Fremlysning; Hvid, Semilanghårs kat, Linå v/Silkeborg

Tak for beskeden Ann. Så håber jeg det forbliver i orden.

[QUOTE=Rikke s;623283]Hej med jer

Jeg har lige registeret mig herinde, da jeg modtog en besked fra dyrenes beskyttelse. Hvor jeg er den ene af de to link der efterlyser sin kat.

Jeg søger min hunkat Lady der forsvandt for over et år siden. Hun er grå på toppen af hovedet er denne det??

Ellers kunne de godt ligne hinanden lidt, men det er svært at vudere når denne er så tynd og det somsagt er et år siden jeg har set hende.

Men vores hunkat var MEGET tam og kærlig. Men igen, der kan ske meget på et år.

Jeg vil lige følge lidt med i denne tråd, jeg vil jo så gerne have det er vores dejlige kat (snøft)[/QUOTE]

Hej Rikke!

Da jeg ikke kan få lov at komme tæt på missen, kan jeg ikke se ordentligt efter detaljer - men som jeg kan se ud fra de billeder jeg har taget gennem vores stue vindue kunne denne mis godt have en svag grå plet oven på venstre halvdel af hovedet.

Har du evt. et billede vi kan sammenligne med?

“Det grå” kan skimtes på dette billede:

Jeg vil gerne indfange missen, men jeg er nødt til at have en plan med det. Jég vil under ingen omstændigheder have den ind - vi venter killinger om 3 uger og jeg skal ikke riscikere noget med en fremmed kat i huset - men den kunne sagtens køres til dyrlægen og scannes for chip eller hvis en evt. ejer kunne komme og se om det var deres forsvundne mis, kunne den installeres i et bur i garagen.
Jeg er bare nødt til at have en klar plan inden missen fanges ind, for den kan jo ikke sidde og kukke-lure i en fælde ret længe :uha:

Tak for alle jeres inputs - det er dejligt når der er flere øjne igang med at lede efter en evt. ejer, så er chancen størrere for at få øje :slight_smile:

/Mette

Mette, har du bragt fremlysningen på FD-listen med henvisning til siden her?

Ellers giv katten mad jævnligt, så den bliver i nærheden.
Det kan jo også være, at der er nogen herinde, som ville/kunne tage den ind, til evt. ejer findes.

[QUOTE=Mega;623379]Mette, har du bragt fremlysningen på FD-listen med henvisning til siden her?

Ellers giv katten mad jævnligt, så den bliver i nærheden.
Det kan jo også være, at der er nogen herinde, som ville/kunne tage den ind, til evt. ejer findes.[/QUOTE]

Nej jeg er ikke på FD listen, du må gerne smide linket hvis du vil :slight_smile:
Og mad - selvfølgelig! - Den bette hvide mis, får squette lov at dø af sult her på matriklen!

Om der er nogen der har mod på at tage missen ind, ved jeg ikke - man skal i al fald være forberedt på at den er meget bange og skal “tæmmes” langsomt, tror jeg…!

/Mette

Jøsses hvor det skærer i hjertet at se hvor tynd den er :ked:

Jeg har lagt den på Facebook, det håber jeg er ok.

[QUOTE=Mette Mejdahl;623383]Nej jeg er ikke på FD listen, du må gerne smide linket hvis du vil :slight_smile:
Og mad - selvfølgelig! - Den bette hvide mis, får squette lov at dø af sult her på matriklen!

Om der er nogen der har mod på at tage missen ind, ved jeg ikke - man skal i al fald være forberedt på at den er meget bange og skal “tæmmes” langsomt, tror jeg…!

/Mette[/QUOTE]
Det er nu ikke sikkert Mette.
Mine katte er meget sky og utilnærmelige, hvis de er smuttet uden for hegnet - helt anderledes, end når de er indenfor.

Ser den ikke ud til at være odd-eyed?
Jeg har lagt på min væg i FB.

Den ligner mere en NFO end en MCO synes jeg.

[QUOTE=Mette Mejdahl;623030]Vi har desværre en mis rendende på matriklen, som er MEGET tynd og meget sulten!

Han/hun ser ikke ret gammel ud, vel ca. 1 års tid er mit gæt, men er ret lang i kroppen (MCO/NFO/blanding?) (måske nogen semilanghårs folk har et bedre bud?) og er meget sky!

Jeg kan ikke komme i nærheden af den, har forsøgt at lokke med dåsemad, men missen er bange og flygter så snart den ser mig.
Men spiser meget og meget hurtigt når den får fred til det (den hugger maden i sig - det tog den 10 minutter at spise en hel dåse Lux i eftermiddags… :().

Måske nogen kan kende den, eller ved at der er nogen der savner den “lille” mis.

Katten befinder sig ved. Linå ca. 10 km. mod Århus fra Silkeborg.
Kontakt mig her, eller på tlf. 25 15 28 22.

/Mette[/QUOTE]

Uhyggelig tynd :ked:og med en stor bar plet / manglende pels :uha:
Den øvrige pels ser sådan nogenlunde ud, og er fin hvid, ift. at den løber frit omkring.

Jeg håber virkelig, at den kommer i de rette menneskehænder.
Et sted hvor der vil blive taget sig af den, så den ikke igen kommer til at løbe “vild” og sulten omkring.

Stakkels hvide mis :frowning:
Den ville være velkommen her.

Stakkels kat :frowning:

Håber den kan blive indfanget og komme i god behandling.

Knus Gitte

Sikke en flot kat, den bliver, når den kommer i kondition igen:inlove:

:kryds: for at den får et hjem … eller ihvertfald bliver indfanget og kommer til dyrlæge…:bebe:

H*n ville også være velkommen her…

[QUOTE=Mette Mejdahl;623030]Vi har desværre en mis rendende på matriklen, som er MEGET tynd og meget sulten!

Han/hun ser ikke ret gammel ud, vel ca. 1 års tid er mit gæt, men er ret lang i kroppen (MCO/NFO/blanding?) (måske nogen semilanghårs folk har et bedre bud?) og er meget sky!

Jeg kan ikke komme i nærheden af den, har forsøgt at lokke med dåsemad, men missen er bange og flygter så snart den ser mig.
Men spiser meget og meget hurtigt når den får fred til det (den hugger maden i sig - det tog den 10 minutter at spise en hel dåse Lux i eftermiddags… :().

Måske nogen kan kende den, eller ved at der er nogen der savner den “lille” mis.

Katten befinder sig ved. Linå ca. 10 km. mod Århus fra Silkeborg.
Kontakt mig her, eller på tlf. 25 15 28 22.

/Mette[/QUOTE]

Søde Mette, jeg kan ikke - på grund af distancen - vøre behjælpelig med at få indfanget katten. Men hvis du vil tage initiativ hertil, og det lykkes giver jeg gerne et bidrag til foder og dyrlægen.

Den kat bør indfanges og få et bedre liv end den har nu. Stakkels mis :frowning:

Knus Gitte

Noget nyt om katten? - Nogen, der kan tage den i pleje?

Nope, intet nyt… andet end at jeg ikke har set ham/hende siden jeg tog billederne…
Maden jeg stiller ud, bliver spist, men det kan sagtens være “den røde” eller “tortien” der også kommer forbi her (gård-missere oppe fra “naboen” i guess - de er i al fald godt i stand).

Jeg kan jo ikke lade være med at tænke på om missen har fundet hjem eller om den er blevet kørt over… (vi bor nær ved en stor landevej - vejen ml. Silkeborg og Århus)…

Skal nok opdatere, hvis jeg ser missen igen, eller hvis der sker yderligere…

/Mette