Fremlysning af blåmasket Hellig Birma

Hvem savner en blåmasket Hellig Birma
Hunkat ca 3-4 år

Katten er fundet i Dianalund.
Den er chipmærket men ikke registreret :frowning:
Man kan kontakte Dianalund Dyreklinik v/ Dorthe Andersen
på 58261313 og oplyse chipnummer

må jeg kopier i9ndlægget og sætte det ind på SK forum?

Det så jeg. Men har ellers allerede oprettet en tråd om den der.

Pyt, så er der bare dobbelt så mange der ser det.

Katten har ind til søndag aften, mandag vil den blive overdraget til Slagelse dyreinternat, hvis ejer ikke har meldt sig inden.

Dyrlægen har søgt i diverse register for at finde ejer.

Så er det jeg så ikke kan forstå - man chipper og øremærker, men hvorfor betaler man ikke de sølle 100,- for at få dem registreret i katteregister. Var den nu det, ja så havde ejermand allerede fået sin bimse hjem.

Det, der undrer mig, er, at himmel og helvede ikke er sat i bevægelse for at finde den stakkels birma… altså fra ejerens side. -øøøvvvs

Tænker bare, at hvis det var en af mine dyrebare små, der var sluppet ud og løbet væk, så ville jeg da være ude af mig selv og lede højt og lavt, indtil min baby var sikkert hjemme igen. -øøøvvvs

Er den efterlyst på de forskellige birma mail lister??

Den er fremlyst på Fd-opdrætter, og jeg håber at den er smidt på nogle birmalister.

En birmaopdrætter vil kigge ned til dyrlægen i dag og tage nogle billeder af den og sende ud.

Jeg har fremlyst den på dyrenes beskyttelse, jeg håber inderligt at ejer melder sig.

Den er fremlyst på Fd-opdrætter, og jeg håber at den er smidt på nogle birmalister.

En birmaopdrætter vil kigge ned til dyrlægen i dag og tage nogle billeder af den og sende ud.

Jeg har fremlyst den på dyrenes beskyttelse, jeg håber inderligt at ejer melder sig.[/quote]

jeg har lige skrevet på birmalisten , og hvis den allerede er lagt der, ja så får de den bare to gange -thumbs
Uhh havde det været min bmse, havde jeg godt nok været på samtlige forums og lister for at tjekke GYYYYYYYS -blåblå

Je, jeg forstår det heller ikke :? I følge dyrlægen er den utrolig kælen, og hun mener at i følge dens pels og kontition har den (kun et gæt) været ude i en uges tid.

Jeg tænker hvis det er opdrætter der har chippet den ville jeg tjekke mine kontrakter for chipmærke af blåmaksket hunner der er ca 3-4 år gammel. de sidste 4 cifre er 2484

Jeg har i hvert fald set efterlysningen på 2 birmalister. :slight_smile:

Håber godt nok, det lykkes at finde ejeren… eller opdrætteren. :slight_smile:

Tak skal du have. Jeg har ikke adgang til disse lister, så dejligt at i vil gøre det for mig.

Det kan jo være at ejer er på ferie og den der kigger til katten ikke lige er et kattemenneske der tænker i de baner…det behøv´s jo ikke være at ejer er ligeglad, i de fleste tilfælde er der jo en forklaring på tingenes tilstand.

Jeg har været nede og tage billeder af den. Det er godt nok ikke den bedste kvalitet -blåblå men jeg håber at det giver pote.



Det kan jo være at ejer er på ferie og den der kigger til katten ikke lige er et kattemenneske der tænker i de baner…det behøv´s jo ikke være at ejer er ligeglad, i de fleste tilfælde er der jo en forklaring på tingenes tilstand.[/quote]

Det kan du jo have ret i, jeg vil prøve om dyrlægen ikke vil vente et par ekstra dage, med at sende den videre i systemet.

Den ser da i mine øjne temmelig brunmasket ud?

Det er den ikke, så farveblind er jeg heller ikke.
Jeg har personligt været nede og se den.

trækker lige denne op igen.

Den smukke Bimse mangler stadig sin ejermand -blåblå

Det kan jo være at ejer er på ferie og den der kigger til katten ikke lige er et kattemenneske der tænker i de baner…det behøv´s jo ikke være at ejer er ligeglad, i de fleste tilfælde er der jo en forklaring på tingenes tilstand.[/quote]

Selvfølgelig er det en mulighed - det havde jeg ikke lige selv tænkt på i første omgang (nok fordi, jeg stort set aldrig rejser på ferie -engel)! :slight_smile:

Men hvor lang tid er det siden nu, at missen blev fundet? Ja, jeg vil overhovedet ikke påstå, at kattens ejer er uansvarlig - det kan jeg ikke udtale mig om, og det, der er en selvfølge for mig, behøver ikke være det for andre - men jeg undres da lidt alligevel. :slight_smile:

Det kan vel teoretisk set også være en kat, som er “undsluppet” fra et dødsbo?

Hvis et øremærke kan verificeres OGSÅ selvom katten IKKE er katteregister (og det ved jeg, for jeg har selv været med i to sager hvor ejer blev fundet), så burde en chip da fungerer på samme vis.
En dyrlæge BURDE da kunne læse chip’en og derudaf som ved et øremærke klarlægge hvilke tal der indikerer hvilken dyrlæge der har givet misser chip. OG så kan den dyrlæge kontaktes og så BURDE det altså være nemt at finde de bimser den pågældende dyrlæge har i sit journalregister.

Tanja…du må gerne PB mig chipnummeret …så skal jeg prøve at finde ejeren imorgen.

Jeg har desværre ikke hele chipnummeret, jeg har kun de sidste 4 tal, men jeg mener at dyrlægen har undersøgt angåenden chippen, men du skal da velkommen til at ringe til dyrlægen, hendes nummer står øverst i tråden.

Katten er fundet den 17.07.08 hvor den efter lidt over et døgn forinden havde forputtet sig i en udestue. Jeg har talt med Dorthe i dag og har fortalt at nogle af jer var kommet med den, at det kan jo være at ejermand er på ferie. Men dem som så passer katten ville da kunne se at der ikke forsvandt noget foder. Jeg har snakket med det internat, som katten vil blive overflyttet til. Netop for at høre hvor lang tid vi så havde til at finde ejermand. De meddeler mig at når katten er chippet vil de vente en uge 14 dage med at neutralisere den. Jeg lovede hende at jeg ville informere dem løbende.