Forstoppelse

Ja, det kunne have været rart at vide.

Og undskyld, jeg kom til at kalde hende for en ham :slight_smile:

[QUOTE=galath;1032948]Ja, det kunne have været rart at vide.

Og undskyld, jeg kom til at kalde hende for en ham :)[/QUOTE]
Det gør da ikke spor, tror ikke selv hun ved hvad køn hun er…

Jeg synes det er på sin plads at give en update.
Der er kommet gang i maven nu. Så paraffinolien hjalp. Men desværre stoppede hun med at spise tirsdag, og onsdag morgen lå hun helt slatten på sengen, så vi måtte til dyrlægen onsdag igen. Hun blev indlagt og tvangsfodret. Onsdag aften kom hun hjem igen. Hun spiser nu lidt a/d når man mader hende med det og en lille smule tørfoder kan vi også få i hende. Den eneste hun frivilligt opsøger er vand. Hun drikker som en sindssyg hele tiden.Normalt er det maden hun overfalder og ikke vandet. Man skulle tro hun havde sukkersyge, men hendes glukose indhold var helt normalt onsdag i sidste uge da hun fik lavet blodprøve, og kommer næppe på en uge! Jeg håber nu at en rolig weekend, uden dyrlæge besøg, tvangsfodring af mad og medicin, bad og tandbørstning, kan få hende til at falde ind i hendes normale rutiner igen.
Endnu engang tak for hjælpen til de søde mennesker der har gidet at bruge tid på os!

Tak for opdateringen.
Jeg har ingen gode råd at komme med, men krydser alle fingre for, at hun hurtigt får det bedre.

Kom nu, misser - spis! :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Kan hun ha’ ondt i munden oven på “roderiet”? Du sagde hun havde fået Metacam med hjem. Det får hun vel endnu?

Lunet mad kan somme tider sætte gang i spiselysten hos katte, det dufter bedre så :slight_smile:

Jeg har jeg selv for nylig haft en kat der gik fra foderet. Det er ikke spor sjovt. Phumba fik vi lokket nogle af de her i,

det var stort set det eneste hun ville spise i et par dage. Det er ikke meget men bedre end ingenting…

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1034975]Kan hun ha’ ondt i munden oven på “roderiet”? Du sagde hun havde fået Metacam med hjem. Det får hun vel endnu?
Lunet mad kan somme tider sætte gang i spiselysten hos katte, det dufter bedre så :slight_smile:
[/QUOTE]

Hun fik kun metacam i 3 dage, så nej får hun ikke mere. Men munden ser ud til at hele fint. Det er næsten heller ikke rødt mere. Hun skal egentlig have antibiotika til og med i morgen, men må jeg simpelthen droppe, får enten kaster hun op når hun har fået den, eller også går hun helt amok og bliver bange for mig efterfølgende.
Gadvide om hun kan lide lunet a/d, det er hvertfald vær at prøve. Men en lille smule RC exigent er også gledet ned, så hun er ikke helt tom. Men vil da lige se om jeg kan finde de stænger hos den nærmeste dyrhandel! Jeg håber Pumba er kommet sig helt!

Du bør tale med dyrlægen om du har stoppet antoibiotikabehandlingen i utide. Det er muligt at give en depotinjection istedet.

Dyrlægen er informeret! Og de er på nuværende tidspunkt enig med mig! Det kan ikke hjælpe noget at give kat en pille som den kaster op sammen med det mad den lige har fået ned. Og eftersom den har fået antibiotika 9 dage i træk, mener de det går for nu… Synes ellers det ville havde været smart at give den en indsprøjtning, nu hvor der har været dage hvor den ikke har kunne holde pillen i sig i nogle dage.