Fremlysning af blåmasket Hellig Birma

Da jeg for ikke ret lang tid siden spurgte min dyrlæge om muligheden for at finde frem til den dyrlæge, der havde chippet en kat, fik jeg at vide, at det faktisk var umuligt, da dyrlægerne ikke har deres egne kodetal i chipnumrene. Det har de kun i øremærkerne.
Mange dyrlæger har selvfølgelig deres egne interne registre, men at finde frem til et enkelt chipnummer ville kræve, at de manuelt skulle gennemgå samtlige deres sedler med numre, og dette kan for nogles vedkommende nemt tage dage.

Held og lykke!

PS: På DB efterlyses en blå-masket birma, men mon ikke dyrlægen, der har denne her kat, er i stand til at se forskel på en hunkat og en kastrat.

Det er en han fra Herlev. Så e rhan brunmasket

Er det den du mener ???

Tog lige indenom mine dyrlæger inden arbejde…OG desværre har Hanne ret. Chip har IKKE den samme præventive funktion som et øremærke HVERKEN når det handler OM at se det ejheller om at finde ejermand igen
DET SYNTES JEG VI LIGE SKAL TÆNKE OVER ALLE VI DER CHIPMÆRKER.
Jeg er noget nær rystet over man laver noget der skulle erstatte øremærket og så er det dårligere…når det gælder at finde dyrenes ejere igen.
Heldigvis er det mit indtryg, dyrlæger i højere grad sørger for at melde de dyr de mærker ind i katteregistret, men så længe der er dyrlæger der IKKE gør, er det godt nok noget bæ.
Håber bimsepigen har fundet sit hjem i skrivende stund
Brita

Det er jo ikke noget dyrlægen hverken beslutter at gøre eller ej, det er et valg vi som chipper tager. Det koster en smule at få sin kat i Dansk Katteregister, og det beslutter dyrlægen trods alt ikke om vi vil betale eller ej, det gør vi selv.

Jeg ser kun det som et plus at have et fælles register og ikke som før i tiden, hvor man skulle kontakte en dyrlæge for at få at vide hvilken dyrlæge der havde øremærket og så kunne man ellers kontakte den dyrlæge for at få at vide hvem der var ejer.

Vi har valgt at vi chipper, vi betaler for registreringen i Dansk Katteregister. Killingen bliver så registreret i vores navn og adresse, og ejerskiftesedlen bliver udfyldt med den del som vi som ejere skal, og så er det op til køber at sende den ind. Sker det ikke, så ved vi at det er os der bliver kontaktet, og det ser jeg kun som en fordel.

Der findes skam dyrlæger, der tager beslutningen fordi de lader det være en del af mærkningen, at lægge dyrene i katteregistret.
Mine dyrlæger lægger alle de dyr de øremærker OG chipér i registret…så er den ski’ nemlig slået -thumbs
Ingen af mine egne opdrættede killinger kommer herfra uden de er mærket, og de bliver fortrinsvis øremærket, en mærkning jeg syntes er mere præventiv og synlig.
De ganske få der sælges til avlsmisser får chip.
Og alle bliver registreret…af mine dyrlæger.
Men så længe ikke ALLE dyrlæger har den arbejdsform, så er det absolut IKKE optimalt og så længe ikke alle ejere får deres dyr lagt ind, så er det faktisk rigtigt skidt.
Det BURDE være en del af mærkningen, dyrlægen også liiige gjorde det sidste.