Forslag til sunde kager/snacks

:savle::savle:

Glæd dig til Yvonne’s Julekugler - jeg er NØDT til at købe flere dadler i dag, så jeg kan lave en ny portion…

[QUOTE=yvonne42;1145169]Rigtig god ide :slight_smile: så er der både lidt sødt og noget der knaser :wink: Humus, kender jeg slet ikke faktisk kender jeg heller ikke linser og bønner…lyder bare sådan lidt mærkeligt…he he en fordom…

De er hammergode pandekagerne :wink: så glæd dig…[/QUOTE]

Det skal du prøve, hvis du har mod på det. Linser, bønner og kigærter er en sund og billig kilde til protein. Jeg har en spansk mor, så bælgfrugter har altid været en del af kosten hos os. Fx hvide bønner i salat eller kidney bønner i en god gang chili con carne er ikke til at kimse ad :savle:

Vil bare lige sige, at Yvonnes kugler og Ann Ks grøntstaver gjode lykke i lørdags. Kuglerne smagte fantatstisk og grøntsagerne var et dejligt friskt indslag :), og min veninde var lykkelig over, at hendes slankeforsøg ikke blev saboteret.

:slight_smile:

Hvor godt at høre - tænkte faktisk på dig og hende - og på om I kunne lide Yvonne’s Julekugler

Ihhh…sikke en dejlig opdatering :wink:

Jeg kan sige, at de kugler kommer til at blive serveret mange gange hos mig :savle:

:wink:

Osse her hos mig - alle elsker dem

Nu er din veninde godt nok taget hjem, men til de varme dage nyder jeg at tage nogle frosne jordbær ud af fryseren…
Når de lige har stået 5-10 min, kan de spises som bolcher. :slight_smile:

Jeg vil gætte på at man kan gøre det samme med alle slags bær man kan købe som frost?

[QUOTE=Ravn;1147603]Nu er din veninde godt nok taget hjem, men til de varme dage nyder jeg at tage nogle frosne jordbær ud af fryseren…
Når de lige har stået 5-10 min, kan de spises som bolcher. :slight_smile:

Jeg vil gætte på at man kan gøre det samme med alle slags bær man kan købe som frost?[/QUOTE]
Ellers kan de blendes med en smule skummetmælk og flydende sød = jordbær softice! :smiley:

rarbarbertærte. Rabarber er en grøntsag. Tærtedejen kan du lave på en facon så den mætter og er fuld af fibre. i stedet for flødeskum kan du servere den med græsk yoghurt, skyr, fromage frais. Og så har du en sund og velsmagende kage som ingen i øvrigt aner faktisk er sund

Du kan ikke nøjes med at skrive så overfladisk om den tærtedej…hit med opskriften :wink:

:savle: jeg er enig med Yvonne - vi har brug for opskriften til den dej