Fra Skaldekat til smuk mis

Han er så smuk -wehuu

Det var nu heller ikke for at generalisere.
Men der er mange pelstyper, som er hules svære at holde filterfrie :eek:

Hold da lige op! Man kan slet ikke se det er den samme kat -uha

Skønt at han er kommet hjem til jer, hvor han kan få lov at være prins :slight_smile:

[quote=Gugger;58154]Det var nu heller ikke for at generalisere.
Men der er mange pelstyper, som er hules svære at holde filterfrie :eek:[/quote]

Nej og det ved jeg da også godt at det ikke var. :slight_smile:

Selvfølgelig er der nogen der er svære end andre, og der må man så nogen gange ty til dyrelægens hjælp, specielt i de tilfælde hvor katten er total modstander af kam og børste.

…og så med sutsko på -høhø -høhø

Han er sød, men jeg tror, jeg foretrækker ham med “tøj” på -wehuu

Sikken en pels så flot han har i dag. Børster du hver dag? Jeg gør, men kæmper i øjeblikket med deres maver som filtrer ret så meget.

Nogle gang hver dag, og andre gange et par gange om ugen, men der er aldrig noget som helst med hans pels, så derfor må han have gået meget lang tid for at ende som han var.

Min den lille Victoria er heller ikke så glad for børsten på maven, men så må jeg fjerne lidt buller når de kommer.

Hvor er han blevet fin igen:D

Jeg må selv ty til dyrlægen 1 gang i året og få sommerklippet 2 af mine trunter.De filter for et godt ord,den ene elsker at blive redet men det hjælper ikke.Den anden HADER at blive redt,så istedet for at vi skal blive uvenner så bliver det sommerklip -surrender

Åh hvor er han bare blevet fin igen efter at have været klippet ned -forelsket

Jeg tror der er rigtig mange, der ikke sætter sig i hvad semi-langhårs og langhårskatte kan kræve af pleje … desværre -tommelned

[quote=Gitte E;58246]Hvor er han blevet fin igen:D

Jeg må selv ty til dyrlægen 1 gang i året og få sommerklippet 2 af mine trunter.De filter for et godt ord,den ene elsker at blive redet men det hjælper ikke.Den anden HADER at blive redt,så istedet for at vi skal blive uvenner så bliver det sommerklip -surrender[/quote]

Gitte jeg er absolut heller ikke hellig. Vores gamle Sophie er da også blevet fikset hos dyrelægen i forbindelse med en tandrensning. Min point er blot at man er forpligtet til på den ene eller den anden måde til at sørge for at dyrene har en et ordentlig liv.

[quote=Justice;58264]Åh hvor er han bare blevet fin igen efter at have været klippet ned -forelsket

Jeg tror der er rigtig mange, der ikke sætter sig i hvad semi-langhårs og langhårskatte kan kræve af pleje … desværre -tommelned[/quote]

Nej det er desværre rigtigt. Det er en stor opgave med langhårskatte, og det bør man virkelig sætte sig ind i inden man påtager sig opgaven.

Desværre er der mange der opgiver alt for let.

Jeg skal så også sige at der selvfølgelig er nogle katte der ikke bryder sig om at blive soigneret af mennesker, og der må man så betale sig fra det.

Hovedsagen er at man tager hånd om det dyr man nu engang har valgt at tage sig af.