[QUOTE=Eife;1077712]I øvrigt, når jeg snakker om forskellen som kan være der i legeadfærd, så er det især når de er voksne jeg mener Killinger “tæller ikke” :høhø:
F.eks. herhjemme har (de fleste) af vores tøser været glade for at tumle lidt da de var killinger, det er skam helt aftaget som voksne :)[/QUOTE]
Hvornår er det aftaget? For jeg er jo lidt spændt på, om Chili bliver ved med at have lyst til at nedlægge Magic, eller om hun pludselig bliver en pige med stort P
Hun er jo over et år nu, og der er ingen tegn på, at hun har forandret sig endnu.
[QUOTE=galath;1077764]Hvornår er det aftaget? For jeg er jo lidt spændt på, om Chili bliver ved med at have lyst til at nedlægge Magic, eller om hun pludselig bliver en pige med stort P
Hun er jo over et år nu, og der er ingen tegn på, at hun har forandret sig endnu.[/QUOTE]
Fra vi fik Thea til hun var omkring 13-15mdr, legede hende og Tjalfe mellem 10-30 min af gangen gerne flere gange i løbet af en dag. Nu har hun rundet 2 år og vi ser vi dem måske lege 2-3 minutteraf gangen 2-3 gange om ugen. Thea gider simplethen ikke voldsomme Tjalfe, og nej han er altså ikke værre end han var da han var lille. Thea er bare blevet pige og gider ikke ligge og rulle rundt på gulvet med Tjalfe mere. Han prøver stadig ihærdigt at lokke hende med men hun gider ikke og indimellem redder han sig et hvæs inden hun går sin vej.
[QUOTE=galath;1077764]Hvornår er det aftaget? For jeg er jo lidt spændt på, om Chili bliver ved med at have lyst til at nedlægge Magic, eller om hun pludselig bliver en pige med stort P
Hun er jo over et år nu, og der er ingen tegn på, at hun har forandret sig endnu.[/QUOTE]
Hmm, det er jo sket gradvist. Men sådan 1-2 år er nok et godt bud. Eller for Atheas vedkommende, da hun blev kønsmoden og fik andet på hjernen :høhø:
Hmm. Jeg kan se, at forskellen i høj grad drejer sig om voldsomhed og legeadfærd. Simba er jo som sagt en meget rolig og blid han, så det kunne måske godt gå. Er der nogle af jer, der har oplevet, at pigerne “tryner” drengene - så de hele tiden/primært viger tilbage, og lader hende komme først? Jeg tænker mere på jævnbyrdighed. Simba er slet ikke sky - han er meget nysgerrig og velafbalanceret - bare blid.
Jeg så Ana in action i lørdags og hun er ligeså “hård” ved drengene nu, som da hun var stor killing - og hun er ca. 2½ år gammel
Mit sidste kuld bestod af en hunmisling og hendes brormand. Og hun var SÅ absolut den drengede og han den meget mere forsigtige både i leg OG når nogen kom på besøg. Nu er hun også noget der tangerer den totale og aldeles hjernedøde mis:) så der skulle meget til for at hamle op med hende. Heldigvis kom Simba 40 til og han var på nogenlunde samme alder og han kunne give hende “kamp” til stregen og de to fandt da også hurtigt sammen når der skulle slåsses for “alvor”- Så kunne Xiong Mao/hendes bror lege mere afdæmpet med de to andre Simba’er (41 og 42) og lille Sorte Savannah der var en prinsesse til potespidserne. Xuie er stadig frygtløs og helt blottet for frygt af enhver art. De 24 kuld jeg har haft har der været flere hunmislinger der tydeligvis har været knægtede i kuldet.