Jeg skal på rigshospitalet i morgen, og jeg tager normalt et tog som stopper på nørreport station.
Men nu har de fået ny køreplan, så det stopper på hovedbanegården.
Jeg har prøvet enkle gange at skulle tage s toget til nørreport. Da toget ikke ville køre længere.
Men de gange har jeg for det meste bare forfulgt et “stakkels offer” :høhø:
Mit spørgsmål er, om nogen kan skære ud i store pap stykker hvordan jeg kommer til nørreport… Da jeg ikke kan finde ud af de s toge hvor de køre hen. Og i hva retning de køre…
Håber i vil hjælpe en “turist”, som ikke ønsker og fare vild på hovedbanegården. :høhø::høhø:
Alle S-tog stopper ved Nørreport, så vidt jeg ved. Det er en af hovedstationerne, sammen med Østerport og Hellerup og Valby.
Så du skal bare hen på S-togsperronen (længst væk fra Tivoli) og så have et tog i den rigtige retning (nordpå). Jeg undgår Hovedbanen så vidt muligt, så om det er perron 9 eller 10 husker jeg ikke
[quote=MiSi;427912]Alle S-tog stopper ved Nørreport, så vidt jeg ved. Det er en af hovedstationerne, sammen med Østerport og Hellerup og Valby.
Så du skal bare hen på S-togsperronen (længst væk fra Tivoli) og så have et tog i den rigtige retning (nordpå). Jeg undgår Hovedbanen så vidt muligt, så om det er perron 9 eller 10 husker jeg ikke :)[/quote]
Først tak for svar…
Jeg må så indrømme at jeg ikke kender nord syd og øst. og et eller andet.
Alså der er 2 spor når jeg kommer ned at trappen… og så går jeg i stå …
(jeg ved det, det totalt pinligt at jeg ikke hver hvad nordpå er -LOL)
(jeg ved det, det totalt pinligt at jeg ikke hver hvad nordpå er -LOL)[/quote]
Ok nej da, du er bare retningsforvirret, dem kender jeg flere af Nordpå var mere for at du så vidste, hvad du skulle spørge om, når du står på perron 9 og 10.
Når du står af dit tog på Hovedbanen, så er der trapper op i begge ender af perronen (og elevator henne under broen) og trapper ned midt på perronen. Tag en af dem, og så er der skilte ovenfor trapperne, og nede i tunnelen. Perron 1 er den længst henne mod Tivoli, perron 10 ligger så længst væk.
På perron 9 og 10 er der vel - som på de andre perroner - skærme, der viser retning og hovedstationer, hvor der stoppes, så der kan du se togets endestation og hvor det stopper - dvs. Nørreport.
Jeg aner ikke, hvor metroen kører ved Hovedbanen (fordi jeg undgår begge dele)
Jeg aner ikke, hvor metroen kører ved Hovedbanen (fordi jeg undgår begge dele) [/quote]
Fordi det gør den altså heller ikke. Metroen kører fra Amager til Kongens Nytorv og Nørreport og videre ud af byen. Den kommer IKKE forbi Hovedbanen
[quote=MiSi;427933]Ok nej da, du er bare retningsforvirret, dem kender jeg flere af Nordpå var mere for at du så vidste, hvad du skulle spørge om, når du står på perron 9 og 10.
Når du står af dit tog på Hovedbanen, så er der trapper op i begge ender af perronen (og elevator henne under broen) og trapper ned midt på perronen. Tag en af dem, og så er der skilte ovenfor trapperne, og nede i tunnelen. Perron 1 er den længst henne mod Tivoli, perron 10 ligger så længst væk.
På perron 9 og 10 er der vel - som på de andre perroner - skærme, der viser retning og hovedstationer, hvor der stoppes, så der kan du se togets endestation og hvor det stopper - dvs. Nørreport.
Jeg aner ikke, hvor metroen kører ved Hovedbanen (fordi jeg undgår begge dele) [/quote]
Tak for svar
Jeg kan godt finde S-toget, men så vidt jeg husker er der kun navnet på Endestation… Men tjekker lige igen i morgen… Det kan være jeg har set forkert…
Jeg tror bare jeg sættet mig ind i et tog med nogle af de byer som Battlestar skrev… Og håber på det bedste
De snakker forhåbenlig dansk på hovedbanegården :høhø:
Havde bare håbet at jeg kunne være fri for at spørge nogen, man føler at man er totalt hjælpeløs.
alle sammen for hurtig svar… Hvis i ikke høre fra mig mere, er det fordi jeg er faret vild og er landet i sverige.-LOL
Tak til Ann R
Jeg var ved at blive helt bekymret og så forvirret HB for mit indre blik: “metro, metro, hvor?? Ovre ved Malmø-toget måske?” - så tak til Ann for at redde mig fra dagens forvildelse
Når du står ude på perronerne på Hovedbanen, så tager du bare et af de tog som kører i retning indad imod hovedbygningen (der hvor de holdt tv2 gomorgenshow osv.).
Så kører du et stop med det tog, dvs. du står af ved det første stop efter hovedbanen. Det er Nørreport station, og det er under jorden. Så du søger opad og til gadeniveau, og hvis du skal skifte til metroen, så skal du lige gå over Øster Voldgade, og ned i Metroen, hvis indgang ligner alle metroers, med elevator og trapper nedad.
Det er super simpelt i virkeligheden. Det skal nok gå. Det er ligetil.
[quote=Sheer;427945]Så kører du et stop med det tog, dvs. du står af ved det første stop efter hovedbanen. Det er Nørreport station, og det er under jorden. Så du søger opad og til gadeniveau, og hvis du skal skifte til metroen, så skal du lige gå over Øster Voldgade, og ned i Metroen, hvis indgang ligner alle metroers, med elevator og trapper nedad.
Det er super simpelt i virkeligheden. Det skal nok gå. Det er ligetil.[/quote]
Det blev ikke lige simplere af den forklaring, for hvor har du gjort af Vesterport :?:høhø:
[quote=Sheer;427945]Når du står ude på perronerne på Hovedbanen, så tager du bare et af de tog som kører i retning indad imod hovedbygningen (der hvor de holdt tv2 gomorgenshow osv.).
Så kører du et stop med det tog, og så står du af ved første stop. Det er Nørreport, og det er nedenunder jorden. Så du søger opad, og hvis du skal skifte til metroen, så skal du lige gå over Øster Voldgade, og ned i Metroen, hvis indgang ligner alle metroers, med elevator og trapper nedad.
Det er super simpelt i virkeligheden. Det skal nok gå. Det er ligetil.[/quote]
Tak for svar…
Okay, ind mod bygning det kan jeg forstå… Så prøver jeg det…
Det bare de S-toge der forvirre mig… Kan ikke finde ud af hva retning de køre når de står stille… Men de køre vel så tit at jeg bare kan vente på det næste. Så jeg har styr på om de køre den rigtige vej…
Det frygtelig og stå som en turist og se fortabt ud.:høhø:
Jeg tager bussen til rigshopitalet fra nørreport… tror det er det nemmeste, det sagde rejseplanen dengang jeg søgte på det.
Andet stop efter hovedbanen…
Det er nu ikke nødvendigt at gå op på gaden for at skifte til metroen - der er en rulletrappe imellem S-tog og Metro-niveauerne. Det er bare at følge skiltningen
Men jeg tror ikke det er aktuelt for at komme til Rigshospitalet.