Fredericia d. 9. april

Så er vi hjemme fra en laaaaang udstillingsdag i Fredericia :slight_smile: Vi har haft en rigtig hyggelig dag og snakket med rigtig mange mennesker, og der har været ENORMT mange besøgende!

Dagen var præget af forsinkelser (vi stod en halv time i kø til dyrlægecheck), så alt har vist været forsinket i dag, men pyt, det var jo hyggeligt alligevel. Min eneste anke er, at cafeteriet lukkede ned allerede 15:30, og det var først der, jeg havde tid til at spise frokost - bare synd, for der var ikke mere mad på det tidspunkt :frowning: Lidt skidt, når messen først lukker kl. 18, synes jeg.

Jelly Bean klarede dagen rigtig fint. En lille smule utryg ved de mange indtryk og lyde, men absolut ikke mere, end at hun var nysgerrig og gerne ville følge med i tingene :hjerte:

Vi skulle have været oppe hos Lena Nordström, men der må været gået ged i et eller andet, for der stod ikke NFO gr. II på hendes seddel. Langt om længe fandt vi så ud af, at vi skulle op til Anette Kampf i stedet. Jelly var eneste hunkilling og fik sit EX1 - hvilket bestemt ikke er en selvfølge hos Anette :wink: Af de 2 hankillinger tog brormand Tom EX1 og så skulle han og Jelly op mod hinanden til BIV, som efter længere tids overvejselse gik til Jelly. Vi skulle tilbage til NOM, men Anette Kampf dømte forholdsvist hurtigt Jelly ude, og så var dagen ovre for vores dygtige lille mis, der slappede af i buret og charmerede publikum resten af dagen.

I øvrigt tusind tak til Hanne (Lindvig) for det hyggelige burnaboskab :slight_smile: Jeg håber weberkyllingen smagte :wink: Her bliver der hentet pizza lige om lidt!

Tillykke til alle andre med flotte resultater - jeg ved der er en del, fik desværre ikke sagt tillykke til jer alle derude!

Åhh ja. Jeg er også lige kommet hjem. Jeg fik lov til at nusse en birma:wehu:
Nu er 210% sikker på at jeg vil have to af dem når jeg flytter hjemmefra. :smiley:

[QUOTE=Rikke og Mis;577519]Åhh ja. Jeg er også lige kommet hjem. Jeg fik lov til at nusse en birma:wehu:
Nu er 210% sikker på at jeg vil have to af dem når jeg flytter hjemmefra. :D[/QUOTE]

Jamen tillykke til dig også så - det er jo også en slags resultat :høhø:

Et stort tillykke med Jelly - Det er da en super flot debut på hendes udstillingsverden :wink:

ja jeg vil da også takke…rigtig hyggelig mini udstillng…fik hilst på en hel masse…og fik min “gevinst” hjemmelavede mûslibar …Tak Lindvig de smagte pragtfuldt…

jeg fik på falderebet købt loddet til FIP Rafflet…tak til Claus som trak udtrækningen i 10 minutter så jeg også kunne være med…

en stor kæmpe tak skal lyde til den ungen mand lige ved indgangen til misserne, han sad der troligt næsten hele dagen og holdt hunde og balloner, da disse ikke havde adgang.

det var meget anderledes, men fint for mig da jeg ikke kun har katte, men også hund og heste…

sidst men ikke mindst vil jeg ønske alle tillykke med deres resultater…

Stort tillykke med de flotte resultater.
Hilsen Lisbeth

Stort tillykke med de fine resultater.
Jeg er bare glad for at jeg har mødt en masse mennesker her idag, det var jo første gang jeg var med på en udstilling. Så det var jo noget af en oplevelse! (Det var mig der gik sammen med PiaB, ejer af Unni og Yasha)

Vil jo bare endnu mere “være ejet” af en europé, efter at have mødt den smukke Athea og den skønne Ikaros! Hold da op hvor er de bare lækre begge to :wehuu: Men synes nu også, at der var en hel del katte der skulle med mig hjem…
Har vist fået endnu mere “katte på hjernen” efter denne tur:ups:

Jamen det har jo været en fantastisk lørdag :thumbup:

Unni fik en FLOT bedømmelse og blev nr. 2 :slight_smile:

Yasha overraskede noget! :uha: Dommeren blev fra start overrasket over hans størrelse og var helt vild med ham! Så han fik sit CAP, som var mine forhåbninger. Men sørme om ikke Nom’et også gik til Yasha :uha::thumbup: Han tabte så på scenen til en GUDEsmuk bengal.

Vi er nu hjemme efter en FANTASTISK dag, med snak med MASSER af fantastiske mennesker :wehu:
og så faldt jeg pladask for Mettes smuuuukke Ana :wehuu: Tror næsten jeg nåede at ligge billet ind på en killing næste år :ups: :tihi: hold da op - jeg er helt solgt nu :hjerte: Selvom jeg nu stadig mener at Ana ville med mig hjem - hun kravlede jo selv længere ind i trøjen :tihi:

Ja, her har vi også haft en god dag - omend jeg har haft temmelig travlt og det har været hektisk… Og jeg har været mit sædvanelige meget distræte jeg :tihi:

Diego tog det rigtig fint på udstillingen - godt comeback :høhø: Lå i buret og sov det meste af dagen og ellers en eksemplarisk opførsel :slight_smile: Han var oppe hos Laura Burani, hvor han fik CAPS og blev NOM :slight_smile: Og på scenen fik han sørme også en stemme! (Som jeg har mistanke om var fra Stephane Bernard) Rigtig dejligt når nu han har haft mistet så enormt meget muskelmasse på alt det sidste forår, som vi så har kæmpet for at få på igen :slight_smile: Og tak til Flemming Vorbek for den fine præsentation af ham.

Athea (ungdyr) var lidt mere mærket af at det er en udstilling med mange lyde og gøende hunde - og en burnabo der brugte det meste af dagen med at forsøge at kravle eller bide sig ud gennem buret :tihi: (Hvor var han sød) Men hun tog det stadig rigtig pænt og fint, og fik masser af ros hos Hanne Sofie Sneum :slight_smile: Ex1, og for første gang i min tid havde vi BIV hos europé - vi var hele 7 på udstillingen, og 4 til BIV’et (Athea som ungdyr blev slået sammen med de tre voksne) - som gik til en rigtig harmonisk og fin ung dame. NOM var vi hele 7 ungdyr hvoraf to var européer - og Hanne Sofie havde svært ved at bestemme sig :tihi: men det blev en cornish :slight_smile:

Chelle - Og det var en fornøjelse at hilse på dig og vise Athea (og Ikaros) frem! :thumbup:

og tak til dig Pia B…for at være kurrer for mig…

Nu er vi også endelig nået hjem fra Fredericia, hjemturen gik via Burger King i Randers (meget billigere mad end i messecentret :tihi:) og banegården med vores passagerer, før jeg blev fulgt til dørs af min søde far der endda orkede at hjælpe med at slæbe op på 1. sal.

Junior var oppe hos Annette Kampf som dagens 2. kat og brugte ikke helt så meget mund som han plejer. Dog var han lige nødt til at svare igen da Annette kommenterede at han vist gik for ofte i madskålen, det affødte et hvæs og en lille venlig meningsudveksling mellem de to. De kom vist ikke til enighed :høhø:

Vi havde for første gang i æoner konkurrence om certifikatet og konkurrenten var altså bare lidt mere harmonisk, så vi måtte “nøjes” med et EX2.

Til gengæld vil jeg i lang tid fremover kunne leve højt af rosen af min showvask :wehu: og kommentaren om, at hvis konkurrenten ikke havde været der, ville Junior formentlig uden problemer have været med i opløbet om nominering :wehu:

Resten af dagen blev brugt på et par ture rundt i hallen med kamera og pengepung og ellers mest foran buret hvor jeg observerede en særdeles rolig og veltilpas Junior. Det eneste der rystede hans verden var den røde ballon han fik øje på oppe under loftet om formiddagen. Den fik godt nok verdens mest chokerede blik :tihi: Men han reagerede ikke på hverken hunde eller balloner der sprang, til gengæld kiggede han meget opad og jeg tror han kiggede efter de fugle han kunne høre i det fjerne.

Og så vandt man lige en flaske boblevand og et udstillingsgebyr i FIP-rafflen, så nu har jeg råd til en ekstra udstillingsdag i løbet af året i certifikat-jagten på SP-titlen :thumbup:

Tak for øvrigt for snakken til alle de Kattegale jeg stødte på i løbet af dagen…man føler sig efterhånden gammel i gårde når man bare kan sætte sig foran sin pind og konkludere at man kender over 50% af de udstillere der defillerer forbi :tihi:

Ja, det har været en skøn dag, selvom jeg ikke selv havde kat med, og jeg vil ønske jer alle tillykke. Desværre mødte jeg ikke mange af jer - stolene var i hvert fald tomme, men jeg så da en lille mis, som jeg kan ønske mig :tihi:

Stort tillykke med jeres flotte resultater, ikke mindst til og Pia & Yasha, er om muligt nu endnu mere ked af jeg må ligge syg her hjemme og ikke være der og dele den glæde.

MVH
Gitte

Stort tillykke med alle de flotte resultater :slight_smile:

Ja vi var jo langs uden kat i dag , vi skulle bare ose og snakke .Vi fik også snakket med mange skønne mennesker:rock:
MEN MEN MEN
Hjælp hvor følte vi os tom hændet , og pladsløse :S
Og vi var total ødelagte da vi kom hjem , vi kunne konkludere at det var hårder at være afsted uden katte , end når vi har vores rasle bande med :tihi:

Ja det var en rigtig hygsom dag. Jeg fik også sludret med nogle stykker. Og tak Bente, fordi du gad tage mig med! :hjerte:
Stort tillykke med alle de fine resultater. Det varmede mit gamle russerhjerte at Yasha blev NOM :thumbup:

Der var jo langt hjem til Nordsjælland, så vi er først næsten lige kommet hjem og der bliver godt nok ikke pakket ud før imorgen :tihi:

Men det har været en meget stor succes at være afsted idag :thumbup: Der var langt mere kontakt til omverdenen, end jeg havde forventet af udstillingen, så jeg var glad for, at den koncert af hysteriske tæppetissere, vi overhørte, mens vi ventede i dyrlægekøen, ikke lod til at genere den lille frøken :cool:

Ana tog simpelthen det hele ovenfra og nedefter :hjerte::hjerte: Som jeg plejer med nye udstillingskatte tog jeg en runde tidligt på dagen med hende og det gik så flot. I buret blev der både spist, drukket og brugt bakke og lige så snart teaseren kom frem, var hun klar til leg :rock:

Dommerburet blev undersøgt og hun forsøgte forsigtigt at gennemskue, hvor den kat var, hun kunne fornemme på den anden side (det kommer der muligvis billede på Jyraks hjemmeside af, for de var meget yndige sammen, de to kusiner :)). På dommerbordet var der overskud til at lege og posere fint og ikke et kvidder kom der ud af hendes mund. Marianne syntes, hun var fin og var ret vild med flere ting ved hendes udseende, også en enkelt, jeg ikke selv havde tænkt over :thumbup: Den foreløbige afgørelse blev EX1.

Så havde jeg egentlig ikke forventet mere og hun kom bare tilbage i buret, hvor hun lagde sig til at sove, men pludselig hørte jeg i højttaleren, at hun blev kaldt tilbage til NOM :yikes: Så hun blev vækket og båret i hastig præsentation hen til dommeren, hvor dagens bedste joke nok er, at hun tabte NOM til en sphynx på sphynx’ens bedre pelskvalitet :tihi::tihi:

Resten af dagen blev tilbragt enten i buret eller på min - eller andres (som f.eks. PiaB) - arm, hvor hun fik mange beundrere, både for sit udseende og sit skønne temperament :hjerte::hjerte:

Under sceneshowet var hun med oppe for at høre klapsalver og dér scorede jeg lige en ekstra bedømmelse af hende fra Pia Nyrup, som bestemt også var tilfreds med det, hun så :smiley:

Så hendes udstillingskarriere er i høj grad skudt igang og Pia kan godt begynde at lægge til side til den killing, hun har bestilt :stuck_out_tongue:

HOV - glemte noget :ups: STORT tillykke til alle med deres flotte resultater og held og lykke til dem, der skal afsted imorgen :smiley:

Så er vi også hjemme igen…
STOR ros til SUSANNE W og ej forglemme co, for at styre dagen igennem så smertefrit som muligt under omstændighederne. Kunne se det var hæktisk til tider, men de holdte overblik og skabte en god undstilling for os (som altid) :klappe:

For os var dagen en stor succes, men resultaterne var ikke noget at skrive hjem om :høhø: Men hun fik sin Ex1.

Stort tillykke med alle jeres fine resultater NØJ hvor var der mange lækre katte!!!

bare rolig - det bliver der :stuck_out_tongue:

Ana stjal lige mit hjerte totalt - hold da kejle en farve hun har! Hun skal altså komme på flere jyske/fynske udstillinger - synes jeg :smiley:

Hun overvejer at komme til Haderslev, hvis hun kan finde nogen til at passe de gamle, mens hun er ude og føjte. Haderslev er nemlig så langt væk, at jeg helt ærligt ikke gider køre frem og tilbage på én dag :slight_smile:

Sejt - jeg overvejer faktisk, at komme til Haderslev bare for at kigge om søndagen :slight_smile: