Forsøg: Frosne mus

Ja, så er mit første forsøg gået i gang i dag! Jeg skal se om drengene er interesserede i at spise mus :smiley:

Så jeg har været i ZooZity i dag, og købt to mellemstore mus til dem, som lige nu ligger i vandbad for at tø op…

Ehm… og behøver jeg at sige at kæresten er en kende forarget over mit køb? :tihi:
èn ting er hvad dyrene spiser i naturen, noget andet er at man køber det hjem til dem… mener han…
Men for mig er mus sunde for dem, selvfanget eller hjemmebragt… :ok:

Hvis det bliver et hit, så er det noget jeg vil fortsætte med - også for at pleje tænder og tandkød… :thumbup:

1 Synes om

Hejsa

Det lyder spændene… jeg vil gerne høre om de også spiser dem eller bare leger med dem…:?

Vi har faktisk snakket om også at begynde at fodre en vis procent del med mus…både for tændernes skyld men også for jagten :muhaha:og der må jo være en mening med at det er det de spiser i naturen

Kh
Anja

1 Synes om

[quote=lille-my´s;219452]Hejsa

Det lyder spændene… jeg vil gerne høre om de også spiser dem eller bare leger med dem…:?

Vi har faktisk snakket om også at begynde at fodre en vis procent del med mus…både for tændernes skyld men også for jagten :muhaha:og der må jo være en mening med at det er det de spiser i naturen

Kh
Anja[/quote]

Jeg skal nok opdaterer… vil de bare lege er det også ok, de er jo døde og skal enten spises eller smides ud…

Vil du byde dem levende mus?? Jeg ved godt at de spiser dem i naturen - men dét er noget jeg aldrig kunne finde på - for hvem der taber tror jeg de fleste ved, og du kan heller ikke regne med at de vil slå den ihjel, hvis de ikke er sultne - men bare lege… Det er forkert i mine øjne, og vist også i uoverensstemmelse med loven… foderdyr skal aflives humant og smertefrit… Det er “katten efter musen”-legen ikke!

IMO - en meget dårlig ide…

1 Synes om

spændende - er du sikker på, at musene ikke indeholder orm? aner ikke om opdrættede mus er lige så befængt som alm. udemus…for de er bare fuld af orm …det ses tydeligt på vores huskat, som er i jævnlig behandling med Milbemax

ellers ville vores birmaer ELSKE hvis de fik levende mus - tror jeg…bare ikke når de har skulle fange en, som huskatten har slæbt ind i soveværelset. For der er de ikke vand til at komme, så når de så har skulle fange den, så har de været mere interesseret i at rode rundt i dyner, skabe mv.

Jeg har haft en hunkat, som kom med mus fra løbegården til sine små killinger - og killingerne blev rigtig gode til at fange mus (øhh før den hunkat har vi aldrig set mus i løbegården ) nå men anyway så da den ene killing selv skulle have børn, hvad tror du så hun fodrede sine børn med? ja de gad dog ikke spise mors mad!..regnorm…

Tænk at mine fisefornemme birmaer med flotte hvide poter og blå øjne kan være sådan en “naturkat”…smiler

Hilsen Heidi, som har 200 døde daggamle kyllinger liggende hos en sød opdrætter, som bare skal hentes

Update!

Frosne, optøede og lune mus: Et KÆMPE hit for Trols :thumbup:
Mau anede ikke hvad han skulle stille op med den, og fandt den ganske uinteressant…

Trols derimod havde travlt med at forsvare sit bytte med hvæs og knurren :wehuu: - Og da Mau ikke gad deltage i måltidet blev han lukket ud af badeværelset så Trols kunne få lidt fred…

Først fik den en omgang tæsk, blev kastet og rusket rundt- hold da op det så sjovt ud :tihi:… og bagefter blev den gnasket lystigt, alt imens det lød som om han sagde “nam nam nam nam” når han gnaskede… for knurre skulle han jo fortsætte med :tihi:

Hold da op for en glad mis der slår mave nu… Mau’s mus er smidt i køleskabet til i aften… selvom Trols gerne ville have spist den nu også, men hans mave skal også kunne følge med…

Som at give slik til et barn der ikke har fået det i et par år :klapper:

:wehuu:

Jeg sidder og synes at det er fantastisk, imens kæresten synes at det er ganske ækelt!!! :fløjte::tihi:

1 Synes om

[quote=Con Meo;219463]spændende - er du sikker på, at musene ikke indeholder orm? aner ikke om opdrættede mus er lige så befængt som alm. udemus…for de er bare fuld af orm …det ses tydeligt på vores huskat, som er i jævnlig behandling med Milbemax

ellers ville vores birmaer ELSKE hvis de fik levende mus - tror jeg…bare ikke når de har skulle fange en, som huskatten har slæbt ind i soveværelset. For der er de ikke vand til at komme, så når de så har skulle fange den, så har de været mere interesseret i at rode rundt i dyner, skabe mv.

Jeg har haft en hunkat, som kom med mus fra løbegården til sine små killinger - og killingerne blev rigtig gode til at fange mus (øhh før den hunkat har vi aldrig set mus i løbegården ) nå men anyway så da den ene killing selv skulle have børn, hvad tror du så hun fodrede sine børn med? ja de gad dog ikke spise mors mad!..regnorm…

Tænk at mine fisefornemme birmaer med flotte hvide poter og blå øjne kan være sådan en “naturkat”…smiler

Hilsen Heidi, som har 200 døde daggamle kyllinger liggende hos en sød opdrætter, som bare skal hentes[/quote]

De er opdrættede, og de(ormene, hvis de skulle være der) burde være døde når de har været frosne - eller er jeg galt på den???:uha:

Haha, herlig fortælling :tihi: - tak for den!

Bvadr Rimmen- her losser jeg musen ud, når Filur mener, at jeg skal have en gave. :tihi:

Dejligt Trols hygger sig med dem, men ja, jeg vil da nok også bekymre mig lidt omkring orm- ved ikke om frost kan dræbe det.

Har aldrig set Panda og Piper slæbe mus med hjem. Piper har dog givet gaver over ved naboen, er vi blevet fortalt, så hun fik lige en ormekur i går.

Orm og parasitter dør når de har været frosset i 24 timer ved -20 C eller mere :slight_smile:

1 Synes om

[quote=Rimmen;219464]Update!

Frosne, optøede og lune mus: Et KÆMPE hit for Trols :thumbup:
Mau anede ikke hvad han skulle stille op med den, og fandt den ganske uinteressant…

Trols derimod havde travlt med at forsvare sit bytte med hvæs og knurren :wehuu: - Og da Mau ikke gad deltage i måltidet blev han lukket ud af badeværelset så Trols kunne få lidt fred…

Først fik den en omgang tæsk, blev kastet og rusket rundt- hold da op det så sjovt ud :tihi:… og bagefter blev den gnasket lystigt, alt imens det lød som om han sagde “nam nam nam nam” når han gnaskede… for knurre skulle han jo fortsætte med :tihi:

Hold da op for en glad mis der slår mave nu… Mau’s mus er smidt i køleskabet til i aften… selvom Trols gerne ville have spist den nu også, men hans mave skal også kunne følge med…

Som at give slik til et barn der ikke har fået det i et par år :klapper:

:wehuu:

Jeg sidder og synes at det er fantastisk, imens kæresten synes at det er ganske ækelt!!! :fløjte::tihi:[/quote]

super forsøg :thumbup: og dejligt at det gik godt - og ja, det er bare fantastisk når man oplever hvor meget misserne får ud at at spise ‘rigtig kattemad’

min Buffy the Mouse Slayer er også HELT vild med mus…bare når de tør op danser hun rundt og kan slet ikke vente
yep må sige hun lever op til sit navn :høhø:

[quote=Rimmen;219456]Jeg skal nok opdaterer… vil de bare lege er det også ok, de er jo døde og skal enten spises eller smides ud…

Vil du byde dem levende mus?? Jeg ved godt at de spiser dem i naturen - men dét er noget jeg aldrig kunne finde på - for hvem der taber tror jeg de fleste ved, og du kan heller ikke regne med at de vil slå den ihjel, hvis de ikke er sultne - men bare lege… Det er forkert i mine øjne, og vist også i uoverensstemmelse med loven… foderdyr skal aflives humant og smertefrit… Det er “katten efter musen”-legen ikke!

IMO - en meget dårlig ide…[/quote]

helt enig - super hvis man vil give mus men de skal være aflivede. alt andet er dyremishandling og ikke at sammenligne med situationen hvor katten selv fanger en mus …her har musen jo normalt en god chance…og det er jo langt fra hver gang at katten lykkedes i sin jagt…

desuden - mange katte får meget ud af bare at lege med den døde mus…min Buffy er da ikke i tvivl om at hun har ‘fanget’ musen

Hmm… laver det ikke et frygtelig svineri, når sådan en mus bliver parteret? :rock:

nej, der er intet tilbage når mine spiser mus - faktisk er det meget nemmere end alt andet (heller ingen opvask)…man kan evt lægge en avis …det gør jeg med daggamle kyllinger for der kan æggeblomme komme lidt ud…men her er musene væk rub og stub…men det skal også nævnes at det ikke er alle mine der vil spise mus…

1 Synes om

Enig, her var der heller intet tilbage :thumbup:

Lyder som når mine får daggamle kyllinger:-)

Jeg har aldrig hørt at man kan købe frosne mus, super at Troels var glad for sin.

Jeg tror nu nok jeg holder mig til kylling og andet kød. Synes lige som din kæreste ikke at det er så hyggeligt. Men det kunne da være meget sjov at se min mand i hoved hvis der lå en mus i vandbad :høhø:

1 Synes om

[quote=Ulla;219825]Jeg har aldrig hørt at man kan købe frosne mus, super at Troels var glad for sin.

Jeg tror nu nok jeg holder mig til kylling og andet kød. Synes lige som din kæreste ikke at det er så hyggeligt. Men det kunne da være meget sjov at se min mand i hoved hvis der lå en mus i vandbad :høhø:[/quote]

Trols, ikke Troels :thumbup: :tihi:

Jo det kan man sagtens, specielt i krybdyrverdenen er de attraktive… Og mus er jo sunde for dem, men her har de ikke mulighed for at fange dem selv - så det må jeg jo gøre for dem :tihi:

Jeg overvejer også om kæresten vil synes at daggamle kyllinger er lige så slemme, for ellers må det blive dem der fylder fryseren… Ja, jeg synes han er sart på dette område, og det ved han godt… men han skal også have det godt med at tage ting og spise fra fryseren.

• de har endda en skuffe for sig selv, hvor fiskenes mad også ligger - frosne myggelarver… De er mere ulækre end musene er syntes jeg :tihi:
    Jeg kan ikke se problemet i hverken mus eller daggamle kyllinger… de er frosne, pakket i poser, avis og poser igen - så han behøver ikke engang se på dem… :slight_smile: - ej heller overvære fodringen…
1 Synes om

Hejsa…
Spændende læsning :slight_smile:

Her har vi taget kontakt til en krybdyrs fanatiker…han opdrætter sine egne mus til sine slanger…
Men jeg har allegevel været lidt nervøs for at give musene til kattene…

Hvad var Jeres oplevelse af deres “afføring” bag efter…fik de tynd mave ??
Jeg fodre i forvejen med råt…men ved også, at noget af det råt kan give et knabt så velduftende og et lidt for blødt resultat i katte bakken

anna

1 Synes om

[quote=antocat;221032]Hejsa…
Spændende læsning :slight_smile:

Her har vi taget kontakt til en krybdyrs fanatiker…han opdrætter sine egne mus til sine slanger…
Men jeg har allegevel været lidt nervøs for at give musene til kattene…

Hvad var Jeres oplevelse af deres “afføring” bag efter…fik de tynd mave ??
Jeg fodre i forvejen med råt…men ved også, at noget af det råt kan give et knabt så velduftende og et lidt for blødt resultat i katte bakken

anna[/quote]
Det lyder rigtig fornuftigt… Bare husk at frys dem i mindst 24 timer først, så er du sikker mod diverse utøj…
Der har ingen problemer været overhovedet, afføringen er normal, i konsistens og lugt :slight_smile:

1 Synes om