Forventings glæde til juletiden

@galath total ligeglad med håndbolden

2 Synes om

Julemusik i baggrunden og duften af jul i hele huset. Der mangler faktisk bare lidt sne udenfor

8 Synes om

Jeg ved ikke lige om det går helt ind under juleforberedelser, men vi skal også have gammeldags æblekage i juledagene :wink:
Så i dag hygger vi i køkkenet med at koge æblemos :blush:

10 Synes om

Juleglæder nisser er på spil

:heart: Se lige hvad der kom med posen i dag, ja jeg har kigget og ikke andet.
Åh jeg blev så glad og rørt at tåre trillede, og nu igen

Jeg føler mig så heldig med den gave jeg fik i dag :smiling_face_with_three_hearts:

Med venlig hilsen

10 Synes om

Jeg er til julefrokost hos min mor…

Dette er lidt af alt julepyntet…

Stuen er ret lille, de har en større underetage hvor det meste foregår nede :smiley:

6 Synes om

Denne her vil børn fra 4-5 år kunne følge med i når den læses højt, samt lave jule nisser, som er skabelon med til. Vil mene det kan læses på max 10 min om dagen

Med venlig hilsen

Nogle der har lavet klejner i en friture gryde?

Mange år siden jeg har lavet klejner, faktisk ikke gjort det alene, jeg er så bange for det. Ja grin bare.

Også skal de laves de sidste dage, og vil ikke i gang med den store rengøring de sidste dage inden jul.

Kom til og tænke på stå uden for med det, i en friture gryde, vil købe en billig lille en og kun bruge til det. Så er osen væk inden fra, samt det er mindre der kan gå galt med.
Jeg er opvokset med det er palmin der bruges. Men mindes en enkel gang det blev blandet med fedt

Med venlig hilsen

frituregryde…no, har ikk prøvet, men tror ikke der er nok kontrol…svinefedt no…har prøvet, synes ikke om resultatet

1 Synes om

Jeg bruger en gryde i passende størrelse og som dig, er jeg forsigtig med det. Derfor bruger jeg en gryde med tilhørende tætsluttende låg, som ligger lige ved hånden, i tilfælde af at der går ild i skidtet. Så er der intet at være bange for :thumbup:

2 Synes om

Jeg har gået og pyntet lidt op i formiddag :slightly_smiling_face:
Jeg havde garderet mig mod de 4 herboende Nåsåere med at voldfodre inden jeg gik i gang.
DET VIRKER! :joy:
De har snork sovet og først da jeg gik i lillestuen var ser et øre der rokkede en smule :+1:t2::clap:t2::smile:

7 Synes om

Klejner kan laves længe før jul, og fryses ned, med godt resultat.

Brug en halvstor tykbundet gryde
(3 -4 l) og smelt 2 pakker palmin der i.

Når det er varm nok (når det syder om enden af et træspyd) læg 3 klejner i gryden evt. med en hulske, så sprøjter det ikke så meget.
Når klejnerne er gyldne, fisk dem op med samme hulske, og læg dem på fedtsugende papir, (jeg bruger køkkenrulle), og lad dem køle af.
Læg dem i en kagedåse, hvis de skal spises indenfor nogle dage. Eller læg dem i et lag i fryseposer og læg dem i fryseren. De kan varmes få minutter i ovn, hvis de skal spises lune.

2 Synes om

Jeps :ok:
Islandske klejner, men mon ikke det er den samme fremgangsmåde … og jeg gør det også udenfor, for jeg bliver dårlig af osen
Købte en billig gryde, selvom damen i butikken bestemt ikke mente den kunne bruges til formålet … jeg bruger Palmin som jeg smider i gryden og tænder den, så smelter det lige så stille :ok: (det var den del damen ikke syntes om … jeg ville jo ødelægge gryden ved at tænde den uden flydende olie i :rolleyes2: )

1 Synes om

Måske nogen i hendes faglige bagland burde introducere hende for konceptet “at stege i smør”…? :thinking: :grin:

2 Synes om

Jeg fornemmer at den kommende uge skal bruges til at bage. Nu ligger der nemlig klejnedej, vaniljekransedej og en ekstra portion terningkager i køleskabet :grin:

1 Synes om

8 Synes om

Pyntet op i dag.

7 Synes om

Den jeg har, en lille billig én af mærket Melissa :ok:

5 Synes om

mine vaniljekranse plejer at være sprøde lige ud af ovnen …men i år var de bløde…men de blev sprøde efterhånden som de blev kolde …har oss fået pynten ned fra loftet…next marcipan

4 Synes om

For mig er juletiden for alvor i gang når fjernsyns grisen finder sin plads ved fjernsynet første søndag i advent :hjerte:

Den er grim og slidt, men helt mit liv har den stået på eller ved fjernsynet og det skal den blive ved med!

9 Synes om

Så fik jeg pyntet lidt mere :smiley:

8 Synes om