Forventer jeg for meget

Lille Shrek på 13 uger blev syg fredag aften, han var rigtig sløj, virkede varm og hostede pludselig vildt :frowning: Nå tænker jeg han er selvfølgelig blevet smittet af Zuma som har en halsinfektion og er på medicin. Ringer til dyrlægevagten som er under vores normale dyrlæges vagtordning. Dyrlægen checker om jeg bare kan give Shrek det samme medicin som Zuma får men det kan jeg ikke, da Shrek er for lille til at få det. Så kan jeg høre hun taler med en anden dyrlæge og bladre i en bog e.l. efter lang tid siger jeg at jeg egentlig gerne vil have hun ser på Shrek for jeg er ikke vild med at tage temperatur på ham jeg kan bare mærke han er varm og bare ikke har det godt. Ok det ville hun så gøre lørdag formiddag. Nej siger jeg, jeg vil gerne have det gjort nu. Vi taler fredag aften ved 22 tiden. Det kan sagtens vente til i morgen formiddag siger hun, og jeg skal lige vide der er aften tillæg på. Ja siger jeg men i morgen er der weekend tillæg på, så prisen bliver det samme for mig så jeg vil gerne have du kigger på min killing nu. Jamen det er da lidt dumt du skal til at køre til Ringe nu siger hun. Så bliver jeg gal, for det er faktisk ikke op til hende at bestemme om jeg så kørte til månen - hvad der er dumt. Jeg bliver så gal at jeg siger at jeg slet ikke vil have hende til at behandle min kat og lægger på. Ringer så til Odense dyrhospital og får af vide jeg kan komme om 15 min. Det viser sig Shrek har 40,7 i feber - så nu er han også på medicin. :frowning: I går var han helt frisk igen, og har leget hele natten med Zuma :wehuu:
Men bør dr dyr ikke rykke ud når de nu har vagten, og man står med et sygt dyr, man kan mærke er brændende varm og man er utryg ved det???
Jeg er i forvejen ikke 100% tilfreds med min egen dyrlæge. Efter Coco fik en løs knæskal og de efter 2 konsultationer ikke kunne finde ud af hvorfor hun ikke kunne gå på bagbenene i korte øjeblikke, og jeg selv måtte forslå om det kunne være en løs knæskal. De har ellers et godt ry, og er søde og rare.
Jeg bruger til de nemme ting f.eks øremider, og til Feline der hader at køre i bil stadig min tidligere dyrlæge, som er lige rundt om hjørnet fra vores hus. Men ham er jeg heller ikke tilfreds med. Når jeg kommer ind i konsultationen med en kat, bliver bordet ikke tørt af før han sætter katten og det er selvom der lige har stået et andet dyr og bordet er fyldt med hår, savl osv. Dyrlægen som ellers er vældig sød snakker vanvittig hurtig og jeg føler ikke han har tid nok . Samt en gang vi var dernede stod døren åben da en anden dyrlæge var ved at køre klar til at steriliserer en kat, den var bedøvet og min datter gik ind i rummet (døren stod som sagt åben og hun var ikke så gammel) det var intet problem, hun kunne bare kigge - jeg mener der må da skulle være en form for sterielt derinde når de sådan skære i et dyr… eller er det bare mig??er jeg for krævende/hysterisk :argh:
Til gengæld var det en super dyrlæge fra Odense dyrehospital der havde vagten i fredags. Måske man skulle skifte til dem ?

Hej:)
Jeg havde skiftet med det samme. Hvis man ikke føler sig tryg ved sin dyrlæge, så findes der heldigvis mange andre. Det samme gælder ved egen læge osv. Jeg er ikke specielt loyal i sådanne situationer, ville jo aldrig vende tilbage til en frisør der klippede dårligt, så selvfølgelig heller ikke til en dyrlæge hvor jeg IMO ikke synes det var som det skulle være. Det som virker som et godt sted for nogen, kan sagtens være et dårligt sted for mig.
Godt at høre at din lille Shrek har det bedre:hjerte:

Mange hilsner:)

det synes jeg ikke - jeg havde også bedt dem pakke sydfrugterne

Dejligt t misser har det bedre :ok:

Uanset om du forventer for lidt eller for meget, er du i din gode ret til at skifte dyrlæge, hvis det er det du vil :slight_smile:

Dyrlægen har da nok ret i, at det godt kunne vente til efterfølgende dag, men hvis ejer insisterer på at få kigget på katten, vil jeg da synes de skal stå til rådighed. Ellers er der jo ikke meget idé i at have vagt :slight_smile:

En dyrlæge der ikke gider tilse en syg kat, ville jeg også droppe lige med det samme.

Problemet er bare, hvordan ved jeg den næste dyrlæge er bedre :S
Det skal lige siges at det var ikke min egen dyrlæge der ikke ville tilse Shrek fredag aften - men en fra deres vagtordning.

Det kan man selvfølgelig ikke vide med sikkerhed, der er ikke andet for end at prøve. Ellers er det som sagt mange andre om budet. I sådanne situationer går jeg ikke på kompromis, føles det forkert, så er det bare ikke her mine katte/dyr skal behandles:)
Dermed ikke sagt at jeg skifter dyrlæge 20 gange om året og ved den mindste ting. Bare at hvis min mave fornemmelse eller konkrete oplevelser gør at jeg ikke synes om hvordan de varetager deres job, så finder jeg et andet sted:)

Håber du finder en god dyrlæge:)

[quote=Fire misser;423089]Problemet er bare, hvordan ved jeg den næste dyrlæge er bedre :S
Det skal lige siges at det var ikke min egen dyrlæge der ikke ville tilse Shrek fredag aften - men en fra deres vagtordning.[/quote]

:):slight_smile:

Der må være andre brugere, der bor i nærheden af dig og kan anbefale dig en god dyrlæge.

:hjerte:

På en enkelt dyreklinik kan jo også sagtens være en dyrlæge man synes og dygtig og en anden man ikke bryder sig om.

det er egentlig lige meget hvilken dyrlæge det er, ens egen eller en fra vagtordningen…de skal da tilse dyret, vi betaler jo gerne…
jeg ville brokke mig gevaldigt til min egen dyrlæge…over den “ordning”, hvis det var mig

jep…og så beder man om ikke at vedkommende tilser ens dyr…kender det

Jeg kan se at du bor i Odense ligesom jeg. Vi bruger Højby Dyreklinik, og er meget tilfredse med den (vi har dog kun været der to gange). Vi endte der lidt ved en tilfældighed, da det var dem, der havde vagten en søndag, hvor Alexis blev syg. Vi har aldrig følt at de ikke gad os eller dyrene, og de har givet sig tid til at forklare os “nybegyndere” det hele fra bunden. Hvad der er helt fantastisk er, at Alexis, som normalt er meget nervøs og bange af sig når hun er et fremmed sted, bare spankulerede rundt og følte sig helt tryg

Det er ærgeligt at de bor så langt fra midtbyen, men vi kører gerne for at få en god behandling af kattene

Mvh Maja

Højby Dyreklinik er også min dyrlæge :slight_smile: og de er nu informeret om episoden fra i fredags.

Ih det er jeg ked af at høre, vi er så glade for dem. Lad os håbe at det var en engang forseelse :kryds:

Jeg har haft den samme dyrlæge i 29 år.
Både min mand og jeg elsker vores dyrlæge.

Jeg var på slæderejse på Grønland - og min mand vidste ikke, hvad han skulle gøre med Karla-pige. Han syntes en fredag aften kl. 21.00, at Karla var lidt varm.

Vores dyrlæge svarede kom med hende - det kostede ikke noget, for som vores dyrlæge sagde: Hun fejler ikke noget. :slight_smile: