Forslag til redigering af forum KOR beskrivelse ønskes

HVIS ADMIN MENER, DENNE TRÅD ER PLACERET BEDRE ET ANDET STED PÅ FORUM, MÅ DEN GERNE FLYTTES:) (Admin må gerne slette denne anmodning, når den er læst, og en beslutning er taget:))

Jeg har netop læst den beskrivelse af KOR, som jeg har fået lagt op i 2011. Den er fuld af den amerikanske klubs myter og eventyr, som virker utroværdige (fx henvisningen til Thai leoparden og “renavlet i naturen”) - eller er de ligeså troværdige som andre racers historier:?
http://www.kattegale.dk/content.php?r=78-Korat

Det, jeg vil bede om forslag til, er - hvad savner I i racebeskrivelsen:?

Hvordan dækker denne tekst en meget kort beskrivelse:?
Koraten er Thailands sølvblå lykkekat. Dens pels beskrives som en regnsky med sølvfor og dens øjne som dugdråber på et lotusblad eller nyspiret ris – alle tegn på velstand for en risbonde. Koraten er meget hengiven og kræver tæt kontakt til sin familie (mennesker og dyr) for at trives – ”varmesøgende missiler” kaldes de ofte kærligt. De følger med i alt, hvad der sker – gerne med poten eller snuden. De har gerne en fast mening om verdens indretning med dem som centrum – opdragelse med bestemt kærlighed er nødvendig. Koraten lider ikke i stilhed, men det er individuelt, hvor meget de snakker.

Hele teksten “Livet med en Korat” har jeg selv skrevet for år tilbage, fordi der manglede en netop sådan en beskrivelse af racen - trænger den til en overhaling:? Hvis ja - hvad skal ændres/fjernes/tilføjes:?

Noget der adskiller dem i sind fra andre racer - det du skriver her kan man sige om mange katte jo. Så sindsmæssigt det der gør Koraten unik og fantastisk. Måske et slogan ala vores “Drillepind på hvide poter” - det har vores følgere af racen i DK taget til sig og bruger selv nu, ligesom jeg så det brugt forleden hos en australsk opdrætter vi kender, så det er sjovt at have “opfundet” sammen med jer herinde, som nogle måske husker :slight_smile:

Koraten har jo nogle unikke kendetegn, og dem synes jeg du skal trække meget mere massivt frem i teksten.

I øvrigt synes jeg godt du kan skrive, at det er en af verdens smukkeste racer med den særlige glød den har i sin pels sammen med øjenfarven. Når jeg ser dem på udstillinger er jeg altid total slået af deres skønhed :hjerte: De er nærmest “delikate” så fine og æstetiske i det.