![]()
Det gør mig ondt.![]()
God rejse dejlige dreng, og hils når du kommer frem ![]()
![]()
Det gør mig ondt ![]()
![]()
Puha, det har været en hård uge! ![]()
Vi var ved dyrlægen torsdag formiddag og fik fjernet kateter. Chardonnay var fortsat i fint humør og ved godt mod. Vi tog hjem med besked om at han skulle kunne tisse selv inden for det næste døgn, ellers skulle vi komme igen og tage stilling til hvad der skulle ske inden weekenden.
Resten af dagen torsdag var der fortsat fint humør og generelt brok over at være spærret inde. Fredag morgen stod jeg op til en noget mere trykket Chardonnay, der hverken havde tisset eller skidt siden dyrlægebesøget torsdag, men tilgengæld havde kastet op. ![]()
Jeg havde kontaktet den super dygtige dyrlæge/kiropraktor, som behandler Skofus for de udfordringer han har med ryggen. Hun ringede tilbage fredag formiddag og blev sat ind i Chardonnays sag. Hun var helt overbevist om at hans symptomer passede med at “noget” trykkede på nerverne i den bagerste del af lænden, så hun anbefalede at vi fik taget røntgen i to dimensioner af hans lænd. Hun havde for nylig haft en patient med lignende symptomer på grund af gigt, som havde haft god effekt af akupunktur, så jeg nåede lige at få et glimt af optimisme.
Vi tog til dyrlæge og aftalte at han skulle have noget beroligende og have taget billeder af lænden. Jeg var nødt til at køre i stalden fordi der kom smed til min hest. Så stod midt i at hente hest ind fra fold og gøre klar til smed da dyrlægen ringede tilbage med besked om at røntgenbillederne viste en overfyldt blære, helt fuld tarm og en stor massiv indvækst i rygkanalen ved den 6. lændehvirvel. Hun kunne ikke sige noget om det var knogledannelse eller en tumor, men den var så stor at hun ikke mente der var noget perspektiv i yderligere behandling og hun ville anbefale at han blev aflivet inden han nåede at vågne fra bedøvelsen. Så min mand kørte ned og var der da han fik den sidste sprøjte og tog ham med hjem så jeg og de andre katte kunne sige farvel til ham og vi kunne begrave ham ude i vores have, som han elskede.
Chardonnay var en meget speciel kat, som fyldte utroligt meget på både godt og ondt. Her er meget stille og vi skal vænne os til ikke at blive skældt ud over blandt andet kvaliteten af det foder vi serverer, de døre vi har lukket, vejret og manglen på mennesker der vil lege med en pind ude i haven… Til gengæld virker det som om at Silas er blomstret op i løbet af denne uge hvor Chardonnay har været holdt for sig selv det meste af tiden. Silas er en følsom fyr, som nemt blev stresset af Chardonnays drillerier, så hvis der skal være en positiv vinkel på at det er endt som det er, så håber jeg at det giver Silas en mere fredelig alderdom.
![]()
Åååååh altså, sikke en omgang.
![]()
Åh det gør mig så ondt ![]()
Tak for du deler, men hvor er det trist at I skulle gennem sådan en omgang. Kæmpe ![]()
Det gør mig ondt.
Hvil i fred Chardonnay ![]()
Det var en trist historie. Mange
herfra.