Fredericia d. 9. april

Jeg har haft en rigtig skøn dag… Ingen katte med til at stresse mig, så for en gang skyld fik jeg hilst på en del. Fik også taget lidt billeder (eller 700) som jeg nu er ved at redigere lidt i. Desværre er der ikke mange gode, men skal nok lave en tråd, når jeg er færdig med at klippe og klistre.

Tillykke med jeres fine resultater :slight_smile:

Stort tillykke med jeres flotte resultater :klap:

Tillykke til alle med lørdagens flotte resultater. :slight_smile:

Jeg havde også en helt fantastisk dag sammen med Nokki, som opdrætter havde været så sød at tage med. Nokki tog det i stiv pote - og vi havde rigtig mange besøgende både af KatteGale-medlemmer og af messefolk. De skulle jo lige hen og se E.T. :tihi: Jeg fik også mange roser for valget af burgardin for det passede perfekt til hende. Så rigtig mange tak, Brita, for det smukke burgardin - og tak fordi du havde tid til at kigge forbi og se det! Nullerputten var i hvert fald et hit for Nokki, og hun tilbragte meget tid i sin lille “hule”.

Vi var oppe hos Marianne Roth, som den anden-sidste, og vi fik en rigtig god bedømmelse. Det virkede i hvert fald som om, at hun var vild med Nokki, selvom hun mangler lidt mave. Hun er stadig lidt ranglet, men jeg er sikker på, at maven nok skal komme. Alligevel skulle hun blive til NOM, hvor hendes konkurrent var ingen anden en Mettes Ana. Nokki endte med at tage NOM pga. en bedre pelskvalitet :besvimer: :confused:. På scenen gik det rigtig godt - set med mine øjne. Godt nok blev hun ikke BIS, men hun klarede det så flot deroppe, og der var da flere publikummer, der kommenterede på hende. Det var nu bare rart at se en race som Sphynx på scenen, da det jo ikke ligefrem er en smuk kat, sammenlignet med Hellig Birma eller en Burmeser. :slight_smile:

[QUOTE=haneben;577567]ja jeg vil da også takke…rigtig hyggelig mini udstillng…fik hilst på en hel masse…og fik min “gevinst” hjemmelavede mûslibar …Tak Lindvig de smagte pragtfuldt…[/QUOTE]- Det var nu altså mig, der fik afsat et par müslibarer til dig, og jeg har altså ikke Norske Skovkatte, men Sphynx og Maine Coon. :stuck_out_tongue: MEN jeg er glad for at de smagte godt. Camilla (Korat-opdrætter) kunne i hvert fald også lide dem. Sådan nogle skal helt klart medbringes til næste udstilling.

[QUOTE=PiaB;577580]Jamen det har jo været en fantastisk lørdag :thumbup:

Unni fik en FLOT bedømmelse og blev nr. 2 :slight_smile:

Yasha overraskede noget! :uha: Dommeren blev fra start overrasket over hans størrelse og var helt vild med ham! Så han fik sit CAP, som var mine forhåbninger. Men sørme om ikke Nom’et også gik til Yasha :uha::thumbup: Han tabte så på scenen til en GUDEsmuk bengal.

Vi er nu hjemme efter en FANTASTISK dag, med snak med MASSER af fantastiske mennesker :wehu:
og så faldt jeg pladask for Mettes smuuuukke Ana :wehuu: Tror næsten jeg nåede at ligge billet ind på en killing næste år :ups: :tihi: hold da op - jeg er helt solgt nu :hjerte: Selvom jeg nu stadig mener at Ana ville med mig hjem - hun kravlede jo selv længere ind i trøjen :tihi:[/QUOTE]- Yasha var så smuk i lørdags (i går) - også selvom han havde lidt ekstra charmepels på bagdelen. Jeg er i hvert fald rigtig glad for at jeg var forbi Jer. Super mange gange tillykke med nomineringen - og han var helt klart scenens største bisse. :ok:

Unni var lækker som altid, og tillykke med hendes resultat. :inlove:

[QUOTE=Temple Bar;577599]Der var jo langt hjem til Nordsjælland, så vi er først næsten lige kommet hjem og der bliver godt nok ikke pakket ud før imorgen :tihi:

Men det har været en meget stor succes at være afsted idag :thumbup: Der var langt mere kontakt til omverdenen, end jeg havde forventet af udstillingen, så jeg var glad for, at den koncert af hysteriske tæppetissere, vi overhørte, mens vi ventede i dyrlægekøen, ikke lod til at genere den lille frøken :cool:

Ana tog simpelthen det hele ovenfra og nedefter :hjerte::hjerte: Som jeg plejer med nye udstillingskatte tog jeg en runde tidligt på dagen med hende og det gik så flot. I buret blev der både spist, drukket og brugt bakke og lige så snart teaseren kom frem, var hun klar til leg :rock:

Dommerburet blev undersøgt og hun forsøgte forsigtigt at gennemskue, hvor den kat var, hun kunne fornemme på den anden side (det kommer der muligvis billede på Jyraks hjemmeside af, for de var meget yndige sammen, de to kusiner :)). På dommerbordet var der overskud til at lege og posere fint og ikke et kvidder kom der ud af hendes mund. Marianne syntes, hun var fin og var ret vild med flere ting ved hendes udseende, også en enkelt, jeg ikke selv havde tænkt over :thumbup: [B]Den foreløbige afgørelse blev EX1.

Så havde jeg egentlig ikke forventet mere og hun kom bare tilbage i buret, hvor hun lagde sig til at sove, men pludselig hørte jeg i højttaleren, at hun blev kaldt tilbage til NOM [/B] :yikes: Så hun blev vækket og båret i hastig præsentation hen til dommeren, hvor dagens bedste joke nok er, at hun tabte NOM til en sphynx på sphynx’ens bedre pelskvalitet :tihi::tihi:[/QUOTE]- Hun er da den yndigste lille Burmeser, hende Ana. :hjerte: :hjerte: :hjerte: Jeg tror simpelthen, at du skal have lås på buret næste gang, for ellers er der altså en, der snupper hende med hjem i lommen. Og jeg var endda så heldig at kunne kigge nærmere på hende til NOM, hvor jeg kunne have hapset hende. :ups: I øvrigt griner jeg forsat over Marianne Roths lille joke omkring det med pelsen på min Sphynx. Den havde jeg altså ikke set komme. :høhø::høhø:

Ja, tillykke med resultaterne til jer alle :ok:

Det var min første udstilling nogensinde, og nøj hvor var jeg bare træt, da jeg kom hjem :smiley: Jeg fulgte hele dagen Karina og Brian og naturligvis Asanis bror Abasi, så jeg fik en rigtig god idé om, hvordan det hele er skruet sammen. Det har nemlig altid forvirret mig en hel del, når I har snakket om BIV og BIS og NOM og alt det her :slight_smile: Det gør det stadig lidt, men det begynder at dæmre.

Jeg fik dog slet ikke hilst på Kattegale nok, selv om det blev til et par nye bekendtskaber :slight_smile: Jeg nåede i det mindste at nusse smukke Athea og lige hilse på Diego i buret. Og så fik jeg den meget tunge pligt (NOT!) at holde Ana, mens Mette puttede sine lodder i bægrene :hjerte: :hjerte: Så var der selvfølgelig også den blødeste bløde Ares og et glimt af Junior, der lå i bakken og ventede på at komme op til dommeren :tihi: Jeg så også Jelly Bean, men fik ikke snakket med nogen Vorbecker :slight_smile:

Det helt store spørgsmål, som er til afgørelse nu, er så, om Asani skal have lov at komme med og dyste med sin bror :cool2:

Det kan da ikke være så svært at svare på :wink:

Stort tillykke med lørdagens flotte resultater :juhu:

G’ solrig formiddag derude.

Jeg var også afsted igår, for første gang på Jyrak i mere end et år.

Allerførst en kæmpestor tak til Jeanette, der tog vejen omkring Viborg og hentede og bragte mig, det var en stor lettelse ikke at skulle køre selv, og så havde vi det SÅ hyggeligt mens vi kørte ikke Jeanette :-)?

Jeg havde mine to små dejligheder med, for første gang, og det er altid spændende hvordan de tackler udstilling, men uha da alt frygt blev gjort til skamme, selvsikre, spindende og glade var de hele dagen.

Mor Tortie er mere reserveret og frygtsom, men sidst på dagen kom hun da frem fra sit flyverskjul under bunden af sturdien :slight_smile:

Resultater klager vi bestemt ikke over:

TortieTrold CAC og BOX
Kid’o EX1 og en super flot bedømmelse, jeg rødmede helt, da jeg læste den skriftlige fra Hanne Sofie, så fin er den, han tabte NOM til den fine lille KBL der senere blev Bedste Killing.
ZigZag fik om mulig endnu flere roser af dommer Helene fra Sverige, super look allerede så det var jo dejligt, og hun snuppede også lige en NOM med på vejen.

At jeg så kan bryste mig af, at have opdrættet både BIS og BOX korthår, gjorde bestemt ikke dagen ringere.

Til slut stor tak til Hrøn, vi havde en rigtig hyggelig snak og ikke mindst vores tur til toilettet, vi lignede begge nogle der stillede op til formandsskabet i foreningen Gakkede Gangarter, men frem kom vi :slight_smile:

Stort tillykke til alle med dagens resultater og pøj pøj til Jer der deltager idag.

KH
Linda

Jeg vil også sige tusind tak for en bragende fin dag igår.
KORS hvor var der mange mennesker :uha:. Det var HELT vildt :uha:
Jeg har det lidt som Tina (gizzemisen)…det er utroligt hvor mange, man kender :tihi:.
Følte mig lidt hjemløs da jeg ikke hverken havde mis eller stand med, men så er det jo fint at kende så mange som man lige får en lille siddepause hos :høhø:

Lysten til at være der idag igen ER der, men mit hjem behøver mig OG ikke mindst mine KÆR …ISÆR Nana…hun misseopdrækker mig sådan en dag som idag fordi jeg ikke var der igår :wehuu:
At jeg ikke er blevet lagt ihjel inat fatter jeg ikke, men tror det er fordi jeg har sovet mig fra det. :tihi:
Gik iseng klokken 9 iaftes og stod op halv ni…11.5 time i træk…det er noget der rykker :thumbup:

Stort tillykke med alle lørdagens resultater :flag:

Mig og min for veludviklede korttidshukommelse :tihi:
Jeg glemte jo at skrive at jeg både så skalde"mus" i hendes grønt-støvede og prikkede burgardin, jeg så Lines smukke spynx-menneskebaby og selvom Anne og Jeg tiggede, truede og bad så måtte vi IKKE få at vide hvad menneskebabyspynx-pigen skulle hedde. Vi havde llers mange bud OG mente at Line burde begynde med A OG…at Anne var et godt navn :høhø::ok:
Mettes Ana fik jeg også køsses på og det er så den 2. lilla Meserpige jeg har køsses på i de 13 år jeg har været på katteudstrillinger. TÆNK, jeg kan huske hvad den anden hed og hvor det var…det var i Folkedansernes hus (hobbyudstilling) og mis hed Ester :wehuu:
Ann’s Brian fik jeg flygtigt hilst på…han sov :tihi:

Det var forøvrigt en dejlig oplevelse at se alle nullerputsengene blive delt ud til alle de smukke top-katte. Jeg håber de glade modtagere bliver glade for dem.
:tihi: Lidt sjovt at et af mine børnebørn skulle have en af sengene :slight_smile:
Brita med verdens mest ømme fusser idag

Nå ja, jeg så da også Brian the Beast. Men det var i helt sammenrullet tilstand, så jeg ikke rigtig kunne se, hvad der var for og bag :tihi:

Og Camillas smukke Jihad. Jeg så også Maibrits sphynx - uden dog på det tidspunkt at vide, at det var Maibrits sphynx :slight_smile:

Jeg havde også en super hyggelig dag, sammen med kattefolket :thumbup:

Valentin gjorde det rigtig flot, han fik sit CAGPIB, tabte desværre BIV til en anden “kendt” kat… Til NOM var det også ret tæt på, og han blev nr. 2, men tabte så igen til en “kendt”… Men det allerbedste var, at han slog sin sorte EXO konkurrent, den smukke Milo, som hans egne opdrættere havde med :muhaha: Haha, så kan de lære det :muhaha:

Så jeg er rigtig stolt af min dygtige, lækre dreng :wehuu:

Det var lidt synd med forsinkelserne, men der var da heldigvis masser at se på uden for katteringen og jeg har slæbt masser af foderprøver og vådfoder med hjem - har helt ondt i armene i dag :tihi:

Selv tak :slight_smile:
Ja, stakkels vores skrog efter den dag … det er belastende at gå på beton en hel dag og jeg var glad for, at jeg havde de sko på og ikke de støvler jeg overvejede i går morges … de har nemlig hård bund :besvimer:

Jeg tror nu vi er rigtig mange, der vil konkurrere med dig om den titel :S

Jeg var med på udstilling som pakkeæsel og anstandsdame for Mette og Ana Bananasplit, det var ikke så svært med Ana … :cool:
Jeg er dybt imponeret af den lille tøs, hun var SÅ afslappet … selv da jeg gik i gang med at pille hendes burgardin ned igen, lå hun bare inde i buret og kiggede … ‘‘nu røg toppen af og jeg kan se op i loftet’’ … ‘‘nu er gardinet til den ene side væk - nu kan jeg både se op i loftet og til begge sider’’ … hvis ikke Mette havde taget hende ud og sat hende i transporttasken, havde jeg nok pakket hende ned i udstillingskufferten sammen med bursættet :tihi:
Jeg fik osse hilst på mange mennesker, der var både gensyn med nogle jeg har mødt før og ikke mindst, fik jeg sat ansigt på nogle Kattegale jeg ikke havde mødt før :slight_smile:
Fik osse en lang og god snak med chinchillafolk og der blev jeg genkendt på min trøje (havde en af mine Skattekat-trøjer på), for jeg er osse medlem på et blandet dyrefora :tihi:
Dagens resultater blev: Nyt tørfoder til afprøvning herhjemme, katte-stoffer indkøbt hos Kirsten (Catwalk), en fingerring til mig og et armbånd til Andrea … som udbrød: Selvfølgelig er der katte på !, da hun fik det overrakt i går aftes :høhø:

Jeg vil også gerne takker for en kanon god da og ønske jer hver især Tillykke med de fine i resultater jeres smukke katte har fået.

Jeg var afsted uden kat og havde valgt at gå stewardføl, det har være meget lærerigt og og en kæmpe oplevelse.
Jeg fik også lov til at være med til show ogf fik æren af at gå med den mest bedårende perser killing og sikke en kriller der gav i maven, da den vandt enstemmig.

Var der ikke så prkkers langt derned, tog jeg gerne afsted igen idag.

Jeg takker også for en super dag sammen med alle jer dejlige kattemennesker, selvom jeg ikke lige ved hvor mange af jer herinde fra jeg egentlig mødte:D hehe.

Men jeg havde jo min Simba (Mammalia’s E’Simba) med på udstilling for første gang. Så det var både min, og Simbas første udstilling.
Jeg er super, super stolt af Simba. Han klarede det SÅ flot selvom han godt kan være lidt af en tøsedreng når han er udenfor hjemmets 4 vægge :tihi:

Til at starte med var han sådan lidt mor-syg og man kunne se han nærmest sagde MOAR når han var ude blandt alle de farlige ting. Men han faldt hurtigt til ro, og så ud til at hygge sig.

Hos dommeren hyggede han sig også rigtig meget, og skulle da liiige se hvad det var hun havde gang i da hun skrev bedømmelsen ned osv. og da han synes det gik lidt for langsomt smed man sig da bare ned og puttede hos hende:tihi:

Simba var oppe imod en anden i forbindelse med certifikat (mener det var hans onkel faktisk) og dommeren var meeget i tvivl om hvem hun skulle vælge da hun syntes Simbas pels og farve, samt øjenfarve var virklig fantastisk, men den anden kat havde bedre hovedform. Hun brugte lang tid, men endte dog med at vælge den anden - tillykke til ham og hans ejer :smiley:

Resten af dagen blev tilbragt i buret og på armen, og han fik da os hilst på flere af sine fans, og mødte nye fans :smiley:

Det er helt klart ikke vores sidste udstilling :smiley:

[QUOTE=MissHoumann;577839]Men jeg havde jo min Simba (Mammalia’s E’Simba) med på udstilling for første gang. Så det var både min, og Simbas første udstilling.
Jeg er super, super stolt af Simba. Han klarede det SÅ flot selvom han godt kan være lidt af en tøsedreng når han er udenfor hjemmets 4 vægge :tihi:[/QUOTE]

:ups: Det var da gået HELT hen over hovedet på mig, at du kunne være én, jeg “kendte” :ups: Godt, du havde Mette med til at “holde i hånden” og kom hjem med en rigtig god oplevelse for jer begge - det er super vigtigt :smiley:

Det var Ritas Gunnar, Simba var oppe mod :slight_smile:

Jeg siger også tusind tak for en hyggelig dag.
Jeg fik ikke sagt hej til så mange - da det var en ret mundfuld for mig…
Men jeg fik set en masse…
Vi havde Prins Valiant med…
Han fik en okay bedømmelse - fik MEGET ros for sin profil…
Men dommeren ville ønske han havde lidt mere pels og større ører… Får han forhåbentligt snart…

Vi blev nr 2 ud af 2…
Men den anden fortjente det virkelig også - hold da op en smuksak!

hold da op der er mange jeg ikke fik hilst på…temple bar jeg så dit burgardin…men du var der ikke…Jeanette dig nåede jeg heller ikke i denne omgang…skattekat hvor gemte du dig…hmmmm…hilste dog på “gamle kendinge” som eva k, kira, camilla og andre fra perserfolket, ann.k og hendes Brian, tina, pia B, Brita og selvfølgelig jyrak folket…mette, susanne, lone, claus og mange mange andre.
og så til det bedste, jeg snakkede med Tine, og viste hende en perseropdrætter som hun har i missys tavle…så det var fedt.