Forslag til andet tørfoder (og grus)?

Vi har vist alle opdaget at inflationen også har ramt kattene og at priserne på foder og kattegrus er steget en del. Og jeg er desværre ikke lavet af penge, især ikke nu hvor alt er blevet dyrere, så jeg kunne rigtigt godt bruge nogle ideer til alternativer til tørfoder og kattegrus i det lille hjem.

Pt. fodrer jeg tørfodermæssigt med Essential the Jaguar som jeg er heldig at have en lokal pusher til så jeg slipper lidt billigere end hvis jeg købte i MaxiZoo. Prisen er 219 kroner for 3 kg eller 627 kroner for 3 x 3 kg.
Et alternativ skal gerne kunne købes enten i MaxiZoo eller på Zooplus. Jeg er villig til at købe op til 10 kg pr. gang for at få en billigere kilopris. Der kan være tale om et foder der kan blandes med Essential for at gøre den samlede pris billigere.
Foderet skal passe til en (ret) overvægtig voksen og en næsten 10 årig uden tænder.

Af grus plejer jeg at bruge Tigerino Canada klumpende grus købt på Zooplus, men efter prisen er steget til næsten 200 kroner for 2 x 12 kg er jeg af nød gået over til Tigerino Nuggies der koster 125 kroner for 2 x 14 l. Det er bare ikke særligt godt.
Et alternativ skal meget gerne kunne købes i MaxiZoo eller hos Zooplus og være klumpende. Jeg har tænkt i at prøve noget træbaseret men det er blevet ved tanken da jeg reagerede allergisk sidste gang det blev forsøgt.
Jeg har ikke mulighed for at købe en palle og opbevare så meget grus, 4 sække er pt. mit max.

Håber nogen har et par gode forslag. Hvis ikke, bider jeg i det sure æble og bliver på det jeg er på.

Jeg har i noget tid haft dette grus i to ud af tre bakker i hjemmet: Benek Super Corn Cat Natural | bitiba.dk … tøserne er med på det, men Spotty synes det er noget underligt noget, så jeg bruger alm. grus i den bakke han bruger (det er ikke sådan at de har hver sin bakke :wink: … men Spotty går altid på den samme bakke!)
Benek er let at håndtere, klumper godt og dufter godt … bliver ikke slæbt SÅ meget med ud fra bakken.

Jeg bruger Olivers kattegrus

Og er for nyligt gået over til Applaws adult kylling og and (tørfoder)…

Jeg har været nødt til at vælge et lidt dyre foder, da han ellers ikke fik fedt nok i det…

Så får han enten applaws dåsemad (1 om dagen) eller de billige vådfoder fra Rema, alt efter hvad jeg lige har råd til.

Ved ikke om du kan bruge mit svar. Vi køber 10 kg steriliserede kylling eller tun i mærket Hills til 417. På tilbud og endnu 5%. Jeg køber det kun når det er på tilbud og der har vi til 6-7 mdr i sådan en sæk. Godt nok kun til 1 kat. Kattegrus bruger jeg ever clean eller intersand.
På zooplus.

Prøv at se her

@HolmeInc har lavet det her skema, det er til at gennemskue :+1:t2: Både mht pris og indhold til tandløse voksne og runde misser :smile:

2 Synes om

Og man kan oven i købet sortere på kolonnerne. Det er gennemført :ok:

2 Synes om

Af foder bruger jeg dette
https://www.maxizoo.dk/orijen-cat-kitten-kylling-fisk-aeg-5-4-kg.html

Af grus dette
https://www.maxizoo.dk/vitakraft-kattegrus-compact-ultra-classic-klumpende-8-kg-8-l.html

Og til grusset bruger jeg dette, ca. 60 gram pr. kasse grus
https://www.maxizoo.dk/premiere-deo-excellent-pearls-odor-stop-carbon-250-g.html

1 Synes om