Fremlysning: SIA på springtur

Min kusine, som bor i Støvring ved Aalborg, har fået besøg af en SIA, der vist nok gerne vil flytte ind hos hende. Hvilket hun ikke rigtig er interesseret i på grund af allergi.

Men katten har nu også en ejer, for den er øremærket. Det ser ud til, at der står GKP012, men det har vist sig at være en NFO, og det er det jo helt sikkert ikke :slight_smile: Der kan være tvivl om G’et og 0’et. Men KP skulle være god nok, og det skulle så være Dyrehospitalet i Randers.

Lidt info som supplement til billedet, der jo er lidt utydeligt:

Det er en hunkat, ikke helt ung (tror jeg), ekstremt kælen, og er bestemt ikke bange for at gå ind i et fremmed hus. Den har en lille sort plet mellem skuldrene. Og så er den meget tynd, men jeg er ikke sikker på, om det er noget, der ligger til racen.

Jeg ved ikke med den sorte plet mellem skuldrene - måske er den ikke helt ægte. Men noget SIA er der i hvert fald i den.

Nåerh, fine mis…!
Håber den snart finder hjem. :slight_smile:

Hvis man erstatter med * når man søger, så får man mulige forslag. Men ingen af dem hvis man søger KP12 er en siam - og det ligner det bestemt. Den sorte plet er formodentlig udvokset pels, da den bliver mørkere indtil næste pelsskifte.

Okay, det var jeg ikke klar over. Hverken det med stjernen eller med pelsen :slight_smile:

Det er muligt, at mærket ikke er tydet korrekt. Jeg synes, jeg kan huske, der er nogle fif til at gøre det tydeligere?

[QUOTE=galath;1187448]Okay, det var jeg ikke klar over. Hverken det med stjernen eller med pelsen :slight_smile:

Det er muligt, at mærket ikke er tydet korrekt. Jeg synes, jeg kan huske, der er nogle fif til at gøre det tydeligere?[/QUOTE]
Der er noget med at gnide madolie i øret … hvordan det hjælper ved jeg ikke, men ved det er et “gammelt trick”. :slight_smile:

KP er :

[TABLE=“class: searchres”]
[TR=“class: d0”]
KP
Dyrehospitalet Gl.Viborgvej Dyrlæge Helle Markwardt
Gammel Viborgvej 5 Over Hornbæk
8900
[/TR]
[/TABLE]

…men det er måske det, der hedder Dyrehospitalet i Randers…

Man kan lyse gennem øretatoveringen bagfra …med en lygte eller en stærk pære.

[QUOTE=galath;1187448]Okay, det var jeg ikke klar over. Hverken det med stjernen eller med pelsen :slight_smile:

Det er muligt, at mærket ikke er tydet korrekt. Jeg synes, jeg kan huske, der er nogle fif til at gøre det tydeligere?[/QUOTE]

Det er også kun på dyrlægernes udgave at man kan det :slight_smile: men madolie og lommelygte bag øret er de to tips jeg lige kan huske nu her :slight_smile:

KF er i øvrigt en dyrlæge i Horsens?

[QUOTE=Sim-Sim;1187451]KP er :

KP
8900
[/TR]
[/TABLE]

…men det er måske det, der hedder Dyrehospitalet i Randers…[/QUOTE]

Ja, det er det - som der også står allerførst “Dyrehospitalet”.

[QUOTE=Eife;1187452]Det er også kun på dyrlægernes udgave at man kan det[/QUOTE] Alle kan indsætte *…jeg har lige prøvet. Det står også som info på siden…:slight_smile:

EDIT…alle de katte der kommer frem er huskatte…men måske er katten registreret som huskat.

Haha, jeg er da heller ikke dyrlæge… Det er kun dyrlægernes register man kan, ikke Inge’s kattehjems register - giver det mere mening for dig nu? :slight_smile:

haha…er du ikke ?

Jeg har hele tiden set i det danske katteregister…

[QUOTE=Sim-Sim;1187462]haha…er du ikke ?

Jeg har hele tiden set i det danske katteregister…[/QUOTE]

Ja, men man bør jo altid tjekke begge registre, derfor lige en kommentar om at man desværre ikke kunne bruge det begge steder :slight_smile:

Ingrid…er der nyt om øremærket ?..men så havde du vel skrevet det. :slight_smile:

[QUOTE=Eife;1187452]Det er også kun på dyrlægernes udgave at man kan det :slight_smile: men madolie og lommelygte bag øret er de to tips jeg lige kan huske nu her :slight_smile:

KF er i øvrigt en dyrlæge i Horsens?[/QUOTE]

Hverken Randers eller Horsens giver jo mening i forhold til, hvor katten befinder sig nu. Men det er vel også (mere) sandsynligt, at det er opdrætteren, der har fået katten mærket. Jeg kender ikke de danske SIA-opdrættere og ved ikke, om der bor nogen i nærheden af de pågældende steder, men det er der måske andre herinde, der gør?

Jeg vil give trickene videre til min kusine i morgen. Så må vi se, om det kan hjælpe. Indtil videre har katten fået en seng i garagen for natten.

[QUOTE=galath;1187466]Hverken Randers eller Horsens giver jo mening i forhold til, hvor katten befinder sig nu. Men det er vel også (mere) sandsynligt, at det er opdrætteren, der har fået katten mærket. Jeg kender ikke de danske SIA-opdrættere og ved ikke, om der bor nogen i nærheden af de pågældende steder, men det er der måske andre herinde, der gør?

Jeg vil give trickene videre til min kusine i morgen. Så må vi se, om det kan hjælpe. Indtil videre har katten fået en seng i garagen for natten.[/QUOTE]

Tjaeh, altså jeg har killinger boende bl.a. Hillerød, Køge, Ålborg, Odense området og i Sverige, så det ville jeg nok ikke umiddelbart tænke alt for meget over om dyrlægens kode gjorde :slight_smile:

Enig…mine 2 MCO’er er registreret på Rynkeby Dyreklinik, fordi opdrætteren boede på Fyn.
Knirke er registreret på Frederiksberg, hos Felina Dyreklinik…og nu bor vi alle i Aalborg.

[QUOTE=Sim-Sim;1187451]KP er :

KP
8900
[/TR]
[/TABLE]

…men det er måske det, der hedder Dyrehospitalet i Randers…

Man kan lyse gennem øretatoveringen bagfra …med en lygte eller en stærk pære.[/QUOTE]

Randers dyrehospital er beliggende i den gamle kaserne Kavelerivej 1, 8930 Randers NØ. Telefon 86421513

Ovenstående klinik ligger, som beskrevet i Over Hornbæk, en såkaldt forstad vest for Randers.

[QUOTE=Milles mor;1187471]Randers dyrehospital er beliggende i den gamle kaserne Kavelerivej 1, 8930 Randers NØ. Telefon 86421513

Ovenstående klinik ligger, som beskrevet i Over Hornbæk, en såkaldt forstad vest for Randers.[/QUOTE]

Jeg var ikke klar over, at der var hele to dyrehospitaler i Randers. Men så er det altså Over Hornbæk Dyrehospital og ikke Randers Dyrehospital.

Nej, men det kunne give mening i forhold til en opdrætter. For det gør dit da garanteret :slight_smile:

Jaeh, det første og det tredje kuld er jo faktisk fikset hos Bygholm Dyrehospital i Horsens :slight_smile: