Forslag til NEM dessert søges

Jeg kan på alle måder anbefale Hrönn’s skyrkage.
Den var nem at lave, meget lækker at spise - og desuden et godt samtaleemne. :slight_smile:

4 Synes om

Der er vist mange af os, der har prøvet Hrönns skyrkage :slight_smile: Og mange af sådan nogle fugtige kager med flere lag bliver jo ikke ligefrem ringere af at stå en dags tid og trække lidt :wink:

Jeg synes jo, du skal vælge noget, der kan komme på bordet godt afkølet - hvilket skyrkagen også kan. Når der er 35 grader i stuen, har I brug for det.

3 Synes om

Og i anledning af den islandske nationaldag i dag, kan den pyntes på denne måde (billede lånt på mbl.is):

11 Synes om

:jubiii:

3 Synes om

Citronmousse

“Og den er ikke bare smuk at se på, men også nem at lave. Den består nemlig af blot fire ingredienser: opvarmet fløde tilsat sukker, citronsaft og citronskal. For ikke at glemme nogle friske og økologiske citroner til at servere desserten i.”

4 Synes om

Tusinde tak for alle jeres mange supergode forslag!! :tak:

Selvom den kræver mere end lige at smide chokoladekage og is på en tallerken, tror jeg det bliver skyrkagen. Jeg har nemlig aldrig smagt den. :open_mouth:
Men det må jeg da kunne finde overskud til, hvis jeg begynder allerede dagen inden (selvom det godt nok er en arbejdsdag :thinking:) - jaja, jeg finder nok ud af det. :slight_smile:

7 Synes om

Jeg køber altid de billige kopi-kiks til bunden, man (jeg) kan ikke smage forskel i denne kage.
Du kan springe et led over ved at købe vaniljeskyr og måske smage det til med lidt ekstra vaniljesukker, hvis du synes det skal smage af mere … hvis ikke du orker arbejdet med vaniljestangen.
Håber I kan li’ den … jeg har kun mødt et par stykker (ud af efterhånden ret mange), der ikke brød sig om den :ok:

5 Synes om

Hahah, jeg er glad for at du selv bringer det på banen, for jeg var lige inde og kigge på Nemlig, og jeg lurede godt nok lidt på deres vaniljeskyr. :stuck_out_tongue:

Jeg synes den lyder virkelig lækker, og ingen af os er kræsne - er sikker på den nok skal falde i god jord. :smiley:

2 Synes om

Når jeg laver den, skal den bruges til kaffe, laver heg bunden om eftermiddagen dagen før, laven skyr/ fløde blanding fra morgen af, og på , igen på køl, evt gør frugt klar så det er nemt så det er bare frugt på en time inden servering

Med venlig hilsen

1 Synes om

Ja, jeg forestiller mig også at jeg lige skal lande efter job og have benene lidt op, og så laver jeg bunden om aftenen, og starter næste dag med skyr/fløde-blandingen og at klargøre frugt.
Det må kunne lade sig gøre. :slight_smile:

3 Synes om
2 Synes om