Jeg får fint besøg i slutningen af måneden, men eftersom jeg har sparsomme kræfter, og de primært vil blive brugt på hovedretten (thailandsk oksekødssalat er planen), og min lejlighed bliver 35 grader varm hen på eftermiddagen/aftenen, søger jeg forslag til en NEM dessert. Vi snakker virkelig ingen tilberedning eller noget.
Bevares, hvis der skal laves lidt om formiddagen, er det okay.
Sidst veninden var her diskede jeg op med en Ben&Jerry’s, men det synes jeg også er lidt tyndt.
Så har overvejet
jordbær (jeg forbereder på forhånd) med fløde
chokoladekage (færdigkøbt fra Lagkagehuset) med vaniljeis - en personlig favorit
men der er ingen af dem hvor jeg virkelig tænker “wauw, der er den!”.
Så byd endelig ind, hvis I sidder med et bud på noget lækkert, nemt at gå til, evt færdigkøbt.
PS: Jeg handler på nemlig.com, hvor de jo heldigvis har det meste - hvis det er strengt nødvendigt kan jeg handle i Føtex dagen inden, dog ikke køl/frys.
Tak - burde næsten have luret det ud fra mængderne, men så vaks var jeg faktisk ikke. Man kommer alligevel langt med en halv liter fløde (og samme mængde skyr)
@Skattekat Er det ligegyldigt hvad slags syltetøj man bruger - bare det passer til de frugter man bruger? Er der mon en kombination der en gennemprøvet og fundet særligt god?
Jeg plejer at bruge boysenbær fra den Gamle fabrik, men du kan sagtens bruge noget andet, synes ikke smagen af syltetøj er så gennemtrængende … det er nok mere lim til frugten
Crumblepie med is til
1-2 poser frosne bær, 1/3 sukker, 1/3 mel og 1/3 havregryn mixes. (100 gram per del hvis alm. tærtefad, 125 g hvis stort). Blandes med 125 g smeltet smør (evt. 150, hvis stort fad). Bages ved 190 grader varm luft/200 grader alm. ovn til bærsaft bobler op i siden, ca, 30-35 minutter.
Sååååå nemt, og såååå godt. “Dej” mixet kan sikkert laves på forhånd, og crumblepien også sagtens bages dagen forinden, jeg foretrækker bare den varm
Læste lige at frisk kværnet peber på jordbær og fløde skulle være fantastisk… har ikke prøvet men overvejer at afprøve det, da peberen skulle fremhæve jordbæret
De små med 6 i en kasse kan man få i supermarkeder - Føtex har den i hvert fald. Og den store udgave kan man få der hvor man ellers køber Frisko is - jeg plejer at snuppe den på nærmeste tank
Nemt og SÅ lækkert
VH
Susanne
Gammeldags æblekage, med færdigkøbt rasp, makroner og æblemos, så skal man kun ligger i lag og piske flødeskum til, hvis man er til flødeskum. Kan godt laves dagen før.