Forslugningsskål?

Jeg leder efter en forslugningsskål til Diamond. Hun kaster tit op og tørfoderet kommer helt op, så jeg håber en sådan skål an afhjælpe problemet.

Jeg har fundet en, men det er desværre i plastik - Jeg tænker om de laves i keramik? Selv har jeg ikke lige kunne finde nogle…

Tænkte om I her inde kender til nogle? :slight_smile:

Jeg kender kun til plastik, de kan fås på Zooplus.
Ellers hvad med sådan en kugle i glaseret keramik eller rustfrit skål til at putte i skålen. Det er desværre noget tid siden Zooplus havde restudsalg af dem, men de må kunne fås andre steder.

[QUOTE=pivnu;569638]Jeg kender kun til plastik, de kan fås på Zooplus.
Ellers hvad med sådan en kugle i glaseret keramik eller rustfrit skål til at putte i skålen. Det er desværre noget tid siden Zooplus havde restudsalg af dem, men de må kunne fås andre steder.[/QUOTE]

Det kender jeg slet ikke til - Må jeg prøve at finde noget om.

For har også foderbræt, men det gider hun ikke for længe af gangen så den går ikke…

hvad med en stor skål? det virker herhjemme. en mag skål i forold til mængden af mad.

Ellers har jeg set forskellige udgaver af skåle med dimser i bunden i bonnie

[QUOTE=Kimilla;569640]
For har også foderbræt, men det gider hun ikke for længe af gangen så den går ikke…[/QUOTE]

Er hun for tynd?
For ellers ville jeg da bare fortsætte med bræt, selvom det ikke passer damen :slight_smile:

[QUOTE=Rikke;569672]hvad med en stor skål? det virker herhjemme. en mag skål i forold til mængden af mad.

Ellers har jeg set forskellige udgaver af skåle med dimser i bunden i bonnie[/QUOTE]

Takker - Jeg vil tage en kigger i Bonnie. :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;569687]Er hun for tynd?
For ellers ville jeg da bare fortsætte med bræt, selvom det ikke passer damen :-)[/QUOTE]
Nej det er hun ikke - Så måske jeg skulle give det et forsøg over længere periode.
Takker for hjælpen. :slight_smile:

Jeg opdagede lige i rustfrit stål: Fressnapf, Futternapf aus Edelstahl günstig kaufen | zooplus

Her har jeg fundet to ting, som virker (min forslugte sig RIGTIG tit før)

Større skål, så der ikke kan tages kæmpe bidder ned i en dyb mængde tørfoder ( giver det mening? )
og/eller
Større piller blandet i (nogle mærker laver nogle “dental”-udgaver, som er så store, at de skal tygges) Det sætter farten tilpas ned her

[QUOTE=Tine M;576915]Her har jeg fundet to ting, som virker (min forslugte sig RIGTIG tit før)

Større skål, så der ikke kan tages kæmpe bidder ned i en dyb mængde tørfoder ( giver det mening? )
og/eller
Større piller blandet i (nogle mærker laver nogle “dental”-udgaver, som er så store, at de skal tygges) Det sætter farten tilpas ned her[/QUOTE]

Takker for input Tine. :slight_smile:

Jeg tror det må blive noget med en større skål - For aktivitets bræt gider hun ikke.

Det var den her kugle, jeg tænkte på: http://www.omegapaw.com/portion-pacers-products.html

[QUOTE=Kimilla;577604]
Jeg tror det må blive noget med en større skål - For aktivitets bræt gider hun ikke.[/QUOTE]

Har du overvejet om hun ikke gider det, netop fordi det ikke går hurtigt nok?
Hvis hun ikke har andre muligheder, er jeg helt sikker på hun spiser på et tidspunkt :wink:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;577671]Har du overvejet om hun ikke gider det, netop fordi det ikke går hurtigt nok?
Hvis hun ikke har andre muligheder, er jeg helt sikker på hun spiser på et tidspunkt ;)[/QUOTE]

Det har du helt sikkert nok ret i - Men egentlig er det ikke sådan så hun hugger maden i sig, som fik hun aldrig mad igen, hun bruger fint tid. Hun tygger bare ikke rigtig maden. - Ja, det er noget underligt noget.
Dental tygger hun, men ikke orijen og acana. Desværre…

Jeg tror nu ikke, at det betyder så meget, at hun ikke tygger det. Og det vil hun nok heller ikke gøre, uanset hvordan hun får maden serveret.
Men hun må jo i hvert fald fylde maven for hurtigt i forhold til den udvidelse, der sker af tørfoderet, når det kommer i kontakt med væske. Det er nemlig ikke så lidt.

[QUOTE=pivnu;577750]Jeg tror nu ikke, at det betyder så meget, at hun ikke tygger det. Og det vil hun nok heller ikke gøre, uanset hvordan hun får maden serveret.
Men hun må jo i hvert fald fylde maven for hurtigt i forhold til den udvidelse, der sker af vådfoderet, når det kommer i kontakt med væske. Det er nemlig ikke så lidt.[/QUOTE]

Jeg troede bare det også havde bare lidt at sige om hun tyggede det eller ej, men ja det er klart nok det sikkert ikke har meget at sige. - Jeg vil forsøge mig med en større skål, virker det ikke så må jeg finde en kugle.

Tak for linket længere oppe. :slight_smile: