Jeg har i dag afleveret mine katte til pasning hos min kærestes farmor og farfar da der kommer håndværkere. De “har” en kat der kommer og spiser i deres have, ja faktisk bor den i haven da den er bange for at være derhjemme. Den er 16 år gammel og ufattelig sød, men den trækker altså vejret underligt!
Det ser ud som om den er forpustet hele tiden, som om den gisper lidt efter luft? Man kan tydeligt se vejrtrækningen på siderne af brystkassen og det ser næsten ud som om det ruller når den trækker vejret. Hun ligner en der har været ude og løbe og så prøver at få vejret igen. Men hun gør det hele tiden, selv når hun sover.
Er ret så bekymret og skal gøre alt hvad jeg kan for at hun kommer til dyrlægen - jeg har bare IKKE midlerne til selv at tage hende da jeg ikke tør bruge de penge jeg har stående til akut sygdom hos mine egne. Dette er IKKE en bøn om økonomisk hjælp, jeg vil bare høre om nogen har et bud og råd til hvad der kan være i vejen og hvad jeg kan gøre. Må indrømme at jeg aldrig har set noget lignende. :?
Ud fra symptomer beskrevet i en anden tråd kunne det være noget med hjertet.
Men altså en kat på 16 er jo også gammel, det er vel som en 80-årig hos mennesker. så selv hvis det er hjertet ville jeg ikke turde gøre ret meget ved ddet nu. Ikke andet end at sørge for den fik noget godt og nærende foder som det allerede lader til den gør
Hjertet eller ‘noget’ med lungerne er mit bedste bud.
Dette ‘noget’ kan være mange forskellige ting, lungebetændelse, væske i lungerne (evt pga dårligt hjerte), cancer, etc.
Ærlig talt, jeg synes det er synd ikke at få den undersøgt; hvis det fx er væske i lungerne eller lignende kvæles den langsomt, det er synd for en sød ‘ældre dame’.
Om ikke andet vil en aflivning være at foretrække, i hvert fald umiddelbart ud fra det du skriver…
problemet er at den HAR en ejer. og den er øremærket. Og ejerne står ved at det er deres kat. De har bare ikke fået nsset sig sammen til at få hende til dyrlægen endnu! heller ikke efter en alvorlig samtale min svigerfarmor havde med dem. Den stakkels Martin (det hedder hun) skal bare til dyrlæge, så må vi se hvad der sker. For stan jeg er træt af folk der ikke tager ansvar for sine dyr! :eksplosion: