadeprocent - på tværs af lande og dyrearter - er 68. Dvs. hvis man betaler 3000 kr i præmie, vil man på langt sigt få udbetalt godt 2000 kr i erstatning. Resten vil gå til administration, reklame, profit osv. Det er der ikke noget odiøst i, det er helt normal forsikringsvirksomhed. Kunden betaler for at få udjævnet sin risiko.

vh

Andreas

Hos Tryg skal du tegne en tillægsforsikring for at have tanddækning.

Tandresorptioner dækker max 2.049 kr på forsikringsår.

Mine er i Dyrekasseen som jeg er helt tilfreds med, de dækker dog ikke tandresorptioner, men pyt, Manden betaler. :smiley:

Jeg ved ikke med Agria, men med Tryg skal man være opmærksom på, at forsikringspræmien stiger når katten blir ældre. Husker det som den stiger med cirka 20% ved 5 og 10 år, da jeg snakkede dem.

Jeg VIL forsikre. Jeg vil IKKE lægge penge til side.
Jeg kan godt se der er mange penge at spare ved at lægge dem til side, men hvad hvis jeg pludselig står med en regning på 7.000, 10.000 kr. Det er ikke unormalt, og kan komme på et split sekund. Den chance tør jeg ikke
eller har råd til at tage.
At forsikre, anset hvilket forsikring der er tale om, er som at smide pengene ud ad vinduet. Men det vil jeg hellere, så jeg kan føle mig tryg.

De fleste af os har også en indboforsikring. Det er også penge ud ad vinduet, hvis der ikke sker noget, og her kan ellers bruges samme argument med at lægge penge til side i stedet. Men hvem vil det.

Håber I vil acceptere mit valg med forsikring og hjælpe mig med mit spørgsmål, frem for at få mig væk fra forsikring.
Det er lidt som om at det før var “in” at forsikre, men med tiden kan folk ikke se fidusen i det.
Det giver mig mere tryghed.

Ønsker ikke at kigge på andre forsikringer end de to jeg nævner til

1 Synes om

Sådan er det ikke mere. Forsikringssummen forbliver den samme idag. Havde hørt en anden sige det for nylig, så dobbelttjekkede op på det ved at sende Tryg forsikring en mail.

Det er lidt som om at det før var “in” at forsikre, men med tiden kan folk ikke se fidusen i det.

Det kommer jo an på situationen. For os vil det være hul i hovedet at forsikre alle kattene, det vil aldrig kunne betale sig. Men tilsvarende synes jeg det er tosset IKKE at gøre det, hvis man kun har få katte og/eller lidt stram økonomi der ikke kan tåle en mega-regning fra dyrlægen.
VH
Susanne

Dejligt, hvis de har ændret den praksis :slight_smile: Det er max et halvt år siden jeg snakkede med dem, så de har da været hurtige.

Siden du lige har kigget… Er Agria så holdt op med at sætte forsikringssummen ned løbende fra katten er en hvis alder? Det var det, der i sin tid fik os til at vælge Dyrekassen frem for Agria :slight_smile:

vi har dyrkassen og har haft dem i mange år. Vi ville ikke skifte med de ting vi har hørt om Tryg og Agria.

Morgan vores birma som har været en del syg har haft stor glæde af den og vi har været overrasket over hvad de dækket. Han fik en tand skade da han drattede ned kun selvrisiko andet dækket de

Min Mor var ny kunde hos dem da de fik deres Burmeser Chevy. Han var meget syg med blære betændelse og hun er imponeret over hvad de har dækket . Som hun siger hun er glad ved hun ikke har valgt de andre når man høre hvad de ville dække med mere.

Jeg har Dyrkasse forsikring på alle vores 3 tro det er lige under 1000 kr pr kat vi giver om året.

Jeg har min blandingskat hos Tjenestemændenes Forsikring (var hos Dyrekassen før og er lige skiftet da jeg fik et godt tilbud) og min orientaler hos Agria, da jeg kunne køre videre fra opdrætters forsikring. Fik et tilbud fra Tjenestemændenes men på ham var de ikke billigere.
Men jeg vil også sige, gå lidt efter din mavefornemmelse.

[QUOTE=Mijv;1290804][…] Håber I vil acceptere mit valg med forsikring og hjælpe mig med mit spørgsmål, frem for at få mig væk fra forsikring.
[…] Ønsker ikke at kigge på andre forsikringer end de to jeg nævner til[/QUOTE]

Jeg har intet ønske om at få dig væk fra noget, men derfor kan andre vel godt skrive om deres erfaringer, så tråden kan være til almindelig oplysning.

Vi er udmærket tilfredse med Dyrekassen, hvor vi uden problemer har fået dækket en tandskade (p.g.a. tilskadekomst). Og så er der jo rabat til Kattens Værn medlemmer…

Jeg vil bare indskyde at du ikke kan stole 100 procent på hvad der står på trustpilot :slight_smile:

Jamen, ud fra hvad du lister op, lyder det som om, at du skal vælge Tryg. :slight_smile:

Selv har jeg Dyrekassen til Ivan, Knud og Hans, og Agria til Fritzz. Det var det, der bedst kunne betale sig for mig.

[QUOTE=Susanne W;1290807]Det kommer jo an på situationen. For os vil det være hul i hovedet at forsikre alle kattene, det vil aldrig kunne betale sig. Men tilsvarende synes jeg det er tosset IKKE at gøre det, hvis man kun har få katte og/eller lidt stram økonomi der ikke kan tåle en mega-regning fra dyrlægen.
VH
Susanne[/COLOR][/QUOTE]

istedet for at benytte mig af ikonet for neden vil jeg hellere skrive et kæmpe TAK til dig, for at vise forståelse.
Synes netop selv det er hul i hovedet, når økonomien ikke vil kunne bærer det.

I dit tilfælde kan jeg også godt se, at en forsikring måske er dumt.
Men hvorledes vil du bedømme at man ikke længere har få katte. Nu har jeg 3.

Har du erfaring med de to forsikringer jeg spørger ind til eller har dine killingekøbere ?

[QUOTE=Løvehjerte;1290817]Jamen, ud fra hvad du lister op, lyder det som om, at du skal vælge Tryg. :slight_smile:

Selv har jeg Dyrekassen til Ivan, Knud og Hans, og Agria til Fritzz. Det var det, der bedst kunne betale sig for mig.[/QUOTE]

de er nemlig de bedste med undtagelse at de kun dækker pr. diagnose.
Men hvor ofte vil man risikere at få en kat der indenfor 4 måneder (120-125 dage) fejler mere end 'en ting?

Man skal ikke stole blidt på dem nej, men synes de er en god guideline at gå efter